دروغ‌های آمریکا را چه کسانی باور می‌کنند؟

وبلاگ آهستان نوشت: وقتی جان کری جلوی دوربین‌های تلویزیونی درباره دلائل دولت آمریکا برای آغاز جنگ با سوریه صحبت می‌کرد، با خودم گفتم آیا در این دنیا کسی هم پیدا می‌شود که دروغ‌های تکراری مقامات آمریکایی را در متهم کردن کشورهای مختلف باور کند؟ و اگر هست طبق چه دلیل و استدلالی این دروغ‌ها را باور می‌کند؟

سال‌هاست که دولت آمریکا با همین لحن و با همین بهانه‌های تکراری و غیرقابل اثبات، علیه کشورهای مختلف جنگ به راه انداخته و جنایت‌ها مرتکب شده‌ است؛ از بمباران اتمی هیروشیما گرفته تا تجاوز و دخالت‌های نظامی در کشورهای مختلف و سرنگونی دولت‌های ملی و حمایت از جنایتکارانی مثل صدام.

حال چطور ممکن است مردم آمریکا و سایر نقاط جهان، همه اینها را ببینند و باز هم باور کنند که مقامات آمریکایی راست می‌گویند؟ آدم عاقل بعد از این همه دروغ و با وجود این سابقه‌ پر از جنایت، نمی‌تواند نظر مثبتی به آمریکایی‌ها داشته باشد.

امروز هم فضای بین‌المللی به نوعی نیست که مردم به آمریکا اطمینان و اعتماد داشته باشند؛ آش آنقدر شور شده که خود جان کری هم برای باورپذیر کردن ادعاهای خود، ناخواسته به این مسئله اشاره کرد؛ وی در سخنان خود ضمن اشاره به جنگ عراق و افغانستان اظهار داشت که مورد سوریه با همه آنها متفاوت است! (یعنی این درست که قبلاً هم با همین بهانه‌ها جنگ به راه انداختیم و سرانجام چیزی نیافتیم، اما این دفعه واقعاً فرق دارد؛  مطمئن باشید!)

به هرحال من فکر می‌کنم مردم جهان اگر تحت تأثیر رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی نظام سلطه نباشند، حقیقت ماجرا را خیلی خوب تشخیص می‌دهند؛ چه مردم عادی و چه تحلیل‌گران رسانه‌ای و سیاسی.

مقاله‌ دیروز رابرت فیسک در ایندیپندنت، فقط یک نمونه از ده‌ها و صدها نظر و اظهار نظر شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح جهانی است که به زیبایی تمام پرده از چهره‌ دروغگوهای جنگ‌طلبان آمریکایی کنار زده و می‌زنند.

مقاله فیسک، علاوه بر اینکه ذات دروغگو و معیار دوگانه‌ آمریکا را در موضوعاتی مثل استفاده از تسلیحات شیمیایی نشان می‌دهد، به یک مسئله مهم دیگر هم اشاره دارد، آنهم این واقعیت مسلم که هدف واقعی آمریکا از به راه انداختن جنگ در سوریه، ایران است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:, | 1:23 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |