مصادیق بد حجابی تغییر نکرده؟؟؟

 

بخش فرهنگی اجتماعی تارنمای کاوش پرس:چند روز پیش که صحبت های رئیس پلیس امنیت اخلاقی را خواندم گفته بودند مصادیق بدحجابی در پنج سال گذشته تغییر نکرده علامت سوال بزرگی بالای سرم شروع به گشتن کرد. چطور می شود این وضع حجاب در خیابانهای شهر را نادیده گرفت و گفت نسبت به پنج سال پیش تغییری نکرده!

سوال هایی برایم پیش آمد که به دنبال جوابی برای آنها هستم. آیا پنج سال پیش که چه عرض کنم تا همین دو سه سال قبل این حجم مانتوهای رنگی پوشیده می شد؟ آیا تا همین سال گذشته اصلا چیزی به عنوان ساپورت با این حجم وجود داشت که امروز مجبور باشیم از حمله ی لشکر ساپورت ها به تهران صحبت کنیم؟ اگر تغییر نکرده چرا امروز پلیس باید بگوید با بدحجابی در شناورهای تفریحی در دریا برخورد می کند؟ اگر تغییر نکرده چرا در دو سه سال اخیر به خصوص در تابستان شاهد وجود گشت های ارشاد هستیم که کلی انتقاد نیز به آن وارد گشته است؟ اگر تغییری نکرده چرا امروزه وقتی جوانان مذهبی و حتی بعضا غیر مذهبی دور هم جمع می شوند و یا در خیابان ها رفت و آمد می کنند یکی از بحث های آنان پوشش افرادی است که می بینند؟

از این سوالات هم اگر بگذریم صحبت های باربارا اسلاوین تحلیل‌گر اندیشکده صهیونیستی و پایگاه تحلیلی المانیتور را چگونه توجیه می کنیم که در گزارشی تامل برانگیز می نویسد: امروز حجاب در جامعه ایران معنای دیگری پیدا کرده و با طراوت شده است. حجاب امروز زنان ایرانی از رنگ‌های تیره به رنگ‌های متنوع و شاد متحول شده و گرچه در ظاهر مطابق قوانین و حدود اسلامی است اما با روح قوانین اسلامی مطابقت ندارد!

البته نگارنده با وجود تنوع مخالف نیست اما تنوعی که مغایر با موازین اسلامی باشد قطعا برای جامعه خطرناک است. در عین حال مدت هاست شاهدیم که تارنماهای ماهواره ای به محور ترویج فحشا و معرفی مدل ها و تولیدکنندگان پوشش هایی که هیچ گونه قرابتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند تبدیل شده و با وجود دخالت آشکار آنان توجه فرهنگی مسئولین به این مقوله تغییری نکرده است.

به نظر می رسد بهتر است دستگاههای فرهنگی و اجتماعی کشور هرچه سریعتر به جای انکار و یا انداختن توپ در زمین یکدیگر و خالی کردن صحنه، فکری به حال این اوضاع بکنند. چراکه اگر کار درست انجام گیرد نوجوانان امروز را که در سال های نه چندان دور به جوانانی برومند تبدیل خواهند شد را می توان از این گونه ناهنجاری ها نگاه داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:, | 2:7 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |