ممنوعیت حجاب در دانشگاه گامی در جهت ستم به مسلمانان

با وجود آن که حجاب اسلامی در اماکن عمومی فرانسه از مدت ها قبل ممنوع شده بود اما شورای عالی ادغام در بیانیه ای اعلام کرد ممنوعیت آن در دانشگاه ها می تواند از بروز مشکلاتی که دلیل آن ها تبعیض های دینی است خودداری کند. 

شورای عالی ادغام در ادامه اضافه کرده بود که استفاده از حجاب اسلامی می تواند به افراد حق داشتن مکانی برای برپایی نماز و همچنین حق استفاده از غذای حلال را بدهد. 

«انجمن آزادی ۱۵ مارس» که یک گروه اسلامی بوده و به شدت با ممنوعیت حجاب در مدارس مخالفت کرده بود در پاسخ به بیانیه اخیر شورای عالی فرانسوی آن را « گامی در جهت مشروع سازی ستم علیه مسلمانان» قلمداد کرد. 

ارگان اسلامی در قالب بیانیه ای در ادامه افزود: فرانسه در تلاش است تا میان دین و دولت جدایی افکند اما در این راه از روش های نادرستی استفاده کرده و اغلب، قوانینی را تدوین می کند که به طور ویژه تنها مسلمانان را هدف قرار می دهد؛ در حالی که می تواند به راحتی به آزادی های فردی آنان احترام بگذارد. 

لازم به ذکر است که فرانسه در سال ۲۰۰۴ قانون ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در مدارس را رسمی کرد و در سال ۲۰۱۰ قانون ممنوعیت استفاده از نقاب اسلامی در اماکن عمومی را تدوین نمود .
 
در ماه گذشته گروه زیادی از شهروندان فرانسوی به تعرض پلیس به یکی از زنان نقاب دار اعتراض کرده و تظاهرات وسیعی به راه انداختند.

 حجاب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, | 11:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |