علی لاریجانی: در بررسی صلاحیت‌ها شرایط کشور را لحاظ کردیم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی لاریجانی در ادامه سفر روز پنجشنبه خود به اصفهان در دیدار با آیت‌الله مظاهری با بیان این‌که «جزء ارادتمندان آیت‌الله مظاهری هستم» اظهار کرد: شما میان مراجع جزء استثناها هستید چون در زمستان و تابستان کلاس‌های درس خود را برگزار می‌کنید. همت شما بسیار بلند است، ان‌شاءالله طلبه‌های خوبی را تربیت کنید.

 

وی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که «برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فضای وحدت را در کشور ایجاد کرد» گفت: در چنین شرایطی توقع این است که دولت برخی نابسامانی‌ها را مرتفع کند، البته در مجلس نگاه حمایتی به دولت وجود دارد به طوری‌که بعد از معرفی وزرا، مجلس در جهت همکاری با دولت تلاش کرد البته در بررسی صلاحیت‌ها شرایط کشور را لحاظ نمود.

 

وی افزود: در آن زمان بحث‌های جدی مطرح بود که با این وجود رویکرد اکثریت مجلس حمایت از دولت بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: شرایط فعلی اقتصادی کشور به گونه‌ای است که همه باید برای بهبود آن تلاش کنند. اگر می‌خواهیم تحولاتی در عرصه بین‌المللی داشته باشیم نخست باید به موضوع اقتصاد داخلی توجه کنیم؛ چراکه عرصه بین‌الملل تحت تاثیر این موضوع است.

 

وی خاطرنشان کرد: البته در چنین شرایطی در کابینه دولت افراد باتجربه‌ای حضور دارند که می‌توانند با نگاه عالمانه شرایط را بهبود ببخشند. امیدواریم با کمک‌های بانکی و ارزی مشکلات کشور بخصوص حوزه تولید رونق پیدا کند.

 

وی ادامه داد: البته تلقی دولت این است که اقتصاد و تولید در اولویت اول قرار گیرند که در این زمینه ظرفیت‌های خوبی در کشور و دولت وجود دارد. ان‌شاءالله با تدبیر و پیگیری مجلس و دولت شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

 

رییس قوه مقننه با تاکید بر این‌که «باید در حوزه امور اقتصادی با حساب و کتاب عمل کرد» گفت: دولت باید توجه کند که کار اقتصاد کار روزمره نیست بلکه باید به این حوزه نگاه بلندمدتی داشته باشد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند پیچیدگی‌های اقتصادی کشور بخصوص بدهی‌های بانکی را بهبود بخشد تا اقتصاد متوازن شود.

 

وی با بیان این‌که «جاده برای بهبود و اصلاح مشکلات هموار است» گفت: نگاه مجلس به همه موارد مثبت است و امیدواریم دولت گام‌های درستی را برای حل مشکلات کشور بخصوص موضوع اقتصادی بردارد.

 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مظاهری نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که «باید مشکلات اقتصادی حل شود» گفت: طبیعتا دولت با کمک مجلس می‌تواند مشکلات را حل کند؛ لذا همه به ویژه شما (لاریجانی) و هیات رییسه مجلس باید به دولت کمک کنید.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: دولت باید برای اجرای کارهای خود از افراد متخصص و بزرگ به ویژه روحانیت و دانشگاهیان استفاده کند. وزیر اقتصاد نیز باید از مشاوران و همکاران قوی برای بهبود وضعیت کشور بهره گیرد و همه می‌دانیم که همه کارها باید زیر نظر رهبری باشد.

 

وی افزود: البته دولت باید از مراجع و مجلس نیز کمک بگیرد، همه باید به دولت برای حل مشکلات اقتصادی کمک کنیم که امیدواریم در یک سال آینده این مشکلات حل شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی مجددا بعد از صحبت‌های آیت‌الله مظاهری، گفت: اهتمام مجلس، کمک به دولت برای حل مشکلات کشور بخصوص مسائل اقتصادی است؛ چراکه مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید تولید داخل تقویت شود.

 

وی رویکرد کمیسیون اقتصادی را کمک به دولت خواند و گفت: البته بودجه دارای مشکلاتی است که ان‌شاءالله برطرف می‌شود و در همین رابطه چون شعار آقای روحانی اعتدال بوده، می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

 

وی با اشاره به وعده نوبخت معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در خصوص ارائه بودجه 93 به مجلس، گفت: مسوولان دولتی گفته‌اند که بودجه را سر موقع به مجلس می‌دهند، همه می‌دانیم تاخیر به وجود آمده در ارائه بودجه سال 92 چه مشکلاتی را به وجود آورد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که طرحی در مجلس برای بهبود فضای تولید تهیه شده است که می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مظاهری نیز در پایان تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم تا تحریم‌ها با آقایی ایران از بین برود تا بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 22:54 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |