بازی ناجوانمردانه دولت از نگاه یک نماینده مجلس

اریخ انتشار : جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت خود به خوبی می داند توان تحقق ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی وجود ندارد و یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به صلاح ملت نیست افزود: دولت به دنبال این است که به مردم بگوید من می خواستم به شما کمک کنم اما مجلس نگذاشت و این کار بازی سیاسی ناجوانمردانه ای است که دولت نباید آن را ادامه دهد.
 
محمد  حسن نژاد در گفت و گو با خانه ملت گفت:با افزایش نرخ انرژی مخالف نیستم چون قرار بود قیمت سوخت ما به قیمت های جهانی نزدیک شود.
 
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: قبل از هدفمندی قیمت بنزین در دنیا برای ما حدود ۷۵۰ تومن در حالی که ما ۳۵۰ تومن برای ان قیمت در نظرگرفته بودیم و بعد از هدفمندی نیز  قیمت جهانی نزدیک ۳۰۰۰ تومان است و ما با قیمت ۷۰۰ تومان عرضه می کنیم یعنی در عمل هدفمند نشده است و سوبسیت بیش تر هم شده است.
 
حسن نژاد هم چنین تصریح کرد:با افزایش نرخ مخالف نیستم اما باید درآمد حاصل از این افزایش قیمت به درستی مدیریت شود.وی ادامه داد: مردم در بنزین مصرف مناسبی ندارند و اگر افزایش قیمت در بنزین رخ دهد بدون شک تا حدودی اصلاح الگوی مصرف رخ داد در حالی که اگر این درآمد باز دوباره به صورت نقدی در اختیار مردم قرار گیرد در مورد این پول نیز مدیریت مناسبی اعمال نمی شود و شاید خرج خرید هایی شود که چندان نیز ضرورت ندارد.
 
حسن نژاد با تاکید بر این که این درامدها باید در تولید سرمایه گذاری شود و یا خدمات اجتماعی و بهداشت را در سطح وسیعی برای مردم رایگان کند، تصریح کرد: این پول زمانی که در اختیار مردم قرار می گیرد باعث افزایش نقدینگی و تورم نیز می شود و من با این نوع سیستم توزیع یارانه مخالف هستم.
 
وی افزود: فضای اقتصادی کشور تاب و توان تحمل اثرات یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را ندارد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص ابعاد پیشنهاد این اعتبار در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت بر اساس تجربه سال گذشته به خوبی می دانست که توان تحقق ۱۲۰ هزار میلیارد وجود ندارد اما این اعتبار و یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را به مجلس پیشنهاد داد تا بعد از مخالفت در مجلس با این مقوله در یک جریان روانی در جامعه این طور القا کند که دولت می خواهد ماهانه به مردم ۲۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بدهد اما مجلس نمی گذارد و در حقیقت مردم را در مقابل مجلس قرار دهد.
 
حسن نژاد در این خصوص تاکید کرد: متاسفانه روز قبل از بررسی کلیات لایحه بودجه در مجلس نیز این بحث صورت گرفت که اگر با لایحه بودجه ارسالی توسط دولت موافقت نشود، افزایش حقوق کارمندان و کارگران اعمال نمی شود و دولت از این طریق می خواست کارمندان و کارگران را در مقابل مجلس قرار دهد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه تصریح کرد: این دست از بازی های سیاسی دولت دهم بسیار ناجوانمردانه است و نمایندگان ملت را در برابر خود ملت قرار می دهند و دولت باید بداند از راه دروغ و تظاهر راه به جایی نمی برد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:, | 16:31 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |