دوپینگ به بانوان ورزشکار ایرانی هم رسید!

جواب آزمایش مستانه سیف‌آبادی بانوی موی‌تای‌کار ایران در مسابقات داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی 2013 اینچئون مثبت اعلام شد.


کمیته پزشکی و کمیسیون مبارزه با دوپینگ شورای المپیک آسیا (OCA) طی نامه‌ای به کمیته ضد دوپینگ شورای عالی آسیا اعلام کرد که در چهارمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی 2013 اینچئون کره، در آزمایش پنج ورزشکار، مواد ممنوعه لیست 2013 آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) دیده شده و بدین‌ترتیب آزمایش آنها مثبت اعلام شده است.

نام پنج ورزشکاری که آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شده به شرح زیر است:

1 - مستانه سیف‌آبادی از جمهوری اسلامی ایران در دسته (51) کیلوگرم موی‌تای بانوان؛ داروی ممنوعه Drostanolone
2 و 3 -  ایندرا گوناوان در شنای 50 متر کرال سینه (طلا) و پوترا گانتر در 50*4 متر آزاد (نقره) از اندونزی؛ داروی ممنوعه Methylhexaneamine
4 -  جراح از کویت در کیک‌بوکسینگ؛ مواد ممنوعه Diuretics, Amiloride & Hydrochlorothiazide
5 -  کوانیشوا ژادیرا از قزاقستان در کیک‌بوکسینگ؛ مواد ممنوعه diuretic,  Furosemide

بر اساس این گزارش که در سایت شورای ملی المپیک آسیا (OCA) آمده است همه این ورزشکاران که قوانین را نقض کرده‌اند بر اساس قوانین وادا که به مقامات ملی و فدراسیون های بین المللی و آسیایی هم اعلام شده است از مسابقات آینده محروم می‌شوند و مدال دو شناگر اندونزیایی هم پس گرفته خواهد شد.

بر اساس قوانین وادا ورزشکاران دوپینگی در مرحله اول دو سال از حضور در میادین محروم می‌شوند.

بانوان موی‌تای‌کار ایرانی در حالی به چهارمین دوره از بازی‌های داخل سالن کره جنوبی اعزام شدند که اصلاً در اوزان آنها مسابقه‌ای برگزار نشد و دو بانوی ورزشکار ایران یعنی مستانه سیف‌آبادی و سمیه برزگری مجبور شدند در وزن بالاتر با حریفانی مبارزه کنند که اصلا هم‌وزن آنها نبوده و بیش از پنج کیلوگرم سنگین‌تر بوده‌‌اند.

مستانه سیف‌آبادی که در وزن 45- مبارزه می کند در این مسابقات در وزن 51- در مرحله یک چهارم نهایی با شکست از حریف ویتنامی خود از دور رقابت‌ها حذف شد.

رهیاب نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:دوپینگ به بانوان ورزشکار ایرانی هم رسید!, | 1:20 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |