(۱۳۹۲/۰۱/۲۰ - ۲۰:۴۹)

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پيامي براي خسارت ديدگان و بازماندگان اين حادثه صبر و اجر مسالت كردند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارتهای انسانی آن را دریافت کردم.
با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده ی محترم ولی فقیه و مسئولان محترم در استان و نیز مسئولان ذیربط در مرکز و غیره میخواهم که همه ی کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت یافتگان بکار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.
والسلام علیکم و رحمه الله
سید علی خامنه ای
20/فروردین ماه/1392

 



تاريخ : سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:حضرت آيت الله خامنه اي- زلزله, | 22:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
 
بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره ارزیابی از وضع کنونی و پيشرفت های ملت ایران/ مذاکره با امریکا/ الزامات حماسه اقتصادی/ انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۹۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۳)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال 1392 ، عصر امروز در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران  حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا سلام ا...  علیهما در سخنان بسیار مهمی به ارزیابی دستاوردها و پیشرفتهای زیربنایی بزرگ ملت ایران درسال 1391 برغم ایجاد موانع عملی و تبلیغات گسترده و پرحجم از جانب بدخواهان ملت پرداختند و ضمن بیان نکات اساسی در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا،

 

ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, | 3:43 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

وبلاگ "پرنده گراف" نوشت:

طبق روال هر سال ایشون که ما بهش میگیم ( عمو اوباما...! ) با این خنده ملیح و صورتی بشاش جلوی دوربین حاضر میشه و عید نوروز رو به ما ایرانی ها تبریک میگه! یه عده که در اقلیت هستند میگن عمو اوباما دشمن ملت ایرانه!!! درسته عمو اوباما تحریم های سنگینی رو علیه ما تصویب کرده ولی بابا چیزی تو دلش نیس، خیر ما رو میخواد! این جماعت قلیل و وطن فروش متوجه نیس!! درسته عمو اوباما دانشمندان هسته ای ما رو ترور کرده ولی بابا خیر ما رو میخواد! درسته از گروهک تروریستی ریگی حمایت کرد و معاون اولش رو هم فرستاد برای کمک به (( دکتر! )) ریگی ولی بابا خیر ما رو میخواد! درسته به تاسیسات هسته ای و صنعتی ما حمله سایبری می کنه ولی بابا خیر ما رو میخواد! درسته بارها و بارها « ایران » رو به حمله نظامی تهدید کرده ولی بابا خیر ما رو میخواد! درسته ما رو به حمله هسته ای تهدید کرده ولی بابا خیر ما رو میخواد! درسته ... .     ((  بـــابــــا خـــیر مــــــا رو میـــــخواد!!!  ))



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:خیر خواهی عمو اوباما, | 23:36 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

۱۳۹۱ محسن رضایی گفت:افرادی که می روند پشت میز صحبت می کنند، حرفهایی که آنجا می زنند نباید باعث شود که علیه آنها اقدامی صورت بگیرد. باید در دانشگاه گفتگو داشته باشیم... در پارکها نیز گفتگو داشته باشیم. در کارخانجات و خود عالم سیاست باید میز گفتگو داشته باشیم.

دوشنبه ۲۸ اسفند ساعت 14:28

روز گذشته محسن رضایی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سال92 سفری به خوزستان داشت که در حاشیه این سفر دیداری با برخی خبرنگاران استان برگزار کردکه خلاصه آن را در دو قسمت حضور خوانندگان محترم ارائه می کنیم:

 

-مردم جامعه ما برای انتخابات سال 92 آمادگی خوبی دارندکه با این وضعیت 30 میلیون رای می توانیم داشته باشیم. متأسفانه نمی دانم بنا به چه دلیلی برخلاف همه دوره هایی که شش ماه آخر سال به صورت غیر رسمی فعالیت ها شروع می شد در این دوره این کار ضعیف صورت گرفت ، تقریباً خیلی ضعیف صورت گرفت و من نگران فعالیت های ضعیف جناح های سیاسی هستم باید در فروردین و اردیبهشت این ضعف را جبران کرد چرا  آمادگی جامعه بیشتر از 30میلیون رای می باشد هرچند فرصت های زیادی از دست رفته است.

-اینکه تعداد زیادی نامزد انتخاباتی در صحنه حضور داشته باشند فکر نمی کنم اشکالی داشته باشد. اشکال این است که ما باید به یک عقلانیت جمعی اعتقاد داشته باشیم. مثلا اگر می خواهیم ائتلاف بکنیم که البته چیز خوبی است، بیاییم به یک قضاوت جمعی که متاثر  از نخبگان کشور است تن دهیم.

- چطور از خردورزی صحبت می کنیم اما حاضر نیستیم در معرض قضاوت نخبگان کشور قرار بگیریم و آن ها به ما نمره دهند و قضاوت کنند که کدام یک از کاندیداها می تواند بیشتر از دیگری کشور را اداره کند و پس از آن این نتیجه را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم لذا من مخالف ائتلاف نیستم

- پیشنهاد چهارصد نفری من پیشنهادی منطقی است که چهارصد نفر از نخبگان کشور در رشته های اقتصاد، جامعه شناسی، فرهنگ سیاست، سیاست خارجی این ها محور قضاوت درمورد کاندیداها شوند و بعد نتایجشان را به جامعه اعلام کنند.

-قبلا بحث ما این بود که بعد از صحبت های مقام معظم رهبری در کرمانشاه که آیا اداره قوه مجریه پارلمانی باشد و یا ریاستی باشد؟ حالا آن یک بحثی است که می شود به آن پرداخت. اما می توانیم برای این که کاندیداهای اصلح را در اختیار جامعه قرار دهیم. یک مجلس نخبگانی بعنوان مشاوره عموم مردم به وجود بیاوریم و تا قبل از اینکه احزاب بخواهند شکل و پا بگیرند  می توانیم از این مدل های در حال گذر استفاده کنیم، و به مردم کمک کنیم .

 

-نمی دانم چرا کسانی که مدعی ائتلاف هستند به این حرف پاسخ نمی دهند و با این که این مسئله با آنها مطرح شده چرا زیر بار قضاوت نخبگان نمی روند؟ چرا نمی خواهند قضاوت کنند و مردم قضاوت نخبگان رابه عنون یک مشاوره ی مفید بدانندودرحقیقت بدانندچه هست

-معتقد هستم که ما باید تحمل پذیری و گفتگو را در سطح جامعه افزایش دهیم. حتی به صورت نمادین میزهایی در ایران درست کنیم که مصونیت داشته باشد. یعنی افرادی که می روند پشت میز صحبت می کنند، حرفهایی که آنجا می زنند نباید باعث شود که علیه آنها اقدامی صورت بگیرد. در دانشگاه ما گفتگو داشته باشیم... در پارکها نیز گفتگو داشته باشیم. در کارخانجات و خود عالم سیاست باید میز گفتگو داشته باشیم.

 -معتقد به یک انقلاب در اقتصاد هستم. فدرالیسم اقتصادی که توجه جدی به اقوام دارد بخشی از این انقلاب اقتصادی است. در حال حاضر با این اقتصاد به هیچ جا نخواهیم رسید. کشاورزی ما بسیار سنتی و غیر سودده است. صنعت ما با بحران مواجه است اقتصاد ما تک محصولی و از طرفی دیگر دولتی است.

-درعین حال که باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم باید الگوومدل خودمان راتحت عنوان توسعه متعالی که درکتاب فدرالیزم اقتصادی به آن اشاره کردم،دنبال کنیم که توسعه ی متعالی ،توسعه فرهنگی اجتماعی  راپابه پای توسعه اقتصادی درپیش گیرد

.

-هرکدام از دوستانی که اعلام می شود در صحنه  حاضر می شوند اگر بیایند من کنار نمی کشم چون برنامه من از بعد اقتصادی یافرهنگی  بابسیاری از کاندیداها متفاوت است .لذا در صحنه خواهم بود.

-اعلام کابینه هنوززوداست مادولتمان یک دولت فراگیراست خواهد بود.فراگیر ازابعادمختلف ،یک بعدش هم فراگیری سیاسی است .دربعدسیاسی محوراصلی مساله نظام  است یعنی تمام کسانی که به نظام جمهوری اسلامی وشخص رهبر نظام اعتقاد داشته باشند دیگر آنجا به بعدش مهم نیست برای من درکدام گروه وجناح بوده اند.ازآنجا به بعدش  دیگرتوانایی وآن ظرفیت هایشان مهم است لذا ما حتما ازهمه گروهای سیاسی هم مشروط به اینکه توانایی اداری داشته باشند وبه شخص رهبر انقلاب ونظام معتقدباشدازاو استفاده خواهیم کرد .  

 

 - مساله تحریمهای اقتصادی خیلی مساله جدی است .مابایدحتمابرای این مهم فکری بنیم .4سال پیش اگرما می آمدیم اصلا نمی گذاشتیم تحریم صورت بگیرد ولی حالا بایدفکری برای رفع حتمی تحریم های اقتصادی دربرنامه ماوجود داشته باشد

-یکی دیگر از چالشهای پیش روی ما چالش است که بین ما و اکثرکشورهای عربی بوجودآمده است .4سال پیش این چالش نبود.اگرمن می آمدم نمی گذاشتم چالش بوجود آید بالاخره ما دراین کشورزندگی می کنیم باید این چالش هاراباهمسایگانمان حل کنیم .

 

-چند برنامه جدی دارم که به برنامه های قبلی اضافه شده است یکی متعلق به یارانه سبزاست که به جامعه کشاورزی  ایران درروستاها وتولیدات کشاورزی یک جهتی اختصاص داده شود .که در این خصوص روی چند محور تمرکزداریم یک مساله بیمه کشاورز وبیمه محصولات کشاورزی است .دوم اصلاح بذروخاک است .سوم مکانیزه کردن کشاورزی است .چهارم صنایع تبدیلی وصنایع مکملی کشاورزی است .درحقیقت  یارانه سبز به هشت محور بخش کشاورزی پرداخت می شود .که یک تحول اساسی  در بخش کشاورزی بوجودمی آید.اشتغال رابالا می برد.ازمهاجرت روستایی ها وعشایربه شهرها جلوگیری خواهدکرد .ودرتقویت محیط زیست ایران هم این اقدام نقش موثری خواهدداشت .محیط زیست ما الان بابحران مواجه است که  این اقدام به تقویت محیط زیست ایران هم منجرمی شود.

 

-برای اینکه  پول ملی مان راتقویت کنیم وازاین سقوط مداومش جلوگیری کنیم به صورت گسترده به تمام استانهای مرزی ایران که بیش ازتقریبا50%استانهای ایران  مرزی ی باشند .اختیارات گسترده ای را درزمینه صادرات خواهم دادوصنایعی راکه به صادرات در این استانها کمک کنند مستقرخواهیم کرد که ازهمسایگان خوبی  که درکشورها ی منطقه داریم بتوانیم استفاده کنیم .

 

-برای بانوان کشورطرحی تهیه شده  که الان 10محورداردیک بخشش کسب و کارهای  خانگی درخانه هاست .یک کارگاههای ساخت وتجهیزات الکترونیکی برای خانم هایی آموزش داده می شود که بخواهند درخانه کارکنند وبه آنها آموزش داده میشود.تااینکه انشاءالله مابتوانیم ازظرفیت بزرگ بانوان کشوراستفاده کنیم .برای دانشجویان وجوانان هم برنامه ای  دارم .دانشجو شش ماه  مانده به اخذمدرک تحصیلی ،شغلش معین باشد که درباره  امیدبه آینده درحال ترک کردن دانشگاه است .اینها جزءبخشی  ازبرنامه های  من هست که درکتابی  درفروردین  واردیبهشت به طورمفصل من توضیح خواهم داد.

-من از اول انقلاب تا الآن ثابت ترین ولایتمدار کشور بودم چون  زمان امام من نسبت به امام وفادار بودم. بعد برخی ها در رابطه با رهبر انقلاب کم آوردند، ولی من  زمان رهبر انقلاب هم وفادار بودم؛ و تعدادی که الآن وفادار هستند، زمان امام کم آورده بودند. آن موقع خیلی فعال نبودند. حالا اینها نسبت به رهبر انقلاب فعال شده اند. البته ما حرفی نداریم. ما دست همه را می بوسیم. من از اول انقلاب تا حالا رابطه ام را با انقلاب حفظ کرده ام. ولایتمداری من از یک اعتقاد ایدئولوژیک ناشی می شود. لذا من همان وفاداری که نسبت به امام داشته ام، نسبت به رهبر انقلاب دارم و فکر می کنم نجات کشور ما همیشه در این است که این محور وحدت را ما محکم نگهداریم. ریسمان را محکم نگه داریم و تقویتش بکنیم. ولی اصولا من خودم را یک انقلابی می دانم. یعنی قبل از اینکه این دو تا جناح شکل بگیرد ما تشکیلات سیاسی توی خوزستان داشتیم. یعنی جمعیت منصورون قبل از حزب مشارکت و رایحه خوش خدمت و حزب سازندگی و ....

 

 



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:اقتصاد مقاومتی , انتخابات , ریاست جمهوری , محسن رضایی , ائتلاف , هفتکل , نخبگان , انتخابات 92 ,, | 23:30 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

حضرت امام خمینی(ره) در آخرین پیام نوروزی امام خمینی(ره) به ملت ایران تاکید کردند: تحویل حال الی احسن الحال این است که در این سال نو تحول بر ای‌مان حاصل شود.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این پیام آمده است:

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

 

تحویل حال الی احسن الحال این است که ان‌شاء اللَّه در این سال نو ما تغییرات روحی بدهیم، یعنی واقعاً تحول برای‌مان حاصل بشود. و او به این است که همان‌طوری که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری جنگ نکرد الّا برای خدا و صلح نکرد الّا برای خدا.

 

و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام حسین- سلام اللَّه علیه- که احیاکننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی هم عید 15 شعبان ولی عصر- ارواحنا له الفداء- که او تا ازل احیا می ‏کند دین خدای تبارک و تعالی را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیره انبیا بوده است. به طوری عمل بکند که سیره اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ‏ام موفق نشدم به این عمل و من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطه خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد. و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد که در راه خدای تبارک و تعالی مجاهدت کنند. و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارک باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی.



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:امام-پیام تبریک, | 21:56 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

 
سال ۹۲ را بعنوان "سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی" نامگذاری می کنیم (۱۳۹۱/۱۲/۳۰ - ۱۴:۳۳)

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۲، با اشاره به حرکت رو به جلوی ملت ایران در سال گذشته بویژه در مواجهه ی اقتصادی و سیاسی با جهان استکبار، چشم انداز سال ۹۲ را امیدوارانه و همراه با پیشرفت و تحرک و ورزیدگی و حضور جهادی ملت ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی دانستند و تاکید کردند: با این نگاه، سال ۹۲ را "سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی" نامگذاری می کنیم.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‎الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی حبیبتك سیّدة نساء العالمین فاطمة بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله. اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها. اللّهمّ کن لولیّك الحجّة بن الحسن صلواتك علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضك طوعا و تمتّعه فیها طویلا. اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.
تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همه‌ی ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که هستند، و به همه‌ی ملتهائی که نوروز را گرامی میدارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان، و همه‌ی کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند. امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همه‌ی مسلمانان عالم، مایه‌ی شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤید بدارد. به هم‌میهنان عزیزمان عرض میكنم توجه داشته باشند كه ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تكریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است.
ساعت تحویل و هنگام تحویل، در حقیقت حد فاصلی است بین یك پایان و یك آغاز؛ پایان سال گذشته و آغاز سال نو. البته نگاه عمده‌ی ما باید به طرف جلو باشد؛ سال نو را ببینیم، برای آن خودمان را آماده كنیم و برنامه‌ریزی كنیم؛ اما حتماً نگاه ِ به پشت سر و راهی كه طی كرده‌ایم هم برای ما مفید است، برای اینكه ببینیم چه كرده‌ایم، چگونه حركت كرده‌ایم، نتائج كار ما چه بوده است، و از آن درس بگیریم و تجربه بیاموزیم.
 سال ۹۱ مثل همه‌ی سالها، سالی متنوع و دارای رنگها و نقشهای گوناگون بود؛ شیرینی هم داشت، تلخی هم داشت؛ پیروزی هم داشت، عقب‌ماندگی هم داشت. زندگی انسانها در طول حیات، همیشه همین جور است؛ با كش و قوس‌ها همراه است، با فراز و نشیب‌ها همراه است؛ مهم این است كه از نشیبها خارج شویم ، خودمان را به اوجها برسانیم .
آنچه كه در طول سال ۹۱ از جنبه‌ی مواجهه‌ی ما با جهان استكبار آشكار و واضح بود، عبارت بود از سختگیری دشمنان بر ملت ایران و بر نظام جمهوری اسلامی. البته ظاهر قضیه، سختگیری دشمن بود؛ اما باطن قضیه، ورزیدگی ملت ایران و پیروزی او در میدانهای مختلف بود. آنچه كه دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف بود؛ عمدتاً عرصه‌ی اقتصاد و عرصه‌ی سیاست بود. در عرصه‌ی اقتصاد، گفتند و تصریح كردند كه میخواهند ملت ایران را به‌وسیله‌ی تحریم فلج كنند؛ اما نتوانستند ملت ایران را فلج كنند و ما در میدانهای مختلف، به توفیق الهی و به فضل پروردگار، به پیشرفتهای زیادی دست پیدا كردیم؛ كه تفصیل آنها برای ملت عزیزمان گفته شده است، گفته خواهد شد؛ من هم ان‌شاءالله در سخنرانی روز اول فروردین، به شرط حیات، اجمالاً مطالبی عرض خواهم كرد.
در زمینه‌ی اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشكلاتی ایجاد شد؛ بخصوص كه اشكالاتی هم در داخل وجود داشت؛ برخی از كوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها انجام گرفت كه به نقشه‌های دشمن كمک كرد؛ لیكن در مجموع، حركت مجموعه‌ی نظام و مجموعه‌ی مردم، یک حركت رو به جلو بوده است و ان‌شاءالله آثار و نتائج این ورزیدگی را در آینده خواهیم دید.
 در عرصه‌ی سیاست، از یک جهت همت آنها این بود که ملت ایران را منزوی کنند، از جهت دیگر ملت ایران را دچار دودلی و تردید کنند؛ همت آنها را کوتاه و ضعیف کنند. درست عکس این عمل شد؛ در واقع عکس این اتفاق افتاد. در زمینه‌ی انزوای ملت ایران، نه فقط نتوانستند سیاستهای بین‌المللی و منطقی ما را محدود کنند، بلکه حتّی نمونه‌هائی از قبیل اجلاس جنبش غیر متعهدها با حضور تعداد کثیری از سران و مسئولان کشورهای جهان در تهران تشکیل شد و عکس آنچه را که دشمنان ما میخواستند، رقم زد و نشان داد که جمهوری اسلامی نه فقط منزوی نیست، بلکه در دنیا با چشم تکریم و احترام به جمهوری اسلامی و به ایران اسلامی و به ملت عزیز ما نگریسته میشود.
در زمینه‌ی مسائل داخلی، مردم عزیز ما در آنجائی که امکان و موقعیت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بیست و دوم بهمن سال ۹۱ ــ آنچه را که لازمه‌ی حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سالهای دیگر پرشورتر و متراکم‌تر در صحنه حاضر شدند. یک نمونه‌ی دیگر هم حضور مردم خراسان شمالی در بحبوحه‌ی تحریمها بود، که نمونه و مستوره‌ای از وضعیت و روحیه‌ی ملت ایران را نشان میداد نسبت به نظام اسلامی و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان. کارهای بزرگی هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاشهای علمی، کارهای زیربنائی، تحرک فراوان مسئولین و مردم. زمینه‌ها برای حرکتِ رو به جلو و ان‌شاءالله جهش، فراهم شده است؛ هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، و هم در همه‌ی زمینه‌های حیاتیِ دیگر.
سال ۹۲ برابر چشم‌انداز امیدوارانه‌ای که به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان برای ما ترسیم شده است، سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران خواهد بود؛ نه به این معنا که دشمنیِ دشمنان کاسته خواهد شد، بلکه به این معنا که آمادگی ملت ایران بیشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگی آینده‌ی این ملت به دست خودشان و با همتِ با کفایت خودشان ان‌شاءالله بهتر و امیدبخش‌تر خواهد شد.
البته آنچه را که ما در سال ۹۲ در پیشِ‌ رو داریم، باز عمدتاً در دو عرصه‌ی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصه‌ی اقتصاد، به تولید ملی باید توجه شود؛ همچنان که در شعار سال گذشته بود. البته کارهائی هم انجام گرفت؛ منتها ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی، یک مسئله‌ی بلند‌مدت است؛ در یک سال به سرانجام نمیرسد. خوشبختانه در نیمه‌ی دوم سال ۹۱ سیاستهای تولید ملی تصویب شد و ابلاغ شد ــ یعنی در واقع این كار ریل‌گذاری شد ــ كه بر اساس آن، مجلس و دولت میتوانند برنامه‌ریزی كنند و حركت خوبی را آغاز كنند و ان‌شاءالله با همت بلند و با پشتكار پیش بروند.
در زمینه‌ی امور سیاسی، كار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست جمهوری است؛ كه در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی، و  به یک معنا مقدرات عمومی كشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی میكند. ان‌شاءالله  مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیكی را برای كشور و برای خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید  وارد شد، با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد، با دل پر امید و پر نشاط باید وارد میدانها شد و با حماسه‌آفرینی باید  به اهداف خود رسید.
با این نگاه، سال ۹۲ را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نامگذاری میكنیم و امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پیدا كند.
به امید توجهات پروردگار و دعای حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهیدان عزیز.
و السّلام علیكم و رحمةالله و بركاته



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی"سال - رهبری, | 21:54 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

لبهای تو سوره سوره تفسیر خداست
چشمان تو بی ریاتر از آینه هاست
ای سبزترین سبزترین سبزترین
سیمای تو سین هشتم سفره ی ماست
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
تو قول بده با همین بهار خواهی آمد ، من هر روز خانه ی دلم را تکان خواهم داد !!!

.:: اس ام اس امام زمان (عج) نوروز ۹۲ ::.
آمد بهار و گلرخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر اما چه فایده ؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
.:: اس ام اس نوروز ۹۲ ::.
چون لاله به نوروز قدح گیر به دست
با آن گل نرگسی گرت رخصت هست
میکوش به خدمتش که آن نوح نجات
بر اوج فراز می برد ذره پست
.:: اس ام اس جدید مذهبی نوروز ۹۲ ::.
صد مبارک به تو آن عید که فردا باشد
نوروز نوید وصل دلها باشد
امید که با فضل خداوند جلی
سال فرج مهدی زهرا باشد
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
خوشا به حال سال ۹۱ ، ماه دوازدهمش را دید و عمرش به سر رسید !
میترسم عمرم به سر برسد و ماه دوازدهمم را ندیده باشم …
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها هجری و شمسی همه بی خورشیدند
سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است
فصلها را همه با فاصله ات سنجیدند
تو بیایی همه ساعتها ، ثانیه ها
از همین روز همین لحظه همین دم عیدند
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
آسمان غرق خیال است کجایی آقا ؟
اولین جمعه سال است کجایی آقا ؟
یک نفس عاشق اگر بود زمین می فهمید
عاشقی بی تو محال است ، کجایی آقا ؟
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد
جز برای فرج یار دعایی نکنیم !
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
در بهاری که پر از معجزه و احساس است
هفت سینم ، سین سیمای تو را کم دارد
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
یا رب عید است عطا بر همه ده
بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده
پایان غم همه ظهور مهدیست
تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
بهار همه طراوتش را مدیون یک گل است : گل زیبای نرگس …
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ، ظهورش برسد
اینگونه هزار عید با هم داریم
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
بر چهره گل نسیم نوروز خوش است
در صحن چمن روی دل افروز خوش است
از دی مهراس چون بهار آمدنی است
و ایام ظهور آن ستم سوز خوش است
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
زمان می گذرد و زمانه پیر می شود
تنها یاد توست که هر ثانیه در دلم جوانه می زند
تو تکرار می شوی و من هر روز به شوق حضورت دلتنگ می شوم
تیک تاک ثانیه ها به وقت قرار عاشقیست
ساعتم رابه وقت دلم کوک کرده ام
چون ثانیه ها را تند تند می شمارد …
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
بیا وگرنه در این انتظار ، خواهم مرد
اگر که بی تو بیاید بهار ، خواهم مرد
به روی گونه من ، اشک سالها جاری است
و زیر پای همین آبشار خواهم مرد
خبر رسید که تو با بهار می آیی
در انتظار تو من تا بهار خواهم مرد
نیامدی و خدا آگه است من هر روز
به اشتیاق رخت چند بار خواهم مرد
.:: اس ام اس مذهبی و انتظار ظهور نوروز ۹۲ ::.
خودت گفتی وعده در بهار است
بهار آمد دلم در انتظار است
بهار هر کسی عید است و نوروز
بهار عاشقان دیدار یار است



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, | 4:57 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و در آستانه فرا رسیدن سالروز جمهوری اسلامی ایران؛

 
 (۱۳۹۱/۱۲/۲۸ - ۰۹:۴۶)

به مناسبت فرارسیدن عید سعید نوروز و در آستانه فرا رسیدن دوازدهم فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات یک هزار و 59 نفر از محكومانِ محاكم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت كردند.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و در آستانه فرا رسیدن سالروز جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات یک هزار و 59 نفر از محكومانی را كه در كمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه كرد كه این پیشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.



تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, | 4:22 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 25 و 26 خرداد 88) را بررسي کرده است.


دوشنبه، 25 خرداد، ديدار رهبر معظم انقلاب با مير حسين موسوي


«رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای میرحسین موسوی با ایشان بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تاکید کردند. در این دیدار که عصر دیروز انجام شد آقای میرحسین موسوی ضمن ارائه گزارشی، دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد. رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت خاطرنشان کردند: "در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعا در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود." ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: "به شورای نگهبان تاکید شده که با دقت به این نامه رسیدگی شود."

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها خطاب به آقای موسوی افزودند: "جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید: "به یاری پروردگار، انتخابات با اتقان، صحت و ارامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید."

روزنامه اعتماد ملی به نقل از محسن هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی نوشت: "استعفای آیت‌الله هاشمی از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام کذب محض است و این خبر از پایه و اساس تکذیب می‌شود."

علی کشتگر از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "آمریکا و اسرائیل دنبال تغییر رئیس جمهور در ایران بودند، اما اکنون مجبورند با شرایط موجود کنار بیایند. بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و اسرائیل خواستار این بودند که فرد دیگری جای آقای احمدی‌نژاد بر سر کار بیاید، اما تردیدی نیست که کشورها ناچار هستند رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد را در شرایط فعلی بپذیرند و کاری نمی‌توانند انجام دهند."

رجانیوز نوشت:«شب گذشته و بامداد امروز اغتشاشات پراکنده‌ای در کوی دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن رخ داد. همزمان با تاریک شدن هوا تعدادی از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه که در میان ‌آنان افراد غیردانشجو نیز حضور داشتند، با حضور در خیابان کارگر شمالی (امیرآباد)‌اقدام به آتش زدن سطل زباله، شکستن شیشه‌های بانک‌ها و مغازه‌ها نموده و سپس با حضور در محوطه کوی دانشگاه، به سربازان نیروی انتظامی مستقر در خیابان‌های اطراف، سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب کردند. متعاقبا نیز نیروی انتظامی با حضور در محوطه کوی دانشگاه به برخورد فیزیکی و بازداشت تعدادی از این افراد اقدام کرد. همچنین خبرهای رسیده از دانشگاه اصفهان و شیراز نیز حاکی از آن است که بسیاری از افراد غیردانشجو با پوشش دانشجویی و به کمک برخی چهره‌های افراطی، اقدام به آتش زدن امکانات دانشگاه و برخی خوابگاه‌ها کرده‌اند».

روابط عمومی قوه قضائیه آورده است: آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه گفت: "این انتخابات بازتاب بسیار خوبی در جهان داشت و به تعبیر مقام معظم رهبری روز جشن ملی است و باید به مردم عزیز، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تبریک گفته و امیدواریم رئیس جمهور منتخب بتواند در دور دوم با هماهنگی نیروها و سایر مسئولان موفقیت بیشتری داشته باشد و دستگاه قضایی هم مانند بقیه دستگاه‌های نظام در خدمت مردم و مسئولان نظام آماده خدمت است. 

سایر کاندیداها هم اگر اعتراضی دارند باید از راه‌های قانونی آن را دنبال کنند و از آمدن هواداران به خیابان‌ها که موجب سوء استفاده‌ عده‌ای از افراد سودجو و اراذل و اوباش می‌شود خودداری کنند. هواداران کاندیداها باید با کرامت برخورد کرده و نگذارند از اعتراضات قانونی کاندیداها سوء استفاده شده و شیرینی انتخابات تلخ شود."


بيانيه محمد خاتمی به هواداران مير حسين موسوي


سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد:"حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید واز چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید."

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی اعلام کردند: "شما را چه شده است که اینگونه آب در آسیاب دشمن می‌ریزید و خود را مقابل رای و اراده‌ مردم قرار حمایت شما زده‌اند؟ آیا بایستی از مردم به واسطه‌ این انتخاب انتقام‌گیری شود و بدترین حملات روانی و فیزیکی توسط افرادی که اکنون پشت سر شما سنگر گرفته‌اند به ایشان و اموال عمومی وارد شود؟ بدانید آنان که امروز به پشت‌گرمی حمایت شما کمر به سرنگونی انقلاب بسته‌اند، ذره‌ای شما را قبول ندارند و این را نیز در گذشته ثابت نموده‌اند."

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "در پی بیانات رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و مستند به تبصره‌های 1 الی 3 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری، این شورا آمادگی خود را برای رسیدگی به کلیه شکایات و اعتراضات مطرح شده در وقت قانون اعلام می‌دارد. از کلیه نامزدان نیز که اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات دارند، تقاضا دارد شکایت مستند خود را هر چه سریع‌تر به دبیرخانه این شورا ارسال نمایند تا در سرعت رسیدگی‌ها خللی وارد نیاید."

رجانیوز نوشت:«راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این راهپیمایی موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی و ... حضور داشتند. در انتهای این مراسم آشوب‌گران تعدادی اتوبوس، بانک، موتورسیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند. همچنین حمله به پایگاه نظامی بسیج مقداد در خیابان آزادی موجب درگیری مسلحانه نیروهای نظامی و اغتشاش‌گران شد. متاسفانه در این درگیری‌ها یک مادر و دختر (سرور برومند و فاطمه رجب‌پور) در مهد کودکی در اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند. همچنین داوود صدری 26 و شاغل در شرکت داروسازی مسعود خسروی 45 ساله کارمند تاکسیرانی و عضو بسیج و حسام حنیفه 19 ساله و کارمند شرکت نقشه‌کشی از افرادی بودند که به ضرب گلوله‌های غیرسازمانی و شهادت رسیدند».

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی گفت: «تظاهرکنندگان در تهران با برپا کردن آتش در خیابان‌ها و شکستن شیشه‌های چند بانک، اعتراضات خود را ادامه دادند».

رادیو زمانه‌ اظهار داشت: «میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع هوادارانش، برای شرکت در انتخاباتی جدید اعلام آمادگی کرد. وی گفت: "حضور امروز مردم نشان می‌دهد که آنها قانع نشده‌اند و خواهان پاسخگویی هستند." وی که از روی سقف یک اتومبیل و با بلندگوی دستی با مردم سخن می‌گفت، از هوادارانش خواست تا با حفظ آرامش خود، در صحنه باقی بمانند. میرحسین موسوی تاکید کرد که تا زمان ادا شدن حق مردم،‌ صحنه را ترک نخواهد کرد. محمدرضا خاتمی، برادر رئیس جمهور سابق ایران نیز در جمع تظاهرات‌کنندگان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات شد. وی دولت را متهم کرد که در آرای مردم دستکاری کرده است. این عضو جبهه مشارکت گفت: ما تا زمان  ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد. 


سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین/خاتمی خیلی خیانت کرد


*فایل صوتی سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین در خیابان آزادی توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. وی در بخشی از سخنانش می‌گوید: "اگر تاریخ را نگاه کنید رهبری در زمان ریاست جمهوری، نخست‌وزیرش از سوی آقای خمینی تحمیلی بود. زمانی که هاشمی رئیس جمهور شد، او رئیس جمهور آقا نبود. خاتمی هم همین طور. تنها دوره ای که رهبر واقعی است الانه. یکی از مشکلات اساسی مربوط به خاتمی بود. او کاره‌ای نبود. عامل اصلی این دیکتاتوری‌ها را خاتمی می‌دونم، چون در 18 تیر مسیر را به سمت تندی برد که همه چهره‌ها را لو داد و رو کرد و دست همه اصلاح‌طلب‌ها رو شد و رسید به 18 تیر. آقای خامنه‌ای هم هوشیار شد و از اونجا کابوس ما شروع شد و از انتخابات بعدی دیگه اصلاح‌طلب‌ها قدرت نگرفتند و سر بابام هم اون طوری شد... این اعتراضات باید ادامه پیدا کنه. اینا باید بفهمن مردم کوتاه بیا نیستن. از بس خاتمی بی عرضه بود،(در انتخابات قبلی) اون همه تقلب شد و بابا نتونست رأی بیاره. خاتمی آخرش گفت انتخابات سالم بوده، چون خودش برگزار کرده بود و به نام خودش نوشته می شد. خاتمی خیلی خیانت کرد... خاتمی مشکلات زیادی دارد و اگر هم می آمد نمی توانست کاری بکند، مگر خاتمی دفعه ی قبل چه کار کرده بود؟ فقط رأی داشت و گرچه رأی آورد اما دشمنانش هم زیاد بودند اما موسوی چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرایان هم حامی او بودند و حامی خاتمی نبودند. اصلا موسوی خیلی بهتر است چهره های دیگه باید میومدن که نیومدن. حسن روحانی باید میومد، لاریجانی باید میومد. باز به هر حال بهتر از احمدی نژاد می شد".

وی درپایان درباره صحبت های پدرش با احمدی نژاد هم گفت:« پدرم در حرم امام(ره) به احمدی نژاد گفته که هم درباره من وهم درباره بچه هایم و دیگران اشتباه می کند یا این حرفهایت را خودت اصلاح کن یا اگر بخواهی شعار بدهی، پیگیری می کنم و ما ول نمی کنیم»".

مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین با صدور بیانیه ای خطاب به معترضان به نتایج انتخابات در ایران و تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه در مسجد دانشگاه تهران تحصن کرده بودند، نوشت: "مقاومت قهرمانانه و اشرف نشان خود را به هر قیمت ادامه بدهید".

حزب مشارکت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تمام مخدوش و غیرقابل دفاع است و خواستار ابطال انتخابات هستیم".

روزنامه آمریکایی بوستون گلوب نوشت:" پیروزی احمدی نژاد بدترین نتیجه ای است که حاصل شده و آمریکا باید نگران باشد".

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت:" شورای نگهبان از نامزدهای معترض انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری رسما دعوت نمود، صبح فردا سه شنبه (26خرداد) در شورای نگهبان حضور داشته باشند تا در جلسه ای مطالب خود را بیان کرده و نحوه ی پیگیری ها و چگونگی رسیدگی شورای نگهبان برای این کاندیداها توضیح داده شود و علاوه بر دعوت مکتوب و رسمی از نامزدهای انتخابات، تلفنی نیز با آنها صحبت کردیم تا در این جلسه حاضر شوند".

حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه ای ضمن درخواست ابطال انتخابات اعلام کرد: "نتیجه انتخابات، حذف گفتمان امام و انقلاب و آزادی خواهی و کرامت انسانی و حق حاکمیت مردم برسرنوشت خود و میزان بودن رأی ملت و توهین به شعور رأی دهندگان است".

لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه هاآرتس گفت: "حداقل امیدی که به تغییرات در سیاست ایران داشتیم، با انتخاب مجدد احمدی نژاد ازبین رفت".

روزنامه کیهان نوشت، شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی گفت:" پیروزی بزرگ ملت عظیم الشأن ایران را به همگان خصوصا رئیس جمهور منتخب تبریک می گویم. باید توجه داشته باشیم که نگذاریم عظمت این حماسه، دستخوش برخی از امور قرار گیر و مبادا دشمنان انقلاب واسلام به خیال خام خود چشم طمعی به این حوادث بدوزند. ازآنجا که این انتخابات مورد تأیید مراکز قانونی و از همه مهمتر به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است، نباید هیچ گونه مناقشه ای درآن نمود و دوستان انقلابی بدانند حفظ و حرمت منصب منیع ولایت و رهبری بر همه ی امور مقدم است".

سایت کلمه در فراخوانی از هواداران میرحسین موسوی خواست تا از امشب در پشت بام منازل خود حاضر شده و فریاد الله اکبر سردهند.

رادیو زمانه تاکيد کرد: ماکسیم فرهاخن وزیر خارجه هلند، مشروعیت انتخابات ایران را زیرسوال برد و گفت: "بدون شک در این انتخابات تقلب شده است".


پيام مير حسين خطاب به مردم/ از رنگ سبز و شعار الله اکبر دست برنداریم


میرحسین موسوی در پیامی خطاب به مردم، نوشت:" توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که .... مخالفت های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.... از رنگ سبز و شعار الله اکبر دست برنداریم".

رادیو فردا اظهار داشت: "آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار بررسی شفاف نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران شد".

علیرضا پویا، رئیس مرکز تحقیقات صدا وسیما با حضور در برنامه تلویزیونی ایران 88 شبکه سه سیما گفت: "از شش ماه پیش همه نظرسنجی های ما نشان می داد که یکی از نامزدها- آقای محمود احمد نژاد- همواره بیش از پنجاه درصد آرا را به خود اختصاص داده است و این به معنای انتخاب او در دور اول انتخابات است".

پیش بینی  ما برای میزان آرای دو رقیب اصلی یعنی آقایان موسوی و احمدی نژاد در تهران و درسطح ملی با اختلاف بسیار اندکی درحد 2 تا 5 درصد تحقق پیدا کرد.

نظرسنجی های ما نشان می داد که در تهران اززمان آغاز تبلیغات رسمی به تدریج آقای موسوی از احمدی نژاد پیش گرفته است، ولی درسطح ملی آقای آقای احمدی نژاد همچنان با یک فاصله حدود 25 درصدی پیش بود. وی همچنین در نمودارهای که از طریق این برنامه ی تلویزیونی به نمایش درآمد، به جهت 12 درصدی آرای احمدی نژاد و افت یکباره ی 10 درصدی آرای موسوی در روز پس از برگزاری مناظره یعنی 14 خرداد اشاره کرد. نکته ی دیگر در نظرسنجی های ارائه شده، میزان رأی دو رقیب اصلی در مناطق غیرشهری و روستاها بود که احمدی نژاد در تمام نظرسنجی های مرکز تحقیقات صدا و سیما در مناطق غیرشهری و روستاها نزدیک به 5 برابر موسوی رأی داشته است و آمار ارائه شده حاکی از 75 درصد رأی احمدی نژاد در برابر 15 درصد رأی موسوی در این مناطق است. پویا در پایان در پاسخ به مجری برنامه که پرسیده بود چرا باید نتایج این نظرسنجی ها از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار نگیرد، گفت: "شائبه ی این هست که اعلام نتایج در جهت گیری و گرایش مردم به سمت یک کاندیدای خاص اثر داشته باشد، لذا ما از انجام این کار امتناع کردیم، ولی بسیاری از مدیران و مسئولان از نتایج نظرسنجی های ما مطلع بوده اند".

عبدالحسین برزیده، کمال تبریزی، مجید مجیدی و سیدرضا میرکریمی طی نامه اي سرگشاده خطاب به ميرحسين موسوي نوشتند: "همه توفيق بزرگ شما که از ديده هاي ملت بزرگ ايران منتخب محبوب ملتيد، آن بود که بخش عظيمي از جمعيت خاموش را به صحنه آورديد، جمعيتي که نامردي ها و رياکاري ها را به چشم مي ديد و لاجرم سکوت پيشه کرده بود، اما هنر بزرگ شما اين بود که چنين جمعي را که ايراني اند و عاشق ايران به پاي صندوق هاي راي کشانديد. 

از ديده ما هنر آن نيست که به هر ترفند صاحب قدرت شد، بل آن است که قدرت حقيقت و صداقت را به مردم که سرمايه اصلي انقلاب اند، نماياند و شما چنين کرديد. پايان سخن ما تبريک مجدد اين سرافرازي و همنوايي با جان پاک شماست که ما نيز دليل احساس خطر شما را با تمامي جان و دل درک کرديم و حتي به چشم ديديم."

خبرگزاري فرانسه نوشت: "وزراي خارجه اتحاديه اروپا خواستار انجام تحقيقات بر روند انتخابات رياست جمهوري در ايران شدند. اين وزراکه در لوکزامبورگ گردهم آمده بودند، همچنين از سرکوب معترضان در ايران ابراز نگراني جدي کردند."


نامه سرگشاده يوسف صانعي به مير حسين موسوي/ ماموريت لاريجاني


شيخ يوسف صانعي با نامه اي سرگشاده خطاب به ميرحسين موسوي نوشت: همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت مي‌نمايم تا بتوانند حقوق و مطالبا خود را که از اعظم آنها راي و انتخابشان مي باشد، از مجاري قانوني و آگاهي هنده عينيت بخشند."

ايلنا آورده است: در پي بروز برخي اتفاقات ناگوار در برخي از نقاط از جمله کوي دانشگاه تهران، دکتر علي لاريجاني هيئتي را به سرپرستي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد مامور رسيدگي به اين امر کرد.

در متن حکم علي لاريجاني آمده است: "جناب آقايان حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد، دکتر الياس نادران، دکتر حميدرضا کاتوزيان، دکتر علي عباسپور تهراني، دکتر کاظم جلالي، دکتر عليرضا زاکاني. پس از مشارکت کم نظير ملت ايران در انتخابات روز بيست و دوم خرداد ماه 88، اينک که مردم شريف ما در جشن حضور خود بسر مي برند، بعضا اخباري از اتفاقات ناگوار در برخي نقاط از جمله کوي دانشگاه تهران مي رسد و دست هايي درصدد تهيه خوراک تبليغاتي براي رسانه هاي بيگانه مي باشند و همچنين گزارش هايي مبني بر برخورد با مردم به مجلس شوراي اسلامي واصل شده است.

بدين منظور به شما ماموريت داده مي شود با مديريت جناب آقاي ابوترابي نايب رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي در اسرع وقت گزارش جامع و بي طرفانه اي در مورد آنچه اتفاق افتاده، تهيه و به اينجانب ارائه نمائيد."

محسن سازگاراز از عناسر اپوزيسيون در گفتگو با راديو فردا گفت: "رئيس جمهور قانوني مملکت، با وجود راي بزرگ ملت آقاي موسوي است و حالا خبرهايي هم به گوش مي رسد که او را وادار به حبس خانگي کرده اند. احتمال دستگيري ايشان هم هست."

وي ادامه داد: "قطعا مردم برنده اين ماجرا خواهند بود. به اين شرط که آقاي موسوي که اين نفوذ کلام را مابين مردم دارد و بحق در جايي ايستاده است که اکثريت مطلق مردم پشت او هستند، رهبري اين مبارزات را به دست بگيرد و براي احقاق حق مردم مبارزه کند و مبارزه را ادامه دهد و البته بايد مراقب باشد که کساني را که از دسترس حکومت خارج هستند و در خارج از ايران زندگي مي کنند، به عنوان جانشين معرفي کند تا اگر دستگير شد، آن افراد بتوانند کار رهبري مردم را به عهده بگيرند. به شرط آنکه آقاي موسوي و آقاي کروبي به رهبري آقاي موسوي که رئيس جمهور قانوني ايران است، ايستادگي کنند و مبارزات مردم را هدايت کنند."


سه شنبه، 26 خرداد، اظهارات رهبر معظم انقلاب در جمع نمايندگان ستاد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري/همه بايد اعلام موضع کنند

پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري: رهبر معظم انقلاب در جمع نمايندگان ستاد کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري با انذار نسبت به ايجاد شکاف بين صفوف مردم فرمودند: "اينکه ما تصور کنيم که يک گروه مثلا بيست و چهار ميليوني يک طرف اند، يک گروه چهارده ميليوني يک طرف اند، اين به نظر من يک خطاي بسيار بزرگي است؛ قضيه اين جور نيست. همه در يک طرف قرار دارند. آن کساني که به رئيس جمهور منتخب اين دوره از انتخابات راي دادند، همان قدر وابسته به انقلاب و کشور و نظام اند، که آن کساني که راي ندادند. مجموعه هاي مردمي، فرزندان اين کشورند."

ايشان در ادامه، ضمن تاکيد بر حرکت معترضان در مسير قانون بر رسيدگي قانوني بر هر اعتراض مستندي تاکيد کردند: "اعتماد من (به برگزار کنندگان انتخابات) موجب نمي شود که اگر چنانچه شبهه اي در ذهن کساني هست، اين شبهه دنبال نشود و تعقيب نشود و بررسي نشود و حقيقت قضيه اشکار نشود؛ نه، شبهات را برطرف کنيد، منتها آن چيزي که از همه مهمتر است، اين است که همه سعي کنيد وحدت ملي و وحدت کشور را حفظ کنيد" و در ادامه از همگان خواستند تا با اعلام موضع نسبت به اين اغتشاشات در شفاف سازي فضا کمک نمايند: "بدترش هم همين کارهاي خرابکارانه اي است که شما مي بينيد انجام مي دهند، که البته همه بايد در مقابل اين خرابکاري ها بايستند، اعلام موضع کنند.

همه بايستي بگويند... اين تخريب هايي که انجام مي گيرد، اين کارهاي زشتي که انجام مي گيرد، بعضا جناياتي که واقع مي شود، مربوط به هيچ کدام از اين اطراف قضيه نيست؛ اين مربوط به مردم نيست، مربوط به نامزدها نيست؛ ربوط به خرابکارهاست، مربوط به اخلالگرهاست. مبادا کسي توهم کند و تصور بکند که اين مربوط به اين است که اينها طرفدار فلان نامزدند.

هرکس سر کار باشد، اگر نتايج انتخابات غير از اين هم مي‌شد، بنده به طور اطمينان مي توانم عرض بکنم که باز اين جور حوادثي ديده مي‌شد، باز اين حوادث پيش مي‌‌آمد، براي اينکه اصلا آرامش در کشور نباشد. هيچ کس نبايد به اين تشنج آفريني و اغتشاش آفريني کمک کند و همه بايد در مقابل او صريح موضع بگيرند، کما اينکه مواضع حقيقي شماها هم جز اين نيست. صريح موضع بگيرند، روشن کنند که اين خواست آنها نيست و هر کاري که تشنج آفرين باشد، واقعا نکنند."

ايشان در قسمتي ديگر از سخنان خويش نيز فرمودند: "قبلا گفته ام و از جمله در ديداري که آقاي موسوي با اينجانب داشت تاکيد کردم و قرار شد چنين شود، شما هر اشکال و شبهه اي که داريد، به طور مشخص و روشن به شوراي نگهبان (به عنوان مرجع قانوني) اعلام کنيد تا طبق قانون به آن رسيدگي شود. اينجانب به شوراي نگهبان تاکيد کرده ام که حتي اگر لازم باشد، صندوق هايي را بازشماري کنند، اين کار انجام شود."

ايشان در بخش ديگري از اظهاراتشان تاکيد کردند: "من درخواست مي‌کنم از آقايان مسئول در وزارت کشور و همچنين در شواي نگهبان که به اين موارد دقيقا رسيدگي کنند. اگر چنانچه بعضي از اشکالات مقتضي اين هست که پاره اي از صندوق ها بازشماري بشود، اشکالي ندارد. حالا مثلا يک مورد را آقايان ذکر کردند که آن شخص گفته که راي فلان نامزد اين تعداد است، بعد در شمارش تعداد ديگري معرفي شده؛ خيلي خوب، کاري ندارد؛ صندوق هاي مورد اشکال را يا به طور تصادفي تعدادي از صندوق ها را بازشماري کنند؛ خود نمايندگان ستادها هم حضور داشته باشند و ببينند، تا اطمينان کامل براي همه حاصل بشود."

ايشان در پايان تصريح کردند: "انتخابات مايه افتخار ماست. چهل ميليون راي شوخي نيست. اين از بالاترين نصابي که ما تا حالا داشته ايم... اين افتخاري است براي کشور؛ ما اين را مخدوش نکنيم، اين را خراب نکنيم، اين مال مردم است. همين راي دهندگان از دو طرف، هم طرف آن کساني که راي دادند به نامزد منتخب، هم آن کساني که راي ندادند به نامزد منتخب و به ديگري راي دادند، همه شان در ايجاد اين حماسه بزرگ سهيم بودند. ما اين وحدت را، اين نگاه کلان را، نگاه يکسان را فراموش نکنيم و اين را از دست ملت نگيريم."

ايسنا نوشت: آخونديان نماينده ستاد ميرحسين موسوي در ديدار با رهبر انقلاب گفت: "اگر تمام صندوق ها بازشماري شود، هيچ تخلفي صورت نگرفته است." اين عبارتي است که سخنگوي شوراي نگهبان در 13 مردادماه در هشتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان پسر دانشگاه هاي سراسر کشور که در دانشگاه عباسپور برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران نقل کرد.


راهپيمايي مردم تهران/ اعلام انزجار از فرصت‌طلبان پس از انتخابات


رجا نيوز نوشت: مردم تهران با راهپيمايي به سمت ميدان وليعصر تهران از آشوب هاي فرصت‌طلبان پس از انتخابات اعلام انزجار کردند.

حداد عادل در جمع اجتماع کنندگان تهراني، با اشاره به نظرسنجي هاي مختلف صورت گرفته در ماه هاي قبل از انتخابات  
گفت: "در هيچ کدام از اين نظرسنجي‌هاي قبل انتخابات که مربوط  به کل کشور بود ، موسوي از احمدي‌نژاد جلوتر نبود. وي در ادامه خطاب به ميرحسين موسوي تصريح کرد: تهران همه ايران نيست، نبايد شما فقط به آراي مردم تهران و اطرافيان خودتان نگاه کنيد آيا شما از آراي استان‌هاي محروم و شهرها و روستاهاي کوچک اطلاع داشتيد؟.... کشور ما قانون دارد و راه تشخيص صحت و سقم آراي معين شده و شوراي نگهبان مرجع رسيدگي به اين امور است و اگر کسي اعتراض دارد، بايد دلايل خود را به اين شورا ارائه کند و بداند که شوراي نگهبان ورهبري با هر سليقه‌اي حاضر نيستند حتي يک راي هم با تقلب جابه جا شود. مگر در سال 76 آقاي خاتمي پيروز انتخابات نشد؟ مگر کساني که به ايشان راي ندادند و تعدادشان حدود ده ميليون نفر بود، دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالي که ديديم فرداي همان روز همه کساني که به آقاي خاتمي راي نداده بودند، به راي اکثريت و قانون اساسي احترام گذاشتند.  
 
حداد عادل تصريح کرد: ما شما را به عنوان نخست وزير دوران دفاع مقدس و نخست وزير حضرت امام و اينکه شما را فرزند انقلاب مي‌دانيم، دوست داريم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده‌ انقلاب مي‌داند. اما از شما سوال مي‌کنم وقتي هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق راي باز نشده، شما از کجا مطمئن بوديد که اکثريت آرا را به دست آورده و اعلام پيروزي کرديد؟ در کجاي دنيا کشورهايي که خود را الگوي دموکراسي مي‌دانند سابقه دارد که قبل از شمارش آرا و اعلام رسمي، کانديدايي کنفرانس خبري بگذارد و خود را رئيس‌جمهور اعلام کرده و کسي ديگري نيز به او تبريک بگويد؟ اين درست نيست که قبل از برگزاري انتخابات نزديکان شما اعلام کنند که اگر آقاي احمدي‌نژاد پيروز شد، يقينا تقلب صورت گرفته است. حداد عادل خطاب به هواداران ميرحسين موسوي آنها را خواهر و برادر خود صدا کرده گفت: نتيجه اين انتخابات نبايد موجب به وجود آمدن تفرقه شود بلکه بايد بدانيم که اين انتخابات نيز مانند هر بازي ديگري برنده و بازنده‌اي دارد و ما حساب هواداران آقاي موسوي را از آشوب طلبان و اغتشاش گران جدا مي‌دانيم. 

 
آيت‌الله مکارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد همه ملت عزيز ما يقين دارند که منافقان کوردل و فرصت طلب در آشفته بازار اختلافات فعال مي‌شود و با تخريب اموال مردم و به آتش کشيدن آنها چهره ملت مهربان و صلح طلب و پاکدل ما را در جهان به زشتي رقم مي‌زنند. سعي کنيد صفوف خود را از آن‌ها جدا سازيد.  
 
آيت‌الله منتظري با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد: با اعلام نتايجي که هيچ عقل سليمي آن را نمي‌پذيرد و براساس شواهد موثق تغييرات عمده‌اي در آراي مردم داده شده است و به دنبال آن در پي اعتراض برخي از اقشار مردم به اين نحو عملکرد، در جلوي چشم همين مردم که بار سنگين پيروزي انقلاب و هشت سال جنگ تحميلي را بر دوش خود حمل نمودند و با دست خالي در برابر گلوله‌هاي رژيم شاهنشاهي و توپ و تانک دشمن مقاومت کردند و در جلوي چشم جهانيان و در حضور دوربين‌هاي خبرنگاران داخلي و خارجي به جان فرزندان اين مردم و اين مملکت افتاده و با شدت و خشونت کامل با زنان و مردان بي‌دفاع و دانشجويان عزيز برخورد کرده و آن‌ها را سرکوب و مضروب و دستگير نمودند... بارها تذکر داده‌ام که آراي ملت امانت‌هاي مردمي و الهي هستند و حاکميتي که براساس تصرف در آراي باشد، هيچ نحو مشروعيت ديني و سياسي ندارد. از همه مردم به ويژه جوانان عزيز تقاضا مي‌شود که حق خواهي خود را همراه با صبر و متنانت دنبال کنند.  
 
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در گفتگو با سي. ان. ان گفت: بدون توجه به نتيجه انتخابات ايران، ديپلماسي محکم خود را در مورد اين کشور دنبال خواهيم کرد. 
 
ايسنا نوشت :«يوزوف هاولاس، کاردار موقت جمهوري چک در تهران به عنوان نماينده رئيس دوره اي اتحاديه اروپا در اعتراض به مداخلات اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو آن در امور داخلي ايران وزارت امور خارجه احضار شد».  
 
کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري خود اعلام کرد: نامزدها گزارشات تخلفاتي در شهرستان‌ها را ارائه داده و تقاضاي بازشماري برخي از صندوق‌ها را دارند و ما اجمالا با بازشماري صندوق‌ها در صورت تصويب شوراي نگهبان موافق هستيم.  
 
علي اکبر محتشمي‌پور رئيس کميته صيانت از آراي مهندس موسوي در نشست خبري خود خواستار تشکيل کميته حقيقت ياب جهت رسيدگي به موارد مشکوک شد. وي در بخشي از سخنانش گفت: جمله معروفي هست که مي گويد ديکتاتورهاي يک شبه ديکتاتور نمي‌شوند. يکي از راه‌هايي که انسان‌ها را به ديکتاتوري و استبداد مي‌رساند، قانون شکني، قلب وقايع و مطرح کردن مطلب کذب است. وي در بخش ديگري از سخنانش تاکيد کرد: رئيس‌جمهور در تبليغات تلويزيوني خود دروغ‌هاي بسيار زيادي را مطرح کرد که اين مسئله عنوان تقوا را زير سوال مي‌برد و شرط احراز پست رياست جمهوري را از او مي‌گيرد.  
 
فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در گفتگو با ايسنا با بيان اين که اتفاق رخ داده در کوي دانشگاه تهران به دانشجويان ارتباطي نداشت، گفت: در واقع به دليل اينکه غيردانشجو يا دانشجويان کوي قابل تفکيک نبودند، تعدادي از دانشجويان دستگير شدند که با پيگيري‌هاي دانشگاه و همکاري مسئولان امر، شب گذشته قريب به اتفاق دانشج

تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, | 21:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
همه دستگاههای مسئول باید تلاش کنند تا سوانح سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد (۱۳۹۱/۱۲/۲۶ - ۱۳:۴۷)

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از دست اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی، ضمن قدردانی فراوان از عواملِ دستگاهها و سازمانهای مختلف دست اندرکار سفرهای نوروزی، تأکید کردند: همه دستگاههای مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد.
ایشان ارزش و اجر خدمت در ایام تعطیلات عید را بالاتر از ایام دیگر سال دانستند و افزودند: تمام این خدمات در میزان الهی محفوظ است و محاسبه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از آنجاییکه خداوند متعال شاکر و علیم است، علاوه بر آگاهی از زحمات و سختی های خدمت در ایام تعطیلات عید، قطعاً از این کارهای حسنه سپاسگزاری خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از خانواده های عوامل دست اندرکار سفرهای نوروزی که در ایام تعطیلات، شاهد دوری نزدیکان خود هستند تشکر فراوان کردند.
ایشان در ادامه حوادث سفرهای نوروزی را یکی از دغدغه های نگران کننده در این ایام خواندند و خاطرنشان کردند: تمام دستگاههای مؤثر در سفرها و مسئول حفظ انضباط جاده ای باید تلاش خود را برای به حداقل رساندن این حوادث بکار گیرند.
رهبر انقلاب اسلامی از مردم و مسافران هم درخواست کردند تا بیش از پیش مقررات و قوانین را رعایت کنند تا خدایی نکرده در این ایام شادی، برای آنان تلخکامی بوجود نیاید.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: امیدوارم ایام عید و تعطیلات نوروز به همه مردم ایران خوش بگذرد و مردم این ایام را با شادی و شیرینی سپری کنند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، سردار سرتیپ احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از برنامه ها و تدابیر در نظر گرفته شده برای سفرهای نوروزی و کاهش میزان سوانح و تلفات حوادث جاده ای بیان کرد.
وی «آموزش همگانی و نهادینه سازی فرهنگ انضباط اجتماعی»، «استفاده از فناوریهای نوین و سامانه های هوشمند کنترل ترافیکی»، «تصویب و اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی»، «توسعه ناوگان ریلی»، «ایمنی راه و تسریع در خدمات رسانی به مجروحان حوادث» را از جمله دلایل کاهش سوانح و تلفات در سالهای گذشته برشمرد و گفت: انتظار این است که خودروسازان نیز برای ایمنی بیشتر خودروها تلاش جدی تری انجام دهند.



تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, | 1:59 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

در شروع مراسم افتتاحیه این مرکز فساد که برخی مسئولین شهر استانبول ترکیه نیز حضور داشته اند ، «دعای افتتاح» را خوانده! و رسما به اسلام توهین کرده اند که برای افتتاح یک مرکز فساد با عنوان دیسکو دعای افتتاح را بخوانند و از خداوند پیشرفت این مرکز را مسالت نمایند!

این برنامه و خواندن دعای افتتاح در مراسم افتتاح یک مرکز فساد ، همان اسلام آمریکایی است که در ترکیه متاسفانه به شدت در حال گسترش می باشد و مردم مسلمان ترکیه را تهدید می کند.

نکته جالب توجه دیگر این مراسم توهین آمیز،‌ رقاصی زنان با حجاب پس از خواندن دعای افتتاح در مقابل چندین هزار نفر بود.



تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, | 1:19 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 92 با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون برای رفع ایراد شورای نگهبان در لایحه بودجه سه دوازدهم گفت: طبق مصوبه امروز اين کمیسیون، 105 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

"حسينعلي حاجي‌دليگاني" نماينده مردم شاهين‌شهر، ميمه و برخوار در مجلس شوراي اسلامي  در گفتگو با

خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران

با اشاره به جلسه صبح امروز(شنبه26 اسفندماه) کميسيون تلفيق براي برای رفع ایراد شورای نگهبان در لایحه بودجه سه‌دوازدهم، گفت: در این جلسه که با حضور نمايندگان شوراي‌نگهبان، وزارت کشور و نماينده نظارت مجلس برگزار شد، ايراد شوراي نگهبان به لايحه بودجه سه‌دوازدهم مبني بر لحاظ نشدن اعتبارات برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


 


وي در ادامه با بيان‌اينکه طبق مصوبه امروز کمیسیون، 105 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در لایحه بودجه سه‌دوازدهم پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در اين مصوبه مقرر شد، 15 میلیارد تومان برای مجلس، 35 میلیارد تومان برای شورای نگهبان و 55 میلیارد تومان برای وزارت کشور جهت برگزاری دو انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در بودجه سه ماهه اول سال 92 منظور شود.


 


 


عضو کميسيون تلفيق در ادامه تصريح کرد: این مبالغ در همان سقف 41 هزار میلیارد تومانی بودجه مصوب مجلس برای بهار 92 به صورت علی‌الحساب لحاظ خواهد شد، ضمن‌آنکه اين مصوبه فردا در صحن علني بهارستان به راي گذاشته خواهد شد.



تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:تخصيص بودجه 105 ميليارد توماني براي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها, | 1:18 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

ناوشکن پيشرفته جماران 2، فردا با حضور رئیس جمهور در دریای خزر به آب انداخته می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی - امنيتی باشگاه خبرنگاران، فردا (یکشنبه) همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب (سلام‌الله علیها) ناوشکن جماران 2 پیشرفته با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دریای خزر به آب انداخته می‌شود.

بر اساس گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، ناوشکن جماران 2 که به‌دست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، طراحی و ساخته شده است از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی بومی برخوردار و در رده پیشرفته قرار دارد.

ناوشکن جماران  پیشرفته، نماد توانمندی و اقتدار صنایع دریایی وزارت دفاع و پیام‌آور صلح و دوستی در دریای خزر است.

ناوشکن جماران 2 پس از این مرحله با انجام عملیات تکمیلی و گذراندن تست‌های نهایی در نیمه اول سال 92 به‌طور رسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهد شد.



تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, | 1:17 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

دغل کاری توأم با حمایت ˝صدای امریکا˝ از ˝دلالان اپوزیسیون˝،داد ضد انقلاب را در آورد + تصاویر

     
رهیاب نیوز :این همایش در حالی با حمایت یکی از بنیادهای تحت مدیریت سیا برگزار شد که تعداد افراد حاضر در جلسه حتی با حضور دلالانی چون ˝سازگارا˝،˝شهریار آهی˝ ،˝واحدی˝ به عنوان سخنران به 20 نفر هم نرسید.
۱۳۹۱ شنبه ۲۶ اسفند ساعت 18:56

 

 

 همزمان با تحریم های غرب بر علیه ایران با هدف سنگ اندازی در مطالبه بحق ایرانیان ، تحرکات حلقه دلالان ضد انقلاب برای امتیاز گیری و سرکیسه کردن امریکایی ها روند شتابانی به خود گرفته است.


به همین جهت در روزهای شنبه و یکشنبه نوزدهم و بیستم اسفند ماه کنفرانسی دو روزه در همین راستا در شهر واشنگتن آغاز بکار کرد.

این کنفرانس که با حضور گروهی از ضد انقلابهای فراری و دانشجویان سابقه دار نزدیک به حلقه فتنه شاخه خارج از کشور برگزار شد با موضوعاتی از قبیل کلید واژه "انتخابات آزاد" (رمز عملیات فتنه گران و بدخواهان) و تأیید بی شرمانه تحریم های غیر انسانی غربی ها ماهیت خبیث این جماعت سوداگر را بیش از پیش هویدا کرد.
 
کنفرانس کم تعداد دلالان مطرح ضد انقلاب تکرار گوشه های عملکرد ضر ایرانی این جماعت را به وضوح به نمایش می گذارد، آنجا که سخنرانان با تکرار کلید واژه "انتخابات آزاد" به خیال خام خود به دنبال راهکاری برای پیوند این موضوع با ایجاد آشوب هایی شبیه سال 88 در کشور به بحث می نشینند.




این موضوع با پیشنهادی از سوی "مریم معمار صادقی" مدیر یکی از موسسات تحت نظر مستقیم سیا که به ظاهر به فعالیت های حقوق بشری مشغول است، همراه بوده است.

"معمار صادقی" با اشاره به اینکه باید نگاهی دقیق تر به رابطه خودمان ("اپوزیسیون") و دولت امریکا داشته باشیم اظهار می کند برای آنکه بتوانیم از حداکثر کمک های مالی و سیاسی دولت امریکا بهره مند بشویم باید تا جایی که می شود با سناتورهای امریکایی رایزنی کرد و اظهار امیدواری می کند که این رایزنی به یقین پول و امکانات بیشتری را برای این جماعت به ارمغان بیاورد. 

"شهریار آهی" دیگر مهره به اصطلاح اپوزیسیون با تایید این نظرات راه حل را در پادویی بیشتر برای امریکایی ها می داند و اظهار می کند :" ما باید از تجربیات امریکایی ها در نهادینه کردن دموکراسی(!) در جهان نهایت استفاده را بکنیم و از این امکاناتی که در اختیار ما گذارده اند حداکثر بهره برداری را داشته باشیم .

"محسن سازگارا" از حلقه کیان و موسسه جامعه در دوران روزنامه های زنجیره ای دولت اصلاحات اعتقاد دارد همه این کارها باید با ظاهری عوامانه و در یک حوزه عمومی صورت بگیرد تا مشکلی برای هدفهای اصلی پیش نیاید و متهم به ارتباط با دولت امریکا نشوند! 

اما سخنران روز آخر این مراسم "مجتبی واحدی" مشاور فراری "مهدی کروبی" به طور کامل از دغل کاری ضد انقلابها پرده برداری می کند.

وی با ابراز اینکه از تحریم های امریکایی ها علیه مردم ایران خوشحال است این تحریم ها را به نفع مرد ایران ارزیابی کرده است ! 

"واحدی" با اظهار این موضوع که فشار تحریم ها بر مردم اهمیتی ندارد می گوید :"به تصور من این تحریم ها باید ادامه داشته باشد و هر اقدامی که حتی یک روز سرنگونی را تسریع کند من آن را به نفع مردم ایران می دانم"
 
گفتنی است این همایش در حالی با حمایت یکی از بنیادهای تحت مدیریت سیا برگزار شد که تعداد مدعوین حاضر در جلسه حتی با حضور دلالانی چون "حسن شریعتمداری"،"محسن سازگارا"،"شهریار آهی"،"مجتبی واحدی"،"مریم معمار صادقی" و "آرام حسامی" به عنوان سخنران ، به 20 نفر هم نمی رسید!

اما صدای امریکا با پوشش خبری ویژه این مراسم کم تعداد،صدای رقبای این مفلسان در غارت جیب امریکایی ها را بدجور در آورده است.

 


به طوری که "مه لقا فخر آور" خواهر "عباس فخرآور" که بتازگی با ائتلاف با "رضا ربع پهلوی" نقش تشکل رقیب این جریان را بازی می کند و البته جریان وابسته به ایشان هم حال و روز خوبی نسبت،با حمله به صدای امریکا این جلسه را احمقانه نامیده است.

"مه لقا فخرآورد" در صفحه فیس بوکش می نویسد : "صدای آمریکا با وجودی که از تمام کنفرانس ما فیلم برداری کرد از پخش آن خود داری نمود اما کنفرانس احمقانه پرسنل صدای آمریکا را با آب و تاب پخش کرد! تغداد شرکت کنندگان در کنفرانس سازگارا و باطبی ۱۰ نفر هم نبود، فقط سخنرانهای پنلهای مختلف پای صحبت یکدیگر نشستند و تمام صندلی هایشان خالی ! "



تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, | 1:8 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

جام حوادث؛ طبق آمار و گزارش های اعلام شده به اداره پلیس ایالت ایندیانا از ایالت های مرکزی در آمریکا دختران وادار به داشتن رابطه نامشروع می شوند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در خبری به آمار تأسف بار 17 درصدی مبنی بر اینکه دختران بالغ دبیرستانی علی رغم میل خود وادار به داشتن رابطه نامشروع می شوند، اشاره کرد.

به گفته این خبرگزاری، افراد متجاوز به این دختران بر اساس گزارش ها در بیشتر مواقع از اعضای خانواده یا بزرگسالان مورد اعتماد آنها هستند.

 

به گفته این خبرگزاری ایالت ایندیانا رتبه دوم را در مورد تجاوز جنسی در میان ایالت های دیگر آمریکا داد.

به گفته کارشناسان اجتماعی به نقل از این خبرگزاری واقعیت امروز این ایالت به طور گسترده و تأسف بار بدتر از هر زمان دیگری است که بتوانیم فکرش را از ذهن خود خطور کنیم و این بحران در بزرگسالی آثار ویرانگری را بر مادران و خواهران ما در این ایالت خواهد گذاشت



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 1:15 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

اينكه براي انتخابات آتي رياست‌جمهوري افراد متعددي احساس وظيفه مي‌كنند و خود را عرضه مي‌كنند و در معرض آراي مردم قرار مي‌دهند، و فكر مي‌كنند حضور آنها شور و نشاطي در جامعه ايجاد مي‌كند، و در پيشبرد و بهبود اوضاع مملكت مؤثر است جاي بسي خوشحالي دارد.



به گزارش خبرنگار تابناک، محمدابراهيم رضايي ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظاهرا برخي از اين افراد نمي‌دانند كه در قوه مجريه فضاي كار تا چه حد است، و آيا توان و قدرت اجرايي دارند. اين‌كه فلاني توانست 8 سال رئيس‌جمهور بشود چرا من نتوانم، اين نگرش چندان جالبي نيست. بسياري از اين افراد سابقه اجرايي در كارنامه خود ندارند، و قطعا كشور با مديريت اين افراد دچار مشكل خواهد شد و جاي نگراني دارد. بايد فضا به سمتي سوق داده شود كه عوض مطرح شدن افراد به اين شيوه، از سوي نخبگان برنامه‌ها و سازوكارها مطرح شوند و همين نخبگان فردي را براي اجراي اين برنامه‌ها معرفي كنند. نه اين‌كه فردي خودش احساس تكليف كند بلكه بايد نخبگان علمي، اجتماعي و سياسي افراد را براي به دست گرفتن سكانداري اين مملكت به تكليف برسانند.




نماینده مردم خمین با بیان اینکه بين احساس تكليف فردي و كسي كه از طرف جامعه و جمعيت نخبگان مكلف مي‌شود تفاوت وجود دارد، تاکید کرد: ما الآن افرادي داريم كه استعداد و توان مديريتي و اجرايي براي به دست گرفتن مسئوليت رياست‌جمهوري را دارند و از افرادي كه اسامي آنها مطرح مي‌شود و اين روزها احساس تكليف مي‌كنند بهتر مي‌توانند مملكت را اداره كنند و در مسير پيشرفت قرار دهند. اما با شرايطي كه پيش آمده است تمايلي براي به ميدان آمدن ندارند اما جامعه و به‌خصوص نخبگان مي‌توانند اين افراد را به ميدان بياورند. افرادي مي‌توانند در شرايط امروز جامعه براي مملكت مؤثر باشند كه شاخص‌هاي اصلي كه ما قبلا در شخصيت‌هايي همچون شهيد دكتر چمران مشاهده كرديم داشته باشند.



این نماینده اصولگرای مجلس نهم با طرح این موضوع که در اين مقطع حساس براي كشور مفيد باشد كه شبيهترين به ايشان و ديگر مرداني باشد كه ما قبلا در انقلاب ديديم، شناخته‌ايم و جاي خالي آنها حس شده است، گفت: فردي بايد باشد كه مطلع از ضرورتهاي زمان خود باشد. درايت و جرات و جسارت در تصميم‌گيري داشته باشد، توان كاركردن با تمامي نيروهاي نخبه را داشته باشد متكي بر برنامه و تيم اجرايي باشد نه اين‌كه متكي بر فرد و قائل به تك صدايي باشد.




این عضو كميسيون شوراها و امنيت داخلي مجلس شوراي در ادامه بیان داشت: متأسفانه ما در كشور احزاب فعال و فراگير نداريم وگرنه اصلاً شاهد اين آشفته بازار نبوديم الآن اگر بشماريم حدود 50 نفر از فعالان سياسي و اجتماعي اعلام آمادگي كرده اند، اين ناشي از اين است كه ما حزب فعال و فراگيري در كشور خودمان نداريم. متأسفانه بر اثر موج‌هاي اجتماعي سال‌هاي اخير يك فضايي پيش آمده است كه نخبگان كشور هم تمايلي به اظهار نظر ندارند چه رسد به اين‌كه بخواهند وارد ميدان شوند و به جامعه كمك كنند.




وی در ادامه خاطر نشان کرد: به‌دليل نبود احزاب توانمند كه پشتوانه عمومي و مردمي قوي داشته باشند الآن صحبت از شخص است، نه از برنامه و راهكار، افرادي هم كه براي كانديدا شدن مطرح هستند افراد سياسي هستند نه مديران اجرايي، الآن ضرورت ايجاد چنين احزابي براي همگان روشن شده است و نخبگان اعتقاد دارند كه حزب قوي و با كيفيت از الزامات كشور است و بايد اين احزاب شكل بگيرند.




رضایی با بیان اینکه جامعه مي‌تواند از فعاليت اين نوع احزاب منتفع شود، عنوان داشت: وقتي يك حزب قوي شكل بگيرد برنامه و ايده و راهكار اجرايي هم مشخص مي‌كند و حزب با برنامه وارد كارزار انتخابات مي‌شود و طبيعتاً براي اجرايي شدن برنامه‌هاي خود، فردي اجرايي را معرفي مي‌كند چرا كه مطمئن است آنچه راي آور است برنامه است نه فرد كانديدا، ولي متأسفانه ما فعلا چنين ساختاري در كشور نداريم و ايجاد آن همزمانبر است. ولي از نداشتن چنين سازوكاري ضربه خورده‌ايم.




وی در ادامه افزود: امواج سياسي‌اي كه در جامعه شكل گرفت موجب خروج و خالي شدن جامعه از اين دست افراد شده است، نخبگان علمي اجتماعي چندان از سوي سياستمداران مورد لطف نبودند و اوضاعي پيش آمده است كه در سياست از اين افراد استقبال خوبي نشده است.  البته نبايد نخبگان اين شرايط تحميلي را بپذيرند بلكه بايد در اين شرايط پايداري خود را نشان دهند چرا كه جامعه به اين افراد نياز دارد. نخبگان علمي، مذهبي، و اجتماعي نبايد جامعه را از خدمات خود محروم سازند وبا حضور خود بستري را فراهم سازند كه نقش سازنده خود را ارتقا دهند.




نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه نخبگان افزود: نخبگان علمي، ديني و اجتماعي ما نقش كليدي در بهبود اوضاع مملكت دارند رسانه‌ها وظيفه‌اي حساس در جامعه دارند و نقش مهمي را بازي ميكنند و اين رسانه‌ها هستند كه بايد نخبگان را به سطح اول جامعه بكشانند و شرايطي فراهم كنند كه فضاي تخريب و تحريف از اين مملكت برداشته شود و خود باوري و همكاري و همراهي جاي اين فضا را بگيرد در اين ميان نقش رسانه‌ها حساس است و اين نقش بايد به درستي كاركردهاي خود را به انجام برساند.




وی با تاکید بر اینکه احزاب موجود فراگير و كشوري و موفق نبوده‌اند، گفت: اميدوارم گروه‌بندي‌هايي كه الآن در سطح جامعه وجود دارند زودتر به اجماع برسند تا شايد حداقل بعد از تعيين افراد بشود در مورد برنامه‌ها صحبت كرد اگر اين افراد با همين تكثر به روزهاي انتخابات برسند تا آن روز صحبت از فرد خواهد بود و مردم مجبور به انتخاب فرد خواهند شد اما اگر قبل از انتخابات گروه‌بندي‌ها شكل قوي تري داشته باشند و به فرد رسيده باشند آنگاه رقبا مجبور به ارائه برنامه‌ها خواهند بود و رقابت حداقل در اين شرايط به سمت برنامه‌ها تغيير جهت خواهد داد.




تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 1:10 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: فعلا هیچ سناریویی برای افزایش قیمت یا تغییر سهمیه‌های بنزین خودروها در دولت نهایی نشده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه فعلا تغییرات بنزینی مطرح شده در حد گمانه زنی است، خاطرنشان کرد: در صورت هر گونه تغییر در قیمت و یا نظام سهمیه‌بندی بنزین، ستاد سوخت اطلاع رسانی خواهد کرد.



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:بنزین / نرج جدید بنزین, | 1:7 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

علي مطهري در مورد اعطاي نشان درجه يک فرهنگ به آقاي مشائي از سوي رئيس دولت دهم گفت: با تعريفي که آقاي احمدي‌نژاد از فرهنگ دارند و با رويکرد فرهنگي ايشان واقعا بايد نشان درجه يک فرهنگ را به آقاي مشائي بدهند. در طول هشت سال گذشته آقاي مشائي توانسته است سياست تسامح و تساهل فرهنگي را در کشور نهادينه کند که مظاهر آن را در بعضي فيلمهاي سينمايي و وضعيت جامعه مي‌بينيم

به گزارش تابناک به نقل از پويش، فرزند شهيد مطهري افزود: اقدام بزرگ فرهنگي آقاي مشائي و آقاي احمدي‌نژاد در طول اين مدت اين بوده است که غيرت و تعصب مثبت قشر متدين و حزب‌اللهي را در اين گونه مسائل کاهش چشمگير دادند به طوري که ديگر عکس‌العملي از آنها نمي‌بينيم؛ کاري که از آقاي خاتمي ساخته نبود، چون آقاي احمدي‌نژاد به عنوان حزب‌اللهي وارد صحنه شد ولي آقاي خاتمي با چهره روشنفکري.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: آقاي مشائي توانست گفتمان باستان‌گرايي و ناسيوناليسم ايراني را در مقابل اسلام‌گرايي زنده کند و حتي به صراحت گفت که دوره اسلام‌گرايي به پايان رسيده چون القاعده و طالبان هم از اسلام مي‌گويند و بايد از ايران و مکتب ايران سخن گفت.

وي افزود: آقاي مشائي تئوري وحدت اديان را به شکل غلط آن مطرح و به وسيله آقاي احمدي‌نژاد ترويج کرد. شما در سخنان اين دو نفر زياد مي‌بينيد که مي‌گويند اسلام يعني عدالت و آزادي و توحيد و عشق به همه انسانها، و ساير اديان هم همين را مي‌گويند و تفاوتي بين اسلام و مسيحيت و يهوديت و ساير اديان نيست. در واقع تلاش مي‌کنند مرز ميان مسلمان و کافر را از ميان بردارند و احکام مربوط به رابطه مسلمان و غيرمسلمان را منتفي کنند. به عبارت ديگر معتقد به «صلح کل» هستند.

مطهري گفت: يک نوع گرايش اومانيستي و انسان‌گرايي و اصالت دادن به انسان در مقابل خدا هم در افکار آقاي مشائي و به تبع در کلمات آقاي احمدي‌نژاد ديده مي‌شود که اين هم از ويژگيهاي نگاه فرهنگي آقاي مشائي است. بنابراين با رويکرد فرهنگي آقاي احمدي‌نژاد واقعا بايد هم به آقاي مشائي نشان درجه يک فرهنگ بدهند.

علي مطهري در پاسخ به سؤالي در خصوص احتمال رد صلاحيت مشائي و اينکه ماجراي رد صلاحيت معين در سال ۸۴ و حکم حکومتي بعد از آن براي جريان دولت هم پيش خواهد آمد يا خير، گفت: مقايسه مشائي با معين درست نيست. انحرافات فکري که در اقاي مشائي وجود دارد در آقاي معين ديده نمي‌شد.

وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد در صورت رد صلاحيت شدن مشائي دست به اقدامات جدي خواهد زد چون ايشان مريد آقاي مشائي است و اختياري از خودش ندارد و اين احتمال وجود دارد که دست به هر کاري بزند؛ مجلس هم البته در اين خصوص به وظيفه خودش عمل خواهد کرد.

در پايان، خبرنگار پويش با اشاره به وجود شايعاتي در خصوص بودجه‌هاي چندصد ميلياردي برخي از کانديداهاي اصولگراي ائتلاف ۲+۱، نظر دکتر علي مطهري را در خصوص نحوه برخورد با چنين مسئله‌اي جويا شد که وي در پاسخ گفت: معمولا اين خبرها بعداً تکذيب مي‌شود، لذا نبايد براساس آن قضاوت کرد ولي اگر اين خبر صحت داشته باشد و کانديدايي دست به چنين کاري زده باشد، شوراي نگهبان بايد او را رد صلاحيت کند چون اين مبالغ از راه درست و طبيعي به دست نمي‌آيد.



تاريخ : شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, | 1:2 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

روز و شب ما اگر جهنم گردد
شخصیتمان ترور دمادم گردد
ما بسیجیان نمی گذاریم حتی
یک مو زسر خامنه ای کم گردد

****************

قبل از تو دلم گلی کــــه نیکوست نداشت
همچون تو پدر که فاطمی خوست نداشت
از بــس که تــــو مـــاهی پدرم سیدعلی
والله نمــی شود تــــــو را دوست نداشت

****************

تا نور ولا بــه سینه ی ما تابید
نفرت ز منافـــق به دل ما رویید
ما جمله فدایی ولایـت هستیم
تا کور شود هر آنکه نتواند دید

****************



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:اشعاری در مدح امام خامنه ای, | 23:2 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

نئجه سن = حال شما چطوره

ساغ اول سيز نئجه سيز = زنده باد شما چطورين

سحريز خير اولسون = صبح شما به خير

گله جه گيز خير = عاقبت شما به خير

اوشاقلار نئجه دير= بچه ها چطورن

سلام لاري وار سيزين كي لر نئجه دير = سلام دارن بچه هاي شما چطورن

بويورون = بفرماييد

خوش گؤرموشوخ = چشم مان روشن

خوش گليبسيز = خوش آمدين

آدين نه دير = اسم تان چيه

منيم آديم محمد دير = اسم من محمده

نه گؤزل آد = چه اسم خوبي

چوخ ايستيرديم سيزي گؤرم = خيلي دلم مي خواست شما را ببينم

در زبان تركي از اين تعارفات زياد است. در قالب بحث هاي بعدي به آنها خواهيم پرداخت. اما چندين واژه را كه امروز در مكالمه بالا به كار برديم دوباره مرور مي كنيم.

سيز = شما ,  اولسون =باشد , اوشاق = بچه, اوشاقلار= بچه ها,  گؤرمك = ديدن , گؤرميشوخ= ديده ايم,  گؤزل= زيبا,  چوخ= خيلي,  ايسته مك= خواستن , ايستيرديم= مي خواستم,  آد= اسم

اميد كه از امروز بتوانيد با دوستان ترك زبان خود حداقل چند كلمه به تركي خوش و بش كنيد



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:احوال پرسی ترکی/ترکی/, | 22:37 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
اشک ریختن دختر مسیحی هنگام اذان
 

من مسلمانم. مجری از او خواست اذان بگوید. جوان مسلمان که شروع کرد به اذان گفتن، این دختر مسیحی شروع کرد به اشک ریختن.

به گزارش شیعه آنلاین، این دختر هلندی، یک مسیحی است که به ادعای خودش، مطالعات زیادی در مورد دین مبین اسلام نداشته اما یکی دو باری که نوای اذان را شنیده، بر دل و جانش نشسته و با تمام وجود آن را احساس کرده است.

وی که در یک برنامه اجتماعی تلویزیونی شرکت کرده بود و سخن می گفت، در این باره گفت: یکی از آرزوهایم این است که یک بار به مسجد بروم و اذان بگویم. هنگامی که اولین بار، صدای اذان به گوشم خود، حس بسیار غریبی به من دست داد.

او در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، افزود: به محض شنیدن صدای اذان، مو بر بدنم راست شد و همه وجودم لرزید و دگرگون شدم.

پس از اینکه این دختر هلندی، این اظهارات را بیان کرد، مجری از حاضران در سالن پرسید: آیا فرد مسلمانی در اینجا حضور دارد؟ ناگهان یک جوان مراکشی تبار از میان جمع بلند شد و گفت: من مسلمانم. مجری از او خواست اذان بگوید. جوان مسلمان که شروع کرد به اذان گفتن، این دختر مسیحی شروع کرد به اشک ریختن.

بعد از اذان گفتن این پسر مراکشی، دخترک هم بلند شد و شروع کرد به مدت چند ثانیه اذان بگوید. سالن متحول شد و سکوت همه جا را فراگرفت. پس از آن مجری پایان برنامه را اعلام کرد.



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:اذان /دختر مسیحی/اشک ریختندختر هلندی/برنامه اجتماعی تلویزیونی/صدای اذان/اشک ریختن, | 21:52 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |



حجت الاسلام ˈاحمدرضاحاجتیˈ در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز افزود: بوی جاسوسی وتوطئه خارجی از سخنانی که غیرازاین را مطرح می کنند ، می آید .

وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص شرایط کشوروانتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: حضرت آقا دو سال است که می گویند درشرف یک پیچ تارخی بزرگ هستیم بنابراین باید سمینارها وسلسله نشستهای تخصصی برگزار شود و رهنمودهای موزرد نظرایشان به ویژه برای نسل جوانان تبیین شود.

وی همچنین به نامه تاریخی حضرت امام (ره)به گورباچف وپیش بینی فروپاشی کمونیسم اشاره کرد ویاداور شد :همانگونه که امام راحل درآن زمان به گورباچف فرمودند ، نباید به درباغ سبز غرب دل بست ، به ویژه در شرایط کنونی که غرب درهمه زمینه ها دچار مشکل وچالش است و بحران اقتصادی دامن همه غربیها را گرفته است.

وی سپس به اظهار نظرهای کارشناسان غربی درخصوص تبدیل ایران به قدرت برتر ومطرح خاورمیانه پرداخت وگفت: به اذعان همین کارشناسان غربی ، امریکا باید این واقعیت را بپذیرد و بداند که همانگونه که امام فرمودند نمی تواند هیچ غلطی در منطقه کند.

حجت الاسلام حاجتی افزود: امریکا برای انتخابات سال 92برنامه ریزی کرده ولی تمام دشمنان در داخل وخارج بدانندکه خیال جدایی ملت از ولایت یک خیال خام وباطل است ومردم هم درعمل این موضوع را بارها به آنها نشان داده و بازهم اثبات خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این ملت اسوه ومقتدای خود را یافته و به صداقت ولی فقیه خود ایمان دارند وبه کابردی بودن مفهوم ولایت فقیه وتبعیت ازآن درزندگی اجتماعی و سیاسی باور دارند امری که به ویژه برای نسل جوان نیاز به تبیین دارد.



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:حجت الاسلام حاجتی , انتخابات , خوزستان , هفتکل , مقام معظم رهبری/هفتکل سلام, | 21:41 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

بابا رامهرمزمونه . ایول ایول 

واقعا قبل از این جریان برامون افت کلاس داشت ...

خودتون شنیدید دیگه من چی بگم

چند تا از مسئولین شهر رامهرمز رو به جرم اختلاس اختلاص اختلاث. .... نمیدونم در هرصورت متهم به ارتکاب این جرم شدند و کت بسته ( جوره دیگه نه هااااا . کت بسته) دستگیر کردن و بردن..   کجا؟  خوب فعلا اهواز.


البته ما دعاهای خودمون رو برای نتیجه ی بازپرسی میکنیم. انشاالله که مسئولین دستگیرشده زور خودشون رو بزنن و قاضی ها رو قانع کنن...

قانع کنن که چی بشه... ؟ 

خوب قانع کنن ثابت بشه که انجام دادن....   

اوف آخ وای نزن نزن ....      بابا منظورم اینه که کارای درستی انجام دادن

خدا کنه درستکار از زیر آب دربیان و خشکه خشک باشن...



راستی اسمشون رو که میدونید... نه؟ چرا؟  بذار منم مثل خبرگذاری های مهم فقط اول اسم یا سمتشون رو بگم .

ش ه ر د ا ر

م ع ا و ن ش

ع ض و شو ر ا  ش ه ر  

a b c d e f g h i j k l m n o p

بعد نگید ما اسم بردیم هااااا


به امید موفقیت های بیشتر

www.rumez.blogfa.com




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, | 21:36 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

اگر قبلا در کنار و اطراف شهر و در چند نقطه از مکان های تفریحی شاهد دکه های ارائه دهنده قلیان بودیم به تازگی شاهد هستیم این معضل در محله  های مسکونی کم کم جای خود را باز می کند!

آیا اینکه در قانون به طور مستقیم به جرم قلیان و محلی برای فروش آن پرداخته نشده دلیل خوبی است که اجازه دهیم در محل زندگی و کوچه که همه سنین افراد در رفت و آمد می باشند خدمات قلیان ارائه شود؟!

به گزارش سلمان دیار وبلاگ شهرستان رامهرمز- رومز نوشت : همه چی آرومه ما چقد خوشبختیم مینشینیم با دود قلیان در همه کنار واطراف شهر خود راسرگرم می کنیم!

از آنجایی که جوانان ما باید یک تفریح شاد و مفرح و سالم داشته باشند چه چیزی بهتر از قلیان؟ !

به قول یارو که میگه: اگه قلیونی ها رو بردارن جوونای رامهرمز بیکار میشن . چه اونایی که قلیون رو میدن و چه اونایی که میکشن .

رکوردشکنی رامهرمزی: رامهرمز باید به خودش افتخار کند؛ چون جوان هایی دارد که قادر هستند انواع رکوردهایی که به قلیان ربط دارد را به نام خود ثبت کنند.

خیلی خوبه . خیلی خیلی خوبه. دیگه چیزی نمیشه گفت .

 

باور غلط ۱- ازآنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می‌شود، کلیه مواد مضر آن تصفیه می‌شود.

واقعیت ۱- کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان‌زای آن را تصفیه نمی‌کند. این دود می‌تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.

 

باور غلط ۲- استنشاق دود قلیان ریه‌ها را نمی‌سوزاند، به همین دلیل مضر نیست.

واقعیت ۲- دود قلیان وقتی استنشاق می‌شود، ریه‌ها را نمی‌سوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک می‌شود. با اینکه دود خنک می‌شود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان‌زایی است که برای بدن مضر است.

 

باور غلط ۳- کشیدن قلیان سالم‌تر از کشیدن سیگار است.

واقعیت ۳- دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید می‌‌کند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد می‌شود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسه‌ای بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید می‌شود. محصول نهایی آن یعنی دود، یکسان است که حاوی مواد سرطان‌زا است.

 

باور غلط ۴- کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین ندارد.

واقعیت ۴- تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه ۶۰ دقیقه‌ای قلیان، فرد در معرض حجم دودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می‌گیرد.

باور غلط ۵- تنباکوی گیاهی قلیان سالم‌تر از تنباکوی معمولی است.

واقعیت ۵- این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا “طبیعی”، فرد را در معرض مواد سرطان‌زا قرار می‌دهد.

 

 




تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, | 21:31 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

آیت الله احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ارسال پیام رئیس جمهور پس از مرگ چاوز در خصوص رجعت وی اظهار کرد: پیامی که برای درگذشت چاوز ارسال شد بدعتی بود که گذاشته شد. بعضی ها موضوع رجعت را بیان کردند که ای کاش پیش از اینکه بخواهند چنین حرفی بزنند چهار کلام درس می خواندند و یک چیزی یاد می گرفتند سپس این موضوعات را مطرح می کردند.

وی با بیان اینکه مسئله رجعت یک موضوع نقلی است، افزود: این موضوع یک نشان دولتی نیست که به هر کسی بخواهید بدهید و به سینه اش بچسبانید بر فرض که چاوز خیلی خوب، مردم دار و به لحاظ سیاسی با ما هماهنگ اما او یک غیر مسلمان است، اگر هم مسلمان بود با چه دلیل و برهانی می گوییم رجعت می کند این موضوع درست نیست و امیدوارم تکرار نشود.



خطیب جمعه موقت تهران گفت: نمی دانم برخی از بیان چنین موضوعاتی چه اهدافی را دنبال می کنند، با این حرفی که درباره چاوز گفته شد علما و مراجع ناراحت شدند. این افراد نباید به همین راحتی هرحرفی را و هر عنوانی را که می خواهند بزنند و به کسی نسبت بدهند.



وی با اشاره به مسئله انتخابات و با بیان اینکه ممکن است تا پیش از انتخابات نتواند خطبه دیگری در نماز جمعه تهران بخواند ادامه داد: 32-33 سال است که انتخابات در کشور برگزار می شود و مردم همیشه در صحنه بوده اند . انتخابات در ایران آزادترین انتخابات است و مردمسالاری دینی در آن حاکم چرا که همه می توانند در انتخابات ثبت نام کنند، تایید صلاحیت بر اساس قانون صورت می گیرد و مردم به هر کسی که بخواهند رای می دهند.



آیت الله جنتی گفت: قطعا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انتخاباتی می خواهیم که آرام، بر اساس انتخاب مردم و الگویی برای جهان باشد . رسانه ها هم باید در این راه کمک کنند. رسانه ملی نباید با کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند، این تبلیغ زودرس است که نباید انجام شود. سایر رسانه ها هم باید مردم را برای شرکت در انتخابات آماده کنند تا آگاهانه و هوشمندانه در این عرصه حضور یابند



تاريخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, | 20:50 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، بعد از سفر  رئيس‌جمهور به "ونزوئلا" برخي سايت‌هاي خبري عكسي را تحت عنوان "دختر چاوز در آغوش احمدي‌نژاد" منتشر كردند.


 



روزنامه ايران صبح امروز در ستون "ديگه چه خبر" خود به ارائه توضيحاتي  درباره عكس منتشر شده در رسانه‌ها پيرامون "دختر چاوز در آغوش احمدي‌نژاد" پرداخته است.



اين روزنامه انتشار اين عكس را اوج بي اخلاقي رسانه‌اي توصيف كرده است و در اين‌باره مي‌نويسد: دست آخر اينكه روز گذشته برخي از سايت‌ها كه در "عقده‌گشايي عليه رئيس‌جمهور" سابقه درخشاني را از خود ثبت كرده‌اند و همواره از برخورد قضايي در مقابل هتك حرمت به منتخب ملت نيز ترسي ندارند، با انتشار عكس يكي از سفرهاي استاني رئيس جمهور، موضوع اين عكس را به مراسم "خاكسپاري چاوز" ربط داده و از تيتر دختر چاوز در آغوش احمدي‌نژاد؟! استفاده كردند.



شايان ذكر است كه در عكس مذكور رئيس‌جمهور در يكي از سفرهاي استاني و با لباس غير رسمي، پسر بچه‌اي را در آغوش كشيده بود حال آن كه رئيس جمهور در جريان سفر به ونزوئلا و شركت در مراسم ختم هوگو چاوز، لباس رسمي بر تن داشته است.



ادعاي مذكور به حدي مضحك است كه نيازي به توضيح نيست اما برخي معتقدند هنگامي كه مقامات قضايي و مدعي العموم واكنشي نسبت به دروغ‌پردازي، اتهام زني و داستان سرايي عليه شخص اول اجرايي كشور نشان نمي‌دهند، برخي رسانه‌ها نيز هرگونه بي‌اخلاقي را در حق منتخب مردم مباح مي‌دانند و ترسي از پاسخگويي در مقابل قانون ندارند.



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 1:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

به گزارش پایگاه خبری مسجد امام رضا(ع) شهرستان هفتکل ، جشنواره غذای های سنتی و بازیهای بومی محلی شهرستان هفتکل با همکاری هیئت بازیهای بومی محلی اداره ورزش و جوانان روز سه شنبه مورخ 91/12/22 در استادیوم 22 بهمن هفتکل ساعت 10:00 برگزار می گردد.



تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, | 1:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

  


رهبر انقلاب در پیام تسلیت بمناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی موسوی لاری:

خدمات این عالِم فرزانه به گسترش معارف اسلامی در چند دهه اخیر حقاً کم نظیر است (۱۳۹۱/۱۲/۱۹ - ۱۸:۱۰)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه و نویسنده ی مجاهد، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد مجتبی موسوی لاری، نماینده ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت روحانی عالیقدر و نویسنده ی مجاهد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّد مجتبی موسوی لاری را با تأسف فراوان دریافت کردم.
خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان، در چند دهه ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می شد، به سر چشمه ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده اند.
این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه ی همت ساخت.
این جانب درگذشت این عالم با اخلاص را به مردم شریف لارستان و استان فارس و به همه ی ارادتمندان و شاگردان و بهره مندان از کتابهای او و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان معزّز ایشان تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه ای
19/ اسفند/ 1391



تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, | 21:45 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
احمدی‌نژاد آرامش کشور را حفظ کند
 
آیت‌الله یزدی:

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۸
 
امام زمان(عج) که ایشان سخنان خود را با نام آن حضرت شروع و ختم می‌کند در این کشور یک نایب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد که تصمیم‌گیرنده است؛ کسی نمی‌تواند بگوید تابع امام زمان(عج) هستم ولی از نظرات ولی فقیه بالفعل تبعیت نکند.
 
جوان آنلاين: آیت‌الله یزدی با اشاره به پیام تسلیت رئیس‌جمهور برای درگذشت چاوز و مطرح شدن مساله رجعت وی گفت: به ایشان نصیحت مشفقانه داریم که در مدت باقیمانده آرامش کشور را حفظ کرده و از اظهار نظر درباره مسائل دینی خودداری کند.

آیت‌لله محمد یزدی امروز ضمن تبریک ایام نوروز گفت: امیدواریم که برای همه مردم و مسلمانان ایام به خوبی و خوشی برگزار شود و همان‌طور که گفته شده احترام ایام فاطمیه که هم‌زمان با ایام فروردین است نیز رعایت شود.
 
به گزارش فارس، وی در ادامه با اشاره به جمله معروف «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست» بیان کرد: این جمله مربوط به شهید مدرس است و حضرت امام نیز چندین بار این مسئله را ذکر کردند و البته این جمله را چند گونه می‌توان تفسیر کرد.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یک تفسیر این جمله این است که دیانت و سیاست از هم جدا نیست و این برداشت عموم مردم است و مقصود این است که دین و سیاست با هم هستند.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از سال‌ها پیش دنبال جدایی دین از سیاست بودند و در این زمینه توطئه‌چینی می‌کردند گفت: در کشور ما نیز این مسئله را دنبال می‌کردند و حتی برخی از روحانیون باور کرده بودند که بهترین روحانی کسی است که به سیاست کاری نداشته باشد.
 
آیت‌الله یزدی در خصوص تفسیر درست از این جمله گفت: نظر قریب به اتفاق روحانیون حوزه‌های علمیه این است که سیاست نمی‌تواند در دیانت نقش داشته باشد بلکه سیاست یکی از منابع تصمیم‌گیری‌های دینی به شمار می‌رود، چرا که منابع دینی ما وحیانی است و ما به منابع دیگر توجه نداشته و در اعتقادات و فروعات عملی منابع وحیانی مربوط به خداوند و پیامبر خداست.
 
وی ادامه داد: سیاست نمی‌تواند منبع دینی باشد، البته اینکه امام فرموده‌اند زمان و مکان در استنباط و اجتهاد تأثیر دارد به معنای نحوه استفاده برخی از روایات و ادله است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی از اصول مسلم این است که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد و اگر این سخن را در فرم قانونی ببریم و بخواهیم در قوانین حاکم کشور آن را مورد استفاده قرار دهیم به اصل چهارم قانون اساسی می‌رسیم که می‌گوید در نظام جمهوری اسلامی هر تصمیمی باید با موازین شرعی تطبیق داشته باشد و برای کنترل کردن این مسئله نهادی به عنوان شورای نگهبان تصمیمات دولت، مجلس و دیگر بخش‌ها که جنبه‌های قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری دارند را مورد کنترل قرار می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه باید سیاست در چارچوب دیانت مورد استفاده قرار گیرد ادامه داد: دیانت در حقیقت منبع سیاست است و تصمیم‌گیران سیاسی و مدیران کشور باید از منابع دینی استفاده کرده و بر اساس منابع دینی تصمیم بگیرند و همه تصمیم‌گیری‌ها که در زندگی عامه مردم و مدیریت کشور نقش دارد باید در چارچوب اصول دیانت صورت گیرد.
 
آیت‌الله یزدی گفت: هر مسئولی در این نظام وقتی اظهاراتی را مطرح می‌کند باید در این چارچوب سخن بگوید و نمی‌تواند از این چارچوب خارج شود.
 
وی با تاکید بر اینکه هر کسی نمی‌تواند در مسائل دینی اظهار نظر کند گفت: فلسفه حوزه‌های علمیه این است که بتواند منابع دینی را بررسی کرده و احکام و عقاید شیعی را تشریح کرده تا تصمیم‌گیران بتوانند در این چارچوب عمل کنند.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر کسانی در امور سیاسی و اجتماعی کشور بخواهند در بخش‌های قانون‌گذاری، اجرا و قضا اقدامی انجام دهند باید چارچوب حرکت آنها بر مبنای احکام اسلام باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه هر مطلب تخصصی را باید از متخصصان گرفت و نباید نظر افراد غیر متخصص در یک زمینه از رسانه‌های عمومی منتشر شود افزود: در علوم انسانی که حساس‌تر و دقیق‌تر است باید از متخصص نظر گرفت و غیر متخصص نباید نظر دهد.
 
آیت‌الله یزدی گفت: آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور محترم در مواردی در مسائل اعتقادی اظهار نظر کرده و یا برخی اعتقادات را دارد که این اعتقادات از مسلمات شیعه است و ایشان خودشان را از شیعیان درجه یک می‌دانند.
 
وی بیان کرد:‌ امام زمان(عج) که ایشان سخنان خود را با نام آن حضرت شروع و ختم می‌کند در این کشور یک نایب زنده، حاضر، مدیر و مدبر دارد که تصمیم‌گیرنده است؛ کسی نمی‌تواند بگوید تابع امام زمان(عج) هستم ولی از نظرات ولی فقیه بالفعل تبعیت نکند.
 
عضو خبرگان رهبری خطاب به رئیس جمهور گفت: شما که همیشه اسم امام زمان(عج) را می‌برید، مراجع عظام نمایندگان امام زمان(عج) و ولی امر و فرمانده کل قوا نایب امام زمان(عج) هستند، تصمیم ایشان تصمیم امام زمان(عج) است.
 
وی تصریح کرد: اظهار نظرهایی که ایشان داشته و دارند گاهی منشأ نگرانی‌هایی است که حتی دوستان و علاقمندان را نگران می‌کند و در این زمینه در حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین در این خصوص بحث شده و نگرانی‌هایی مطرح شده است، چون سفارش موکد ولی امر این است که در شرایط کنونی کشور را آرام نگه داریم کسانی که ولایی هستند سعی می‌کنند مطالب اختلاف‌انگیز و سوژه‌های خاص را دست دوست و دشمن ندهند و آرامش کشور را در آستانه انتخابات حفظ کنند.
 
آیت‌الله یزدی گفت: ایشان در جریان فوت آقای چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تسلیت نامه مفصلی نوشتند که این امر طبیعی و عرفی است و رئیس جمهوری که فوت شده امتیازاتی داشته است و گاندی هم شخصیتی بود که هندوستان را از چنگ انگلستان خارج کرد و ماندلا هم در آفریقا به دفاع از حقوق سیاه پوستان پرداخت و این امتیازات انقلابی و ‌آزادی خواهی موجب می‌شود که از این شخصیت‌ها در حد امتیازات ایشان تجلیل شود.
 
وی یادآور شد: با این وجود اینکه یک انقلابی آزادی‌خواه را در ردیف شخصیت‌های بالای دینی قرار داده و تعبیراتی مطرح کنیم مبنی بر اینکه وی همراه حضرت عیسی(ع) و حضرت ولیعصر(عج) باز می‌گردد و کارهای خودش را انجام می‌دهد جای سئوال دارد.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شما درباره رجعت که یکی از اصول مسلم شیعه است چقدر مطالعه کردید؟ بحث رجعت از نظر منابع و فروعات دارای حساسیت ویژه‌ای است.
 
وی با اشاره به اینکه چاوز یک مسیحی کاتولیک بوده است ادامه داد: نظر آنها این است که حضرت عیسی(ع) کشته شده و در دین مسیحیت نیز این مطلب وجود ندارد که رجعت صورت می‌گیرد.
 
آیت‌الله یزدی گفت: وقتی درباره یک مطلب حساس و قابل بحث که اطلاعات شما درباره آن کافی نیست در این شرایط کشور اظهار نظر می‌کنید موجب می‌شود که حساسیت‌هایی به وجود بیاید.
 
وی با اشاره به بخشی از پیام احمدی‌نژاد که گفته است « تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد» بیان کرد: این سخنان اختلاف‌انگیز است و در حوزه‌های علمیه مورد گفت‌وگو و اظهار نظر است.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ایشان وقتی در فرودگاه از هواپیما پیاده شدند در نخستین جملات گفته‌اند «خداوند، حضرت مسیح و انسان کامل یار ملت‌ها هستند و چاوز عمیقاً به این حقایق ایمان داشت».
 
وی اظهار کرد: در جلسه دیروز جامعه مدرسین برخی از اعضای خیلی ناراحت بوده و می‌گفتند که چرا حوزه باید در برابر این سخنان ساکت باشد و اظهار نظر نکند و ما باید به وظیفه دینی خود عمل کنیم و برخی دیگر هم نظر متوسط داشتند.
 
آیت‌الله یزدی ادامه داد: در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از گفت‌وگوهای فراوان قرار بر این شد که در یک مصاحبه محدود به طور اجمال این مطالب را گوشزد کرده و یک نصیحت مشفقانه داشته باشیم و بگوییم اطلاعات دینی شما کم بوده و تحصیلات عمومی دارید و باید در شرایط اجتماعی سیاسی کنونی پیرو نظرات ولی امر و مراجع باشید، وقتی از حوزه و مراجع فاصله بگیریم این لغزش‌ها پیش می‌آید.
 
وی با اشاره به دفاع برخی افراد از این مسئله در نهاد ریاست جمهوری گفت:‌ ما درباره مسائل مختلف به طلبه‌های جوان که پر احساس هستند می‌گوییم ولی امر فرموده‌اند که آرامش را حفظ کنیم ولی وقتی یک مسئله دینی مطرح شود چه پاسخی باید بدهیم؟
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رجعت از مسائل اعتقادی و اصیل است تصریح کرد: بنده به عنوان عضوی از جامعه مدرسین می‌گویم که ایشان نباید در مسائل مذهبی اظهار نظر کرده و از بیان شعارهایی که در مسائل مذهبی مربوط می‌شود خودداری کند، چرا هر روز کاری می‌شود که به مقدار وجهه و حیثیتی که بوده نیز ضربه می‌زند.
 
وی ادامه داد: اصل دیانت و سیاست درست است و معنا کردن آن مهم است و شرایط سیاسی نمی‌تواند دین را جابه‌جا کند؛ اگر قرار بود که مسائل سیاسی دین را جابه‌جا کنند امروز چیزی از دین باقی نمانده بود.
 
آیت‌الله یزدی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: در اجراییات موظف هستید از ولی امر اطاعت کرده و مراجع عظام را مورد توجه قرار دهید.
 
وی بیان کرد: به ایشان نصیحت مشفقانه داریم که در مدت باقیمانده آرامش را حفظ کرده و از بیان مسائل اختلافی خودداری کنید، بپذیرید که اطلاعات دینی لازم را ندارید و اگر لازم بود بپرسید.


تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, | 16:11 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 
در همايش سراسري خدمتگزاران آباداني و پيشرفت عنوان شد
 
انتخابات شوراها نبايد سياسي شود
گزارشگر : محسن جعفري
 
اولين همايش سراسري خدمتگزاران آباداني و پيشرفت صبح روز پنج‌شنبه با حضور اعضاي شوراهاي استاني سراسر كشور در تالار آدينه برگزار شد.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۱

در اين همايش سياست‌ها و خط‌ مشي كلان خدمتگزاران آباداني و پيشرفت در جهت كاركردهاي اجتماعي و ضرورت انسجام نيروهاي انقلاب در اين عرصه به اطلاع حاضرين قرار گرفت. همچنين در خلال اين همايش، جلسه معاونين شوراي مركزي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت نيز برگزار شد. 

انتخابات شوراها نبايد با ليست سياسي بسته شوند
پرويز سروري، رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت در ابتداي اين همايش گفت: براي كار بزرگي كه در كشور صورت خواهد گرفت به يك همزباني مشترك و عملكرد منسجم نياز داريم و اين يك اقدام بسيار مهم و حياتي است و نيازمند اين است كه در اين راستا با يك انسجام كاملاً دقيق عمل كنيم.
رئيس ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت با تأكيد بر اينكه بزرگ‌ترين فرصتي كه بعد از انقلاب به جمهوري اسلامي داده شده ظهور اصولگرايي يعني قرار گرفتن نيروهاي انقلاب در يك برنامه و تفكر منسجم در عرصه‌هاي مختلف بود، افزود: ظهور اصولگرايي در سال ۸۲ فرصت بزرگي بود كه انقلاب به دست آورد و اين نور اصولگرايي، ظلمتي كه اصلاح‌گراها در كشور حاصل كردند، زايل كرد و اميد را به كشور بازگرداند. 

وي خاطرنشان كرد: امروز دو مدل مبارزه با اسلام، روحانيت و مرجعيت و حجاب مي‌بينيد. يك نگاه، ‌نگاه سكولاريستي است كه غربي‌ها و غرب‌محورها دارند و يك گروه مرتجعانه‌اي است كه تحت عنوان امام زمان و مذهب با خود مذهب و فرهنگ غني‌ اسلام مبارزه مي‌كنند. 

وي با تأكيد بر اينكه ما در برابر همه خواسته‌هاي تحت محور دشمن صاحب يك جريان مباركي در كشور هستيم، تصريح كرد: امروز ما شاهد اين هستيم كه رفته رفته موضوع چپ و راست يعني اصولگرايي و اصلاح‌گرايي در كشور به محاق مي‌رود و مدل جديد امروز از آرايش‌هاي سياسي در كشور در حال شكل‌گيري است و امروز ديگر نمي‌توان گفت كه اصولگرا و اصلاح‌طلب، بلكه بايد گفت جبهه مقاومت و جبهه سازش؛ يعني شايد كسي كه در جبهه مقاومت قرار داشته باشد، فردي اصلاح‌طلب باشد و برعكس فردي نيز شايد در جبهه سازش قرار بگيرد كه مدعي اصولگرايي باشد اما دم از مذاكره با امريكا زند و ارزش‌هاي انقلابي را ناديده بگيرد. 

سروري اظهار داشت: دشمنان مي‌خواهند اتفاقاتي كه در سال ۸۸ رخ داد را به قبل از انتخابات سال ۹۲ منتقل كنند و تمام تلاش امروز استكبار اين است كه آن اغتشاشاتي كه در سال ۸۸ شكل گرفت به قبل از انتخابات سال ۹۲ انتقال يابد و آرامش در كشور نباشد و انتخابات امنيتي شود و با همين ترفند مشاركت مردم كاهش يابد و زمينه براي هجوم گسترده عليه انقلاب اسلامي فراهم شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شوراي ائتلافي بين اصولگرايان راه افتاده است و سه تن از اصولگرايان كه ظرفيت بالايي دارند به توافقات خوبي رسيده‌اند و شوراي ائتلاف برنامه‌هاي مختلفي براي پس از انتخابات و بعد از انتخابات دارد. اكنون در تهران حدود هزار نفر كانديدا مي‌شوند كه ما از بين آنها ليست خود را براساس صلاحيت، مقبوليت و كارآمدي مي‌بنديم. 

سروري با تأكيد بر اينكه انتخابات شوراها نبايد سياسي و با ليست‌هاي سياسي بسته شود، اظهار داشت: شوراها اگر سياسي شوند، مديريت شهرها را سياسي مي‌كنند در حالي كه شهرها بايد در مسير آباداني و نشاط قرار بگيرد و ما نبايد در اين انتخابات شوراها را سياسي كنيم.
وي از تشكيل شوراي مركزي استاني تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت خبر داد و گفت: در همه استان‌ها به جز سه استان، شوراي مركزي شكل گرفته و دبيران اجرايي معرفي شده‌اند. 

عرصه سياست اصالتاً عرصه خدمتگزاري است
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان نيز در همايش سراسري «خدمتگزاران، آباداني و پيشرفت»‌ گفت: در جامعه آرماني اولين ويژگي مؤمنان خدمت است. مؤمنان انسان‌هاي خدوم هستند و قبل از ويژگي‌هاي ديگر بايد ويژگي خدمتگزاري آنها در ذهن مردم خطور كند. 

مشاور نهاد نمايندگي ولي فقيه افزود: اگر امروز جامعه ما از مؤمنين پيشرو برداشت خدمتگزاري ندارد، معلوم مي‌شود كه يا مؤمنان به خوبي خدمت نكردند، يا جامعه خدمتگزاري آنها را به خوبي دريافت نكرده يا مؤمنان فرصت خدمتگزاري نيافتند. حجت‌الاسلام پناهيان با تأكيد بر لزوم انتخاب افراد خدوم و با تقوا در انتخابات آتي شوراها تصريح كرد: برخي شوراي شهر را سكوي اول حركت سياسي خودشان به مسئوليت‌هاي سياسي برتر مي‌دانند كه اين تصور رندانه، نابخردانه و غلط است و به سلامت جامعه لطمه مي‌زند. كسي كه به اميد طي كردن مدارج بالاتر و عرصه سياست وارد شوراي شهر شود و آرزوي خدمت او را به اين صحنه نكشانده، نمي‌تواند خدمات شاياني به مردم ارائه دهد.



تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:انتخابات, | 16:9 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
صفحه قبل 1 ... 62 63 64 65 66 ... 68 صفحه بعد