مسجد جامع یا مصلای نماز جمعه هفتکل؟/مسئله این است

 

20121225_115340
 

حدود چهارسال از تخریب مصلای نماز جمعه هفتکل و شروع به ساخت مصلای جدید می گذرد و نه تنها خبری از افتتاح آن نیست بلکه اخبار موجود از آخرین الطاف! مسئولان نوسازی مدارس به این پروژه حکایت دارد.

امام جمعه هفتکل امشب در فاصله بین دونماز مغرب و عشاء در سخنانی کوتاه از تصمیات جدید برای ساخت مصلای نماز جمعه هفتکل خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: در طول مدت اخیر پیگیری هایی را همراه با امام جمعه سابق صورت دادیم تا پروژه مصلای نماز جمعه هفتکل به سرانجام خود برسد .

وی افزود: متاسفانه نوسازی مدارس برای ساخت مصلای نماز جمعه اعتبار دیگری در اختیار نداشت و اکنون نیز پس از مصوبه دولت ، امور نوسازی مدارس به وزارت  راه و شهرسازی واگذار شده که پروسه ی تغییرات و واگذاری ها زمان زیادی را صرف می کند.لذا فعلاً برای تامین اعتبار با مشکل جدی مواجه شدیم.

شب قدر سال ۹۱ در مسجدجامع هفتکل

حاج آقا خلیلی خاطر نشان  کرد: به همین دلیل ناچاراً مجبور به استفاده از اعتباردویست میلیون تومانی هستیم که توسط شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان به مسجد جامع و مصلی اختصاص داده شده بود و چون نمی توان با این اعتبار ، به ساخت مسجد جامع دست بزنیم ، تصمیم بر این است که از آن برای تکمیل مصلی نماز جمعه استفاده کنیم.

امام جمعه هفتکل خطاب به نمازگزاران گفت: امشب قصد داریم این موضوع را با شما اهل مسجد حجت(عج) در میان بگذاریم و نظرات تان را جویا شویم که آیا موافق هستید اعتبار مسجد خرج تکمیل مصلی شود یا خیر؟

در ادامه قریب به اتفاق نمازگزاران بر تصمیم امام جمعه هفتکل صحه گذاشته و درخواست کردند هر چه زودتر کار ساخت مصلی به پایان برسد.

گفتنی است تنها مکان جوابگوی حضورمردم مردم مومن هفتکل در شب های قدر ، مصلای امام جعفر صادق(ع) بود که خیل عظیم مشتاقان را در خود جای می داد و صحنه های بی نظیری از باشکوه ترین آئین های عبادی-اجتماعی را خلق می کرد.این مهم در روزهای عید فطر هر سال به اوج می رسید و زیباترین جلوه ی نماز جماعت هفتکلی ها در نماز این روز رخ می نمود.

اگر چه مصلای قبلی و قدیمی شباهت چندانی به مصلا نداشت و ضرورت احداث یک بنای در شأن این شهر به شدت احساس می شد اما زمان طولانی  راه اندازی و قول های عملی نشده ی مسئولان مربوطه ، مردم و متولیان کارهای فرهنگی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

 

20121225_115340

در چند سال اخیر به دلیل ساخت مصلای نماز جمعه که به همت امام جمعه سابق حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی و نگاه ارزشمند و آینده نگری بجای وی صورت گرفته است، هفتکل از داشتن یک مکان مناسب جایگزین برای برپایی مراسمات دینی و آئین های مذهبی محروم است و نمازهای جمعه و جماعت و برنامه های فرهنگی-مذهبی ناچاراً در مسجد جامع با ظرفیت پایین برپا می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, | 1:22 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |