برای ازدواج رایگان به این فرهنگسرا بروید

روز جمعه فرهنگسرای خاوران میزبان جشنی بود که با سایر برنامه‌هایی که در مراکز فرهنگی برگزار می‌شود متفاوت و جالب توجه بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ این برنامه میزبانی از جشن عروسی یک زوج جوان و هنرمند بود که برای اولین بار در سطح یک فرهنگسرا برگزار می‌شد.

این زوج هنرمند و خلاق که به دنبال ترویج فرهنگ ازدواج آسان در میان جوانان هم سن و سال خود بودند، فرهنگسرای خاوران را برای انتقال پیام خود انتخاب کردند و با سبکی جدید و فارغ از قواعد دست و پاگیر و پرهزینه مراسم های عروسی به عرف تبدیل شده، به خانه بخت بروند.

مدیر فرهنگسرای خاوران در مورد میزبانی این مجموعه از این برنامه، گفت: مدت‌ها دنبال این بودیم که با توجه به رویکرد و وضعیت نابهنجار جدید در حوزه ازدواج که یک سنت حسنه نبوی را به یک مراسم تشریفاتی تبدیل کرده و انگیزه ازدواج را از جوانان گرفته شده اقدامی عملی و در حد توان خود برای مقابله با این رویه نامطلوب انجام دهیم.

علیرضا مژگانی با این مطلب افزود: متاسفانه چشم و هم چشمی و همچنین فضای نامساعد روانی حاصل از عرف‌های امروزی در برگزاری مراسم عروسی ما را بر آن داشت تا سهم خود را در راستای ترویج ازدواج به سبک آسان و مطابق با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای فرهنگی جامعه ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با ایده این زودج هنرمند و حمایت بی دریغ فرهنگسرای خاوران از این اقدام، اولین گام عملی سازمان فرهنگی هنری شهرداری را در راستای حمایت از ازدواج آسان و کم هزینه برداشتیم، گفت: این زوج هنرمند ایده‌های خلاقانه ای داشتند که در کنار نکته سنجی های کارشناسان فرهنگی ما به یک پختگی قابل قبولی رسید و ما روز جمعه شاهد یک مراسم در کلاس آداب و رسوم شریعت اسلامی بودیم.

رئیس فرهنگسرای خاوران با تاکید بر اینکه این مراسم الگویی در برگزاری مراسم های ازدواج خواهد بود گفت:

ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی که در حقیقت متعلق به خود مردم است تصمیم گرفتیم برای کاهش هزینه های مراسم های ازدواج که مانعی بر سر راه جوانان در پیوند آسمانی شان است، هزینه کرایه محل عروسی آنها را از سبد هزینه های ازدواج آنها کم و فضای فرهنگسرا را در روزها و زمان هایی که کمتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد در اختیار آنها قرار دهیم.

مژگانی ادامه داد: برای این امر البته ما شاخص‌ها قواعدی داریم که از جمله آن کم بودن مهریه، کم هزینه بودن مراسم عروسی و پایبندی به ارزش های ایرانی و اسلامی از سوی خانواده های طرفین ازدواج است.

وی با بیان اینکه به عقیده من و با توجه به تاکیدات دینی و مسئولان کشورف نهادهای فرهنگی باید در جهت رفع موانع ازدواج جوانان در شرایط کنونی و تحقق ازدواج آسان، گام‌های عملی بردارند، تاکید کرد: تاکنون در این خصوص به اندازه کافی اظهار نظر و ایده پردازی شده و دیگر لازم است مسئولان فرهنگی عملیاتی برخورد کرده و ایده های و حرف های خود را که تا حد امکان عملی کنند و امکانات و شرایط لازم را در حد بضاعت خود در این حوزه در اختیار جوانان قرار دهند.

مژگانی تصریح کرد: خوشبختانه طرح آزمایشی فرهنگسرای خاوران که روز جمعه گذشته با برگزاری یک مراسم هنری و خلاقانه و آسان و کم هزینه انجام شد، به شدت مورد استقبال رسانه ها و مردم واقع شده و امیدواریم این روند از سوی همه نهادهای و مراکز فرهنگی شهری که فضای مناسب در اختیار دارند، مورد توجه قرار گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب: ازدواج رايگان ، فرهنگسرا ، خاوران, | 21:55 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |