امر ها و نَهي هايِ خــوآندني:

مـــواد لازم براي امر به معروف و نهي از منكر :

1.جــربزه و شهامت به اندازه نيم كيلو

2. متانت و ادب به مقـــدار به مقدار لازم

3.تحمل عقايد مخالف و ظرفيت به اندازه بي نهايت

4.يه تيكه كاغذ و يك قلم خودكار (انتخاب رنگ با خودتون)، و يا يك زبان شيوا

5.استفاده از يك متن بسيار كوتاه و مفيد(ترجيحا جذاب و ادبي) و يا جمله كوتاه براي گفتن زباني

6.استفاده از الفاظ بسيــآر محترمانه براي دادن كاغذ يا گفتن جمله (مثل بفرماييد عزيزم ،يا چند لحظه تشريف بياريد)

.................

تذكـــرآت لازم و ضــروري:

تذكر1: لطـــــفا آقايان براي آقايان ،و خانومــها براي خانومــها اين اعمال را انجام دهند!

تذكر2: اگه 100% مطمئني اين عمل روي فردي تاثير نداره،اين مواد رو اسراف نكن! و پيشنهاد ما براي احتمال زير 90% هست:)

تذكر3: اين امر به معروف ها براي موضوعاتي چون "حجاب ،‌عفاف،حيا و هرچي كه به اين موضوع ربط داره" مي باشد!

تذكر4: خيلي تاكيـــد مـــآ انجـــآم اين اعمال در محيــط دانشگاهه.البته خاطرات شما ميتونه هر محيطي رو شامل بشه:)

.................

منتظـــــريمـــآ!!!



1.

يه روز توي راهروي دانشگاه بودم يه دختر با دوستاش از روبروم ميومد.

مانتوش خيلي كوتاه بود و كنار رفته بود.احساس كردم كه متوجه نشده.

رفتم گفتم ببخشيد چند لحظه .

اومد طرفم گفتم مي بخشيد زير مانتوتون كنار رفته فكر كنم متوجه نشدين.

اون هم وقتي ديد درست كرد و تشكر كرد ،يه عذرخواهي هم كرد.

گفتم عذرخواهي لازم نيس متوجه شدم كه حواستون نبود اگه يه دكمه پايينش هم بخوره خودتون راحت ترين. اون هم گفت حق باشماست.

من خيلي از برخوردش خوشم اومد.فهميدم هميشه هم امربه معروف ترسناك و خطرناك نيس

از اون روز تصميم گرفتم  اگه موردي مثل اين ديدم بهش تذكر بدم.


(ممنون از دوست خوبمون فاطمه)



2.

توي كلاسمون بعضي دخترها خيلي نامناسب ميگردن. بعضي ها هم حجاب دارن ولي حجاب درست نيست.

يكي از بچه ها كه زياد باهاش صميمي نبودم ولي برخورد داشتم قبلا،چن وقتي بود مقنعه گشاد ميپوشيد طوري كه گوش هاش معلوم مي شد

يه روز كه توي صف تاكسي باهم بوديم. به شوخي بهش گفتم زهرا جان اين مقنعه جديدا مد شده؟

اونم به شوخي گفت آره يه جواريي.گفتم چطوري ميپوشيش سختت نيس؟ هي ممكنه بيفته.

اونم گفت چرا خودمم سختمه.گفتم زحمتش يه نخ و سوزنه تنبل.اونم گفت آره راس ميگي تنبلي ميكنم.

از چند روز به بعد ديدم يه مقنعه ديگه سر گذاشت.درسته كه كل حجابش درست نبود ولي از اينكه تونستم حرفمو بزنم و عقب نشيني نكردم خيلي خوشحال بودم.

واقعا اطاعت از دستورهاي خدا شيرينه.

(ممنون از آبجي گلمون - گفتن اسمشو ننويسم)                             


3.
سلام
يكي از دوستام كه باهام صميميه چهره زيبايي داشت.حجآب هم مي كرد
 ولي خيلي از رنگهاي شاد و تند استفاده مي كرد
.مدت ها مي خواستم اين مساله رو بهش بگم كه
اين نوع رنگ ها هم باعث جلب توجه ميشه ولي روم نمي شد
. تا اينكه يه روزي توي دانشگاه كه قدم مي زديم يه دختر مانتويي رو ديدم كه شلوار كتان قرمز پوشيده بود.
به دوستم گفتم به نظرت اين رنگ براي دانشگاه مناسبه؟
اونم گفت نه اصلا.خيلي جلب توجه مي كنه.
منم دوستانه بهش گفتم ، از روي خيرخواهي بهت مي گم ،‌
اين نوع رنگ اگرچه بدن رو مي پوشونه ولي نمي شه گفت حجابه .چون نگآه رو جلب مي كنه
حتي اگه به عنوان روسري يا شال حجاب هم باشه.حتي اگه اون فرد آدم پاكي مثل تو باشه.
دوستم خنديد و گفت تذكر بجايي بودو تا الان به اين موضوع دقيق نگاه نكرده بودم.
والان هم از رنگ هاي تيره براي حجابش استفاده مي كنه

خوشحالم كه تونستم تو زمينه حجاب كاري بكنم
(ممنون از دوست گلمون زينب) 4.
من قبلا به امر به معروف و نهي از منكر از اين زاويه نگاه نكرده بودم.تا وقتي كه اين قسمت وبلاگتونو ديدم.
واقعا داريم خيلي كوتاهي مي كنيم .براي شروع از دوستاي نزديكم شروع مي كنم
اميدوارم جواب بده. از اينكه اين تلنگرو بهم زدين ممنونم
(ممنونم آسموني عزيز)

مثبت های با حجاب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, | 11:36 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |