علت حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه


 
بنا بر این گزارش، آمریکا که تا پیش از این تلاش می‌کرد از نقش آفرینی در نابسامانی‌های منطقه دوری کرده و آن را به هم‌پیمانان منطقه‌ایش واگذار کند، پس از ناکامی ائتلاف غربی، عربی و ترکی ‌ضد سوریه و انتشار اخباری مبنی بر شکست‌های میدانی مخالفان سوری تصمیم گرفت تا سطح مداخله خود را افزایش دهد.

سید حسین نقوی حسینی در مورد تحولات اخیر سوریه و حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به خاک این کشور در تحلیل تحولات سوریه پس از این حمله نظامی، گفت: از آغاز بحران سوریه، با توجه به اقدامات معارضین، این موضوع به روشنی قابل درک بود که بحث سوریه، بحث معارضه و سقوط یک حکومت استبدادی در راستای بیداری اسلامی نیست، چرا که در منطقه خاورمیانه حکومت‌های قبیله‌ای استبدادی و دیکتاتور منشی وجود دارد که از نظر وقوع انقلاب در اولویت بودند و اگر قرار بود این معارضه به سوی یک حکومت غیرمردمی هدایت شود، اولویت نخست و دوم حداقل سوریه نبود؛ بنابر‌این، هدایت این معارضه به سمت سوریه، نشان می‌داد که هدف‌های دیگری پشت این قضیه دنبال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: به هر حال سوریه یکی از اعضای مهم جبهه مقاومت بوده و موقعیتی استراتژیک در کنار سرزمین‌های اشغالی دارد و چون آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها امنیت رژیم صهیونیستی برایشان در خاورمیانه در اولویت است و صراحتا این موضع را نیز بار‌ها بیان کرده‌اند، بنابراین تهاجم به سوریه برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی بود.

نماینده ورامین با بیان این که صهیونیست‌ها گمان می‌کردند با حمایت آمریکا و حکومت‌های وابسته می‌توانند معارضان را پشتیبانی کنند و رژیم بشار اسد سقوط خواهد کرد، اظهار داشت: اما پس از دو سال بحران نظامی، امروز ‌می‌بینند که رژیم سوریه روحیه پیدا کرده و در حال چیره شدن بر اوضاع است و ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطقی است که معارضین در آن مستقر شده بودند؛ بنابراین، هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و هم رژیم صهیونیستی نگران شدند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مداخله نظامی نکنند، ممکن است معارضین ‌‌کامل پاکسازی شوند و تمام هزینه‌ها و طرح‌هایشان بر باد برود و به هدفشان نرسند. لذا رژیم صهیونیستی ‌مستقیم وارد صحنه بحران سوریه شده ‌و با این کار، در حال زمینه‌سازی است که آمریکایی‌ها نیز ورود پیدا کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که در حال حاضر اسرائیل در کنار معارضین قرار گرفته است، گفت: امیدواریم این موضوع هشداری به جهان اسلام و کشورهایی باشد که مدعی ‌ام القرایی جهان اسلام هستند. آن‌ها باید بدانند که هدف‌های رژیم اشغالگر قدس و معارضین یکی شده و معارضین در کنار رژیمی هستند که تهدید کننده جهان اسلام است.

وی در مورد مواضع متناقض اخوان‌المسلمین در برابر رژیم صهیونیستی ـ که مدعی هستند از نظر ایدئولوژیک با رژیم صهیونیستی تعارض دارند، در حالی که در بحران سوریه همسو با اهداف این رژیم گام بر‌می‌دارند ـ گفت: اینکه رژیم اشغالگر قدس با مداخله مستقیم نظامی در سوریه در کنار معارضین قرار می‌گیرد، برای گروه‌های اسلامی به ویژه اخوان المسلمین باید پرسشی جدی ایجاد شود و نه تنها باید در راهی که می‌روند، تردید کنند بلکه باید با این موضوع برخورد کنند، چرا که قرار نیست اخوانی‌ها در کنار رژیم صهیونیستی ‌علیه مسلمانان سوریه بجنگند.

نقوی حسینی تأکید کرد: ورود مستقیم رژیم اشغالگر قدس به بحران سوریه، جهان اسلام و گروه‌های اسلامی را با چالش و پرسش جدیدی روبه‌رو کرده است، چرا که قرار نبود روزی در کنار رژیم اشغالگر قدس قرار بگیرند و دوشادوش آن‌ها در یک سنگر بجنگند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که چرا رژیم صهیونیستی با توجه به تبعات منفی اقدام مستقیم نظامی در سوریه چنین تصمیمی را گرفته است، ‌گفت: با توجه به نزدیکی به وجود آمده بین ترکیه و اسرائیل و اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر دیدارهای پنهانی سران کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی، گویا‌ توافق پنهانی شده و قطعا مداخله نظامی رژیم صهیونیستی با موافقت حاکمان منطقه‌ای مخالف بشار اسد صورت گرفته است. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که عدم دخالت مستقیم نظامی منجر به پیروزی جناح حاکم سوریه، ایران و سایر کشورهای حامی این جناح ‌خواهد شد و معارضین مجبور به ترک صحنه خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌‌قطعا افشای این توافقات، پایه‌های حکومت‌های منطقه را متزلزل خواهد کرد و اگر امت مسلمان بداند که حاکمانشان با رژیم اشغالگر قدس توافق پنهانی کرده‌اند، پیامدهای خطرناکی برای حاکمان منطقه ‌خواهد داشت.

‌این عضو اصولگرایان مجلس نهم در مورد اقدامات اخیر گروه‌های افراطی در سوریه و هتک حرمت‌های صورت گرفته گفت: این کارها قطعا هدف گذاری‌های دقیق اسرائیلی‌هاست و گروه‌های افراطی راهی را می‌روند که اسرائیل خواهان آن است. رسانه‌های غرب این چنین وانمود می‌کنند که این کارها ناشی از تعارضات و درگیری‌های قومی و فرقه‌ای است. اگر خدای ناکرده این‌ها به مرقد حضرت زینب (س) اهانت می‌کردند، می‌شد گفت که می‌خواهند با شیعه‌گری مخالفت کنند اما صحابی پیامبر مورد احترام همه فرقه‌های اسلامی است و فرقه‌های اسلامی در این گونه موضوعات نمی‌تواند ناشی از تعارضات فرقه‌ای باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:32 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |