بنر‌هایی که جایگزین "صداقت آمریکایی" شدند

پیشگویی سریال آمریکایی "24" از رابطه ایران و آمریکا!، مشهورترین اعدامی‌هایی که زنده شدند‌، بنر‌هایی که جایگزین "صداقت آمریکایی" شد، موضع هاشمی درباره دشمنی با آمریکا و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

مشهورترین اعدامی‌هایی که زنده شدند


در هفته‌های گذشته زنده ماندن یک متهم به مرگ بعد از اجرای حکم اعدامش سر و صدای زیادی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها به راه انداخت و افراد زیادی در این‌باره نظرات مختلفی ارائه کرده‌اند‌ اما با وجود جنجالی که این خبر شگفت‌انگیز به پا کرده است، این حادثه، حادثه‌ای بی‌نظیر نیست که در تاریخ مشابه آن وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، جوزف ساموئل انگليسي يکی دیگر از کسانی است که سه بار از اعدام جان سالم به در برده است، وي به جرم دزدي و قتلي كه خودش آن را قبول نداشت مجرم شناخته شده و به اعدام با طناب‌دار محکوم شد، ساموئل در تاریخ 26 سپتامبر سال 1803 میلادی، در یکی از حومه‌های سیدنی استرالیا در مقابل صدها نفر به دار آویخته شد اما طناب دور گردن ساموئل از هم باز شد و او به زمین افتاد، مأمور اعدام طناب دار را دو بار ديگر محکم‌تر و با دقت بیشتر دور گردن ساموئل محکم کرد ولي باز هم همان اتفاق رخ داد، پس از انجام بررسی لازم درباره طناب مشخص شد که طناب اصلاً پاره نشده است و  فرماندار با بیان اینکه این اراده خدا بوده از اجرای دوباره حکم جلوگیری کرد و ساموئل به حبس ابد محكوم شد.

ویلیام دوئل نوجوان 16 ساله انگلیسی که به اتهام تجاوز جنسی و قتل دختری به اعدام محکوم شد و در تاریخ 29 نوامبر 1840 میلادی، به دار آویخته شد و جسدش 20 دقیقه در هوا معلق بود و سپس جسد را به یک مرکز جراحی منتقل کردند تا به یک دانشکده آموزشی جراحی اهدا شود اما زماني كه دانشجویان برای کالبد شکافی جسد آماده شدند، متوجه شدند که جسد تکان می‌خورد، سرانجام مقامات قضایی بعد از بررسی‌های گسترده تصمیم گرفتند به جای اعدام او را به جایی تبعید کنند.

جان هنری جورج‌لی، در سال 1885 به اتهام دزدی و قتل وحشیانه‌ زن صاحبکارش متهم و محکوم به اعدام شد. مسئولان اجرای حکم، سه بار او را در زندان اعدام کردند اما ظاهراً به دلیل اينكه هر بار دریچه داربست زیر پای متهم باز نمی‌شد؛ البته چندبار دریچه را امتحان کرده بود، پس از وقوع این اتفاق عجیب وزیر امور داخله وقت انگلیس، دستور داد حکم لی را از اعدام به حبس ابد تغییر دهند و سرانجام در سال 1907 آزاد شد.

 آن‌گرین پیشخدمت انگلیسی بود که در سال 1650 به قتل نوزاد خود متهم شده بود كه محکوم به مرگ شد بعد از اجرای حکم وقتی گواهی فوت گرین صادر شد جسدش را برای کالبدشکافی به یک دانشگاه پزشکی فرستاند اما یک روز بعد از اجرای حکم، لحظاتی پیش از آغاز کالبدشکافی جسد، چند دانشجو متوجه شدند که گرین دارد به سختی نفس می‌کشد و بعد با اعلام اينكه خواست خدا بوده آزاد شد.

ویلی فرانسیس نوجوان سیاهپوست اولین اعدامی نجات یافته از مرگ در ایالات متحده است که در سال 1945 میلادی به جرم قتل صاحب یک داروخانه در ایالت لوییزیانا محکوم به اعدام با صندلی الکتریکی شد.
اما در روز اعدام یعنی در تاریخ 3 می سال 1946 صندلی الکتریکی نتوانست جان فرانسیس را بگیرد. سپس بعد از یک‌ سال دوباره به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم و این بار صندلی کار خودش را به درستی انجام داد.

کشوری که می‌خواهد میلیاردها دلار به مصر بدهد

به گزارش شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، امارات عربی متحده  برای حمایت از دولت جدید مصر و همزمان با سفر حازم الببلاوی نخست وزیر این کشور به ابوظبی، قرارداد اعطای کمک 4 میلیارد و 900 میلیون دلار را امضا کرد.

به گزارش تابناک، این کمک‌ها شامل یک میلیارد دلار کمک نقدی است که در ماه ژوئیه در اختیار مصر قرار گرفته است و بقیه این کمک‌ها هم شامل حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی در مصر است. بر اساس بخشی از این قرارداد دولت امارات بیش از یک میلیارد دلار برای تامین سوخت لازم در مصر هزینه می‌کند. امارات چند طرح عمرانی را هم در مصر اجرا می‌کند.


بنری که جایگزین "صداقت آمریکایی" شد

پس از حاشیه‌های مختلفی که بیلبورد "صداقت آمریکایی" بوجود آورد، این تابلوها از سطح شهر جمع آوری شده است.

به گزارش پارسینه، به جای برخی از این بیلبوردها، چنین بنری که در تصویر می‌بینید، نصب شده. این تصویر صبح امروز از پل‌چوبی گرفته شده. یکی از بیلبوردهای "صداقت آمریکایی" در پل‌چوبی نصب شده بود.


آیت‌الله صافی گلپایگانی در منزل سیدحسن خمینی

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) دیدار کرد و در این دیدار که در منزل نوه امام راحل و در فضایی صمیمانه برگزار شد، حجج اسلام سید یاسر خمینی، سیدعلی خمینی و شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشتند.
 

 آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اینکه لازم بود تا از اظهارات اخیر شما تشکر کنم، زیرا این سخنان دفاع از مرحوم امام بود و شما باید مواضع ایشان را حفظ کنید، اظهار داشت: مواضع امام‌(ره) تاکنون توسط شما حفظ شده و از این پس هم باید توسط شما حفظ شود و خودتان مستقل باشید تا مردم بدانند مطلب بالاتر از این حرفهاست و شما بالاتر از جناح‌ها هستید، زیرا مردم از شما توقع دارند. کما اینکه در روزهای اخیر، مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت.
 
در عربستان؛ بگذارید گوجه‌فرنگی بگندد!

به دنبال قطع واردات زمینی گوجه فرنگی از کشورهای منطقه شام به عربستان به دلیل بحران اخیر سوریه، قیمت آن در داخل عربستان به شدت افزایش یافته است، در مدت سه هفته اخیر، فعالان عربستانی اقدام به راه‌اندازی فراخوانی تحت عنوان "بگذار بگندد" در پایگاه‌های اجتماعی کرده‌اند، روزنامه عربستانی "عکاظ" نیز در این‌باره نوشت: فراخوان برای تحریم خرید گوجه فرنگی از طریق پایگاه‌های اجتماعی، واتس آپ و غیره با استقبال فراوانی مواجه شده است و مصرف‌کنندگان انتظار دارند با این اقدام قیمت‌ها به روال سابق برگردد.

به گزارش بولتن‌، معتصم ابوزناده رئیس اتاق دلالان میوه و تره‌بار جده تأکید کرد: حتی پس از بحران اخیر در منطقه در دو سال گذشته، ترکیه، لبنان و سوریه در گذشته محصولات کشاورزی خود را از طریق زمینی به عربستان صادر می‌کردند، اما از دو ماه گذشته و به دنبال شدت یافتن درگیری‌ها در سوریه، رانندگان کامیون‌ها از عزیمت به سوریه و واردات کالا از آن کشور خودداری می‌کنند. به همین دلیل دلالان مجبورند تا این محصولات را در بیشتر موارد از طریق دریا صادر کنند که این امر باعث تأخیر در دسترسی مشتریان به کالاها می‌شود.

تصاویری از بیلبوردهای جمع شده صداقت آمریکایی

تیتر یک نوشت، بیلبوردهای تبلیغاتی که به همت موسسه اوج در چند روز اخیر در سطح شهر تهران نصب شده بود، به دلایل نامعلومی جمع‌آوری شد.






مشکل سرباز چینی با پرچم

فردا نوشت، استقبال گارد احترام ارتش چین از نخست وزیر مغلوستان در پکن. باد مزاحم پارچه را به صورت سرباز گارد احترام پوشانده است.


خودداری عربستان از پذیرش الابراهیمی

به گزارش روزنامه الوطن، منابع سوری با اشاره به اینکه نماینده دبیر کل سازمان ملل فردا (دوشنبه) به دمشق می‌رود از مخالفت سعودی‌ها و اماراتی‌ها با استقبال از الابراهیمی خبر دادند.

به گزارش تسنیم، این رسانه سوری بیان کرد: نماینده دبیر کل سازمان ملل پس از سفر به مصر، اردن، کویت، عراق، ترکیه، قطر، سلطان‌نشین عمان، ایران و لبنان فردا به سوریه می‌آید.


اسرائیل، خیابانی در بیت‌المقدس را رابعة العدویة نامید


به نوشته روزنامه مصری الیوم‌السابع، انجمن مصری‌های ساکن در اراضی اشغالی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی با نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر قدس به نام "رابعة العدویة" موافقت کردند، این انجمن اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تابلویی را با عنوان "خیابان رابعة العدویة" به دو زبان عربی و عبری در یکی از خیابان‌های شهر بیت‌المقدس نصب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر درخواست برخی از ساکنان عرب شهر بیت‌المقدس که از شهردار خواسته بودند این اسم را بر یکی از خیابان‌های این شهر بگذارد، این تصمیم را گرفتند رابعۀالعدویه نام میدانی است که طرفداران مرسی در آنجا تجمع می‌کنند.


اینفوگراف: خانواده امام خمینی‌(ره)

پارسینه نوشت: امام خمینی (ره) داری دو پسر و سه دختر به نام‌های مصطفی، احمد، زهرا، فرید و صدیقه است.


موضع هاشمی درباره دشمنی با آمریکا

مشرق نوشت، حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، مسئله دشمنی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را مربوط به حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی دانسته‌ و می‌گویند: تا هنگامیکه آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند، دشمنی ما به قوت خود باقی است.


بهار/ اولین عکس دسته جمعی با نوزاد سلطنتی


پیشگویی سریال آمریکایی "24" از رابطه ایران و آمریکا!


نیمروز نوشت: یکی از کاربران گوگل پلاس با اشاره به سیزن 8 سریال امریکایی "24" که در سال 2008 ساخته شده است، در روایت لحظاتی جالب توجه از این فیلم نوشت: اینجا در سازمان ملل؛ لحظاتی پیش، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که روسای‌جمهور "تیلور" و "حسن" یک کنفرانس خبری مشترک برگزار خواهند کرد. قویا انتظار می‌رود که رییس‌جمهور حسن لغو برنامه تولید سلاح‌هسته‌ای از سوی کشورش را اعلام کند.



عدم حضور رژیم صهیونیستی در نشست بازبینی شورای حقوق بشر سازمان ملل

هاآرتض، نوشت: "گیدو وستروله" با ارسال نامه‌ای به "بنیامین نتانیاهو" در مورد حاضر نشدن نماینده اسرائیل در نشست بازبینی شورای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد، شورای حقوق بشر سازمان ملل از سه‌شنبه هفته جاری در ژنو نشست خود برای بازبینی برخی از موضوعات را آغاز می‌کند و گویا رژیم صهیونیستی برای نشان دادن اعتراض خود به انتقادهای این شورا از تل آویو، قصد حضور در این نشست را ندارد.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه آلمان به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده که حاضر نشدن در نشست روز سه‌شنبه تبعات سنگینی برای تل‌آویو به دنبال خواهد داشت به طوری که حتی هم پیمانان اسرائیل نیز کار چندانی را در حمایت از آن نمی‌توانند انجام دهند. در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست نیز از فشار آمریکا و اروپا بر رژیم صهیونیستی، برای متقاعد کردن مقامات تل آویو به منظور شرکت در نشست روز سه شنبه گزارش داده است.

گویا گزارش این شورا در مورد شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی سبب بروز تنش میان تل آویو و این شورا شده است.

پدر وزیر اطلاعات کیست؟

آیت‌الله سید رضی علوی پدر وزیر اطلاعات از علمای جنوب کشور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:بنر‌هایی که جایگزین "صداقت آمریکایی" شدند,گزارش ، خبرنگار ، سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، اخبار ، معتصم ابوزناده ، ژنو ، جروزالم پست ، سلاح هسته ای ، آژانس ، انرژی اتمی ، کاخ سفید ، هالیوود ، عکاظ ، یادگار امام ، بیلبورد ، صداقت آمریکایی ، فضای مجازی ، ویلی فرانسیس ، جوزف ساموئل ، مشهور ، اعدامی ، مرگ ، تاریخ ، زنده ، ایسنا ، انگلیس ، استرالیا ، ویلی فرانسیس ، صندلی ، الکتریکی ، کشور ، میلیارد ، مصر ، بی بی سی ، امارات ، عربی ، دلار ، مصر ، تابناک ، حازم الببلاوی ، ابوظبی ، صداقت آمریکا ، بیلبورد ، حسن خمینی ، آیت الله ، صافی گلپایگانی ، دیدار ، بیت امام ، الاخضر ، ابراهیمی ، عربستان ، گوجه فرنگی ، تحریم ، اینفوگرافی ، روزنامه اطلاعات ، سید ، رضی علوی ، هاآرتص ، نتانیاهو ، اسرائیل ، وزیر اطلاعات ، سازمان ملل ، حقوق بشر ، دشمنی ، هاشمی رفسنجانی ، آمریکا ، نماز جمعه ، رژیم صهیونیستی ، بیت المقدس ، سرباز ، چینی ، پرچم ، yjc news ، iran news ، iran politics ، latest news ، nuclear iran ، negotitations ، terrorist ، amnesty ، iran president ، rowhani ، rouhani ، human rights ، Palestines ، bablavi ، Israel ، US ، UN ، sanctions ، Geneva ، Tel Aviv ، Haaretz ، jerusalem ، white house ، nuclear arms ، nuclear weapon ، secretary ، general ، flag ، china ، soldier ، hollywood, | 1:22 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |