منافع ملی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است

سردار حسن شاهوارپورفرمانده ارشد سپاه در خوزستان در شورای اداری استان  كه امروز (چهارشنبه،30 مردادماه) در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: منافع ملی یكی از موضوعات اساسی است كه دولت ها و نظام ها وظیفه حفاظت حراست از آن را بر عهده دارند و منافع ملی به عنوان یك محور اساسی برای همه، حتی كسانی كه نظام را قبول ندارند ولی به منافع ملی اعتقاد دارند، ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: همه برای دفاع از منافع ملی باید عاشقانه و ایثارگرانه وارد عرصه كمك شوند و سابقه نظام جمهوری اسلامی نیز نشان می دهد كه آحاد مردم مجاهدانه برای دفاع از منافع ملی وارد عرصه شده اند. در بسیاری از موارد كه نیاز بود مردم وارد عرصه شوند، نظام توانسته مردم را به كمك بطلبد و بارزترین اقدام، دوران دفاع مقدس بوده است كه آحاد مردم برای دفاع از مرز و بوم وارد عرصه مقابله با دشمن شدند و هم در نبرد رو در رو  و هم در كمك به جبهه های جنگ نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

شاهوارپور تصریح كرد: نظام جمهوری اسلامی همیشه در دفاع از منافع جمهوری اسلامی تا آخر ایستاده و ذره ای كوتاه نیامده است و این را به عنوان خط قرمز دانسته است؛ اگر در جایی پای منافع ملی در میان باشد، نظام هرگز كوتاه نخواهد آمد و امروز ما بابت همین موضوع هزینه ها می دهیم و در مقابل دشمنانی كه تلاش دارند ما را تسلیم خود كنند، عقب نمی نشینیم.

 

وی ادامه داد: مردم در دفاع از منافع ملی خود محكم ایستاده اند و این را دشمن تجربه كرده است. اگر امروز می بینید آمریكایی ها در برخورد خود با ایران هرگز وارد حوزه جنگ سخت نمی شوند به این دلیل است كه جمهوری اسلامی در خصوص منافع ملی خود تا آخر ایستاده است. علاوه بر منافع ملی، منافع فراملی نیز وجود دارد كه برای نظام جمهوری اسلامی ارزشمند است و مواردی مانند دفاع از مظلومان، مستضعفین و آنهایی كه تحت ظلم قرار دارند، از جمله منافع فراملی است و در این حوزه حتی اگر به قیمت هزینه های سنگین مانند تحریم باشد، باز هم جمهوری اسلامی در حوزه منافع فراملی محكم ایستاده است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار كرد: استان خوزستان در دهه اول انقلاب، استانی بود كه در همه حوزه ها محروم بود و در جنگ مورد تهاجم قرار گرفته بود. در دهه توسعه و پیشرفت كشور، استان به عقب ماندگی بسیاری دچار  شد. در دهه دوم نیز استان خوزستان عمدتاً در طرح های ملی، مورد نظر دولت بود؛ این طرح ها در حوزه توسعه ملی تعریف شده بودند و طرح ها برای توسعه استانی مطرح نبودند. توسعه استانی در دهه دوم كمتر دیده شد.

 

شاهوارپور گفت: اوج اقدامات در خوزستان در دولت های نهم و دهم بوده است؛ توسعه جاده ای و ریلی، زیرساخت های مسكن، زیرساخت های فرهنگی در بخش های مختلف حسینه ها، مساجد، حوزه های علمیه و غیره، بهینه سازی روستاها و توسعه روستایی، بخشی از این اقدامات است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: داشتن نگاهی ارزشی منطبق و متناسب با نگاهی كه توانست جنگ را مدیریت كند و همچنین تبعیت از منویات مقام معظم رهبری كه یكی از اولویت های كاری مسئولان بود، در كنار داشتن تعامل و ارتباط دستگاه ها با یكدیگر، موجب پیشبرد امور در استان خوزستان شد. در حوزه امنیتی نیز اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شد و نمونه بارز آن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به صورت همزمان است كه یك كار بسیار سنگین و حجیم بود. همچنین توسعه مراكز آموزشی یكی برجستگی های كار دولت در استان است.

 

وی مهاجرت از استان را یكی از موضوعات نگران كننده در گذشته عنوان كرد و افزود: امروز می توان گفت كه در بحث زیرساخت ها اقدامات خوبی صورت گرفته كه این اقدامات مانع رشد مهاجرت از استان شده است. ساحل سازی كارون در اهواز یكی از این اقدامات است كه موجب شده شهر اهواز قابل زیست شود. امید است استان را به جایی برسانیم كه همه دنیا باور كند جمهوری اسلامی كارآمد است و مجدد به عنوان یك الگو در جهان معرفی شود.

 

 منبع:رهیاب نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:سردارشاهوارپور , فرمانده , سپاه خوزستان , شورای اداری , استانداری ,, | 4:3 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |