تازه محجبه ها

 

سارا بوکر

 

 

سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی است.

..سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در "جذابیت زنانگی ام" پیشرفت می کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی ام افت می کند. من برده مد بودم. من گروگان ظاهرم بودم.

من احساس کردم که همه زنجیرها پاره شده اند و من بالاخره آزاد شده ام. من از چهره های حیرت زده جدید مردم، در مکانی که زمانی چهره هائی که پر از نگاه های شکارچی برشکار بود را تجربه کرده بودم، لذت می بردم. ناگهان یک بار از دوش من برداشته شد. من دیگر تمامی وقت ام را صرف خرید، آرایش، درست کردن موهایم، و تمرین بدنی برای خوش اندام شدن نمی کردم. سرانجام، من آزاد شدم.    

من از حجاب رضایت داشتم، اما دیدن روبه افزایش زنان مسلمانی که از نقاب استفاده می کنند کنجکاوی مرا در باره نقاب برانگیخت. من نظر همسر مسلمانم را، که پس از اسلام آوردن با او ازدواج کردم، درباره گذاشتن نقاب و یا بسنده کردن به حجاب را جویا شدم.

به نظر او حجاب در اسلام امری واجب است، در حالی که نقاب نیست. در آن زمان، حجاب من شامل پوشش سری که تمامی سر مرا بجز صورتم رامی پوشاند، و یک ردای سیاه بلند گشاد بنام "عبا" که تمامی بدن مرا از گردن تا نوک پا را می پوشاند، بود.   

هیچ چیز مرا از تعویض بیکینی ام در ساحل جنوبی و زندگی پر زرق و برق سبک غربی ام با زندگی کردن در آرامش با خالقم و لذت بردن از زندگی در میان همنوعآنم بعنوان یک شخص با ارزش، خوشحال نمی کند. بدین دلیل است که من استفاده از نقاب را انتخاب کرده ام، و تا پای مرگ از حق لاینفک ام برای پوشیدن اش دفاع خواهم نمود.  

به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه ای علیه حجاب فروتنآنه اسلامی را می پذیرید، می گویم که: شما نمی دانید که چه چیزی را دارید از دست می دهید. 

مریم فرانسوا کراح

مریم فرانسوا کراح که به امیلی فرانسوا نیز مشهور است، بازیگر انگلیسی است که در سال 1983 متولد شد و در سال 2003 و در سن 21 سالگی مسلمان شد.

او در سال 1990 ، یعنی در سن 7 سالگی به خاطر ظاهر زیبایش در فیلم "در حس و حساسیت"، نقش ایفا کرد اما هم اکنون نماینده دانشگاه اسلامی آکسفورد است و با حجاب اسلامی در برنامه های مختلف تلویزیونی که درباره جایگاه زنان مسلمان در جامعه است، آشکار می شود.

 

نیکول کوئین

نیکول کوئین اهل دالاس آمریکا است که در می ۲۰۰۷ از مسیحیت به اسلام گروید .وی همانند سایر زنان آمریکا مشروب می خورد ، در کلوب های شبانه شرکت می کرد و عکاسی می کرد.

وقتی مسلمان شدم تنها چیز واقعی که در من تغییر کرد نحوه ی پوشش من و فعالیتهای اوقات فراغتم یعنی رفتن به کنسرت ، سینما و ورزش بود .»


سهیلا آرین

سهیلا آرین " بانویی که از کودکی در آمریکا بوده است

او  در پاسخ به مخالفان حجاب می گوید:
" حجاب٬ تاج
بندگی من است"
لارین بوث

لارین بوث، گوینده انگلیسی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر است، او در سال 1967 در اسلینگتوت لندن به دنیا آمد، او خواهر ناتنی زن "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس است. و هم اکنون در پرس تی وی ، شبکه خبری جمهوری اسلامی ایران به زبان انگلیسی کار می کند.

او گفت:هم‌اکنون من دیگر گوشت خوک نمی‌خورم و هر روز قرآن می‌خوانم  و دیگر حجاب دارم و روزانه 5 مرتبه نماز برپا می‌دارم و هز زمان که بتوانم از مسجد محلی خود دیدار می‌کنم

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, | 11:41 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |