آيت الله مصباح يزدي:

آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در هجدهمين طرح ولايت كشور كه در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد، افزود: مشاهدات عيني، ميداني و تاريخي نشان مي دهد انساها در همه جا با هم اختلاف نظر دارند و همانطور كه تفاوت در قيافه و ظاهر انسانها وجود دارد آنها در مسائل دروني، باورها و ارزشها نيز با يكديگر متفاوت هستند.

وي ادر ادامه با اشاره به اينكه هر كسي شايد در ابتدا نسبت به يك موضوع نظر خاصي داشته باشد بيان داشت: اين موضوع از يك مسئله بسيار كوچك در خانه و خانواده شروعمي شود تا مسائل كلان و بين المللي اما در اين عرصه هر شخصي تلاش مي كند تا نظر خود را به ديگران بقبولاند و در واقع قدرتمندان نظرات خود را به ديگران تحميل نمايند.

مصباح يزدي با اشاره به بالا گرفتن همين اختلاف نظرها گفت: در اين ميان كار به جايي رسيد كه نزاع و درگيري زد و خورد به وجود آمد كه علماي قم در اين حين تصمصم گرفتند با ترويج ارزشها، جلوي اختلاف نظرها را بگيرند و در واقع يك تسامح و تلورانس به زبان امروزي ها و به زبان قديمي ها حلم و صبر را مطرح كردند تا در نتيجه اين موضوع بتواند از تنش ها جلوگيري نمايد.

آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: اكنون در بسياري از كشورهاي دنيا، مذاهب مختلف و با گرايش هاي گوناگون ديني هستند كه همين موضوع را مطرح و شعار صلح را مي دهند چناچه برخي از طرفداران دين مسيحيت و حتي در آمريكا نيز افرادي وجود دارند كه شعار صلح مي دهند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: امروز در بسياري از ممالك تلاش مي شود تا روحيه صلح طلبي ترويج يابد تا در نتيجه جلوي خونريزي ها گرفته شود چنانچه اكنون ديده مي شود در فلسطين چه اتفاقاتي مي افتد و وجود دارد.

وي بيان داشت: حتي در كشور خودمان نيز انواع اختلافات سياسي، اعتقادي و مذهبي وجود دارد.

مصباح يزدي گفت: اكنون سوال اين است كه انسان بايد در برابر اين اختلافات چه كند؟ و در جواب به اين مسئله بايد گفت برخي ترويج روحيه مدارا و صلح طلبي را به ميان مي آورند اما بايد ديد موضوع صلح طلبي تا در مرحله عملياتي شدن چه حد عملي است و در آينده چگونه جواب مي دهد.

اين عضو خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود بيان داشت: لذا بايد در اين عرصه تصميمي قطعي گرفته شود چنانچه هر شخصي بايد يك بار و هميشه مشخص كند دين درست است يا خير و يا در بحث ولايت فقيه كه يك بار امام خميني (ره) آن را طرح كرده و فرمودند كه اگر مي خواهيد گرفتار استبداد نشويد تابع ولايت فقيه باشند نيز همين طور.

مصباح يزدي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: متاسفانه كساني هم هستند كه خودشان را پيرو خط امام مي دانند كه نه حرف امام خميني (ره) را نقل مي كنند و نه آن را مي پذيرند و بالاتر از امام حرف معصومين و خداوند را نيز غلط مي دانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:, | 13:1 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |