ضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت : آنچه آقای هاشمی می گوید این است که سرمایه داران و کسانی که از شرایط مالی بالاتری بهره مند هستند در حاکمیت حضور داشته باشند و تصمیم گیری کنند و مستضعفین در این بخش جایی ندارند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 ارديبهشت 1392 ساعت 17:32

 

 حجت الاسلام و المسلمین «سیدمرتضی حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هاشمی در زمان جنگ موضوعات عدالت اجتماعی را پیگیری می کرد گفت: از وی می خواهم به خطبه های نماز جمعه خود در زمان جنگ مراجعه کند.
وی در خصوص اظهارات هاشمی در دیدار با دانشجویان مبنی بر این که اقدامات دولت فعلی پایه ها را سست می کند و برخی قصد ایجاد مانع حرکت کشور به سمت علم شده اند، گفت: آقای هاشمی نسبت به عملکرد دولت حب و بغض دارد.

حسینی با بیان این که ما نمی گوییم به دولت انتقادی وارد نیست گفت: دیدگاه امروز آقای هاشمی مخالف دیدگاه زمان جنگ وی است.

وی در خصوص اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دانشجویان در خصوص غصب دانشگاه آزاد نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ملک خصوصی چند نفر شده بود که پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این حالت بیرون آمد.



تاريخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, | 17:51 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

به گزارش تسنیم ، دومین روز از ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست‌جمهوری با حاشیه‌هایی همراه است که به بخشی از آنها اشاره می‌شود.

*فردی که خود را سیدمهدی نعیمی، قاضی بازنشسته و وکیل پایه یک دادگستری معرفی کرد مدعی بود که در 2 دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کاندیدا شده و از سوی شورای نگهبان نیز تائید شده است.

او می گوید که در 2 دوره قبل رقیب جدی خاتمی و هاشمی بوده اما به خاطر جلوگیری از برخی هیجانات و به نفع اسلام کنار کشیده است. وی همچنین از تدوین 180 صفحه برنامه‌کاری در صورت رئیس‌جمهور شدنش خبر داد و گفت: بنده به آقای ضرغامی نامه نوشتم و پیشنهاد مناظره با هاشمی را دادم؛ تا آنجا که بنده اطلاع دارم آقای هاشمی مخالف این پیشنهاد من بودند.

نعیمی گفت: به علت افراط و تفریط‌هایی که در 2 دولت هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی رخ داد، آنها را مناسب رئیس‌جمهور شدن نمی‌دانم.

*فرد دیگر به نام شاهین آزدگان که جوانی 29 ساله بود پس از ثبت‌نام در مقابل دوربین یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفت که مدرک بنده سواد خواندن و نوشتن است. خود را پیرو سیاست‌های احمدی‌نژاد می‌دانم و معتقد هم هستم که اگر افکار عمومی با مشایی موافق نباشد او را در کابینه‌ام راه نخواهم داد.

*فرد دیگری به نام مستعد که دارای مدرک کارشناسی محیط‌زیست است، پس از ثبت‌نام گفت: برای عمران و آبادانی کشور آمده‌ام و معتقدم اگر من رئیس‌جمهور نشوم، قالیباف شایسته احراز پست ریاست‌جمهوری است؛ وی همچنین محسن رضایی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری "بد"، هاشمی را "خوب"، ولایتی را "بد نیست"، حدادعادل را "ضعیف" و خاتمی را "تقریبا خوب" دانست. مستعد که کشتی‌گیر فرنگی‌کار بود گفت کشور را به مانند یک مربی ورزشی اداره خواهم کرد.

*جوان دیگری که با همسرش برای ثبت‌نام به ساختمان وزارت کشور مراجعه کرده بود، پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام در کنار پیرمردی نشست و هر 2 آنها علامت V را به معنای پیروزی نشان دادند که این مورد سوژه عکاسان شده بود.

*امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها در حین بازدید از نحوه ثبت‌نام کاندیداها با نامزدی که اسمش حسین بود برخورد کرد. حسین به خجسته گفت: " حدود 120 قاضی تربیت کرده‌ام اما وقتی که به نزد زواره‌ای یکی از اعضای  شورای نگهبان رفته بودم به او گفتم که شما نمی‌توانید کاندید ریاست‌جمهوری شوید و او هم به همین دلیل من را رد کرد". این سخن حسین با خنده خجسته و عکاسان و خبرنگاران همراه بود. او در حین خروج از ساختمان وزارت کشور گفت:‌"می‌خواهم سخنگوی مردم باشم".

*حسین حسنی مشاور شهردار رشت از دیگر کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده بود که به گفته خودش حدود 380 برنامه تحول اقتصادی را در دست دارد.



تاريخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, | 17:38 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

Barack-Obama

jokam.ir

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:40 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲

چندی پیش، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای بار دوم به اهداف نظامی در ‌خاک سوریه حمله کرد. مرکز تحقیقات نظامی جمرایا مستقر در جبل قاسیون که بهمن ماه گذشته نیز هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته بود، بار دیگر آماج قرار گرفت؛ مرکزی که سوری‌ها آن را مسئول «بهبود توان دفاعی آن کشور» معرفی کرده بودند.

به گزارش «تابناک»، این حمله در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن هشدار داده بود، ‌استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه، باعث «تغییر» سیاست آمریکا در قبال بحران سوریه خواهد شد؛ تهدیدی که به باور تحلیلگران بیانگر استراتژی آمریکا در قبال تحولات سوریه بود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:32 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم شورای اسلامی گفت: در صورتی که در صحنه ریاست‌جمهوری باقی بمانم خاتمی به نفع من کنار می‌کشد.

به گزارش

خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران

مستقر در وزارت کشور؛ قاسم شعله‌سعدی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم شورای اسلامی دقایقی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.



وی در جمع خبرنگاران درباره تأیید صلاحیت خود در عرصه شورای نگهبان افزود: بنده از لحاظ قانونی هیچ‌گونه مشکلی را در راستای عدم تأیید صلاحیت ندارم.



شعله سعدی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا اگر آقای خاتمی وارد عرصه انتخابات شوند به نفع ایشان کناره گیری می‌کنید، اظهار داشت: به طور حتم اگر من وارد صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری شوم خاتمی به نفع من کنار می‌کشد.




تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 22:26 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

جناب آقاي هاشمي رفسنجاني کسي همچون شما چطور مي تواند با اين صراحت بگويد که اين هشت سال به انقلاب، کشور، مردم و تاريخ کشور ظلم شده است؟ کسي مثل شما که دقيق و با اشراف به تمامي زواياي گفته هايتان سخن مي گوييد و نه تنها سياست مدارترين رجل سياسي ايران بلکه يکي از سياستمداران مطرح دنيا هستيد در بخش ديگر از صحبت تان گفته ايد: «متأسفانه اکنون شرايطي به وجود آمده است که ما خود به طرف انحطاط مي رويم» آيا واقعاً با تمام اشتباهاتي که آقاي احمدي نژاد کرده است چگونه مي توانيم از شما اين سخن را بشنويم و بپذيريم که مي فرماييد «به طرف انحطاط مي رويم»؟ آخر شما بيش از هر کسي با بار فوق العاده منفي و خطرناک کلمه انحطاط آشنا هستيد چگونه خون به دلمان نشود که چنين کلماتي را از زبان چون شمايي بشنويم؟ اي کاش اين کلمات را به کار نمي برديد و با دقت و اشرافي که داريد واژه هاي ديگر را در کلامتان به استخدام درمي آورديد.

 
·         جناب آقاي هاشمي رفسنجاني گر چه اين کلامتان که گفته ايد: «من بدون موافقت ايشان (رهبري) وارد عرصه (انتخابات) نخواهم شد» از احترام شما به رأي و نظر رهبري حکايت دارد اما چندان که بايد جمله بعدي شما که گفته ايد: «چون اگر ايشان (رهبري) موافق نباشند نتيجه اي که به بار مي آيد معکوس خواهد بود» مفهوم نيست خصوصاً وقتي مشاهده مي کنيم که رهبري با صراحت هر چه تمام تر گفته اند که هر کس توان اين مسئوليت بزرگ را در خود مي بيند با هر گرايش و سليقه اي مي تواند در اين عرصه مهم وارد شود و تأکيد کرده اند که من يک رأي بيشتر ندارم و از رأي من هيچ کس اطلاعي ندارد. و البته جناب آقاي هاشمي رفسنجاني پر واضح است که شما هم مثل ديگران آزاد و مختار هستيد و همانطور که تصريح کرده ايد که «در حال ارزيابي شرايط براي ورود به انتخابات هستم» بر اساس تشخيص، ميل و تکليف خود به اين عرصه وارد شويد يا نشويد.
 
·         در خبرها آمده بود: «رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اين که ما نمي خواهيم دعوا کنيم خاطرنشان کرد اگر بخواهد شرايطي به وجود بيايد که بين من و رهبري حالت نزاع و اختلاف به وجود آيد همه ما ضرر خواهيم کرد» و نگارنده نمي تواند از چون شمايي عبارت «حالت نزاع و اختلاف» شما و رهبري را در هيچ عرصه اي بپذيرد که شنيدن چنين عباراتي از زبان آيت ا... هاشمي رفسنجاني با آن جايگاه، سابقه و پختگي به هيچ عنوان به مذاق دوستداران نظام و کشور خوش نمي آيد. البته اختلاف سليقه و حتي اختلاف نظر امري طبيعي و عقلاني و منطقي است. اما شنيدن عبارت «حالت نزاع و اختلاف» از زبان شخصيتي چون آقاي هاشمي که رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم هستند حداقل به نظر نگارنده بر طريق صواب و صلاح نيست و البته باز هم والامر اليکم.


تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:55 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
 
خاتمي: هاشمی می آید
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳

حجت الاسلام سید محمد خاتمی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران گفت: من همیشه در چارچوب نظام بوده و به قانون اساسی پایبندم. انتخابات نزدیک است و مردم نباید با صندوق های رای قهر کنند. باید تمام آحاد مردم در انتخابات شرکت کنند.



به گزارش خبرنگار الف، وی افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم آقای هاشمی رفسنجانی اعلام کرده اند که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند ولی گفته اند که باید نظر مقام معظم رهبری را هم داشته باشند.



رئیس دولت اصلاحات، اظهار داشت: من شخصا با افرادی که به دنبال براندازی نظام بوده اند مخالف بوده ام و به تمامی قوانین کشور و قانون اساسی پایبندم. رئیس جمهور بعدی بار سنگینی بر دوش دارد. مردم اگر سید محمد خاتمی رئیس جمهورشان باشد توقع دارند یک شبه وضعشان تغییر کند ولی چه خاتمی باشد یا هاشمی و افراد دیگر چندین سال طول می کشد تا مشکلات اقتصادی و روابط بین الملل به نقطه اول برگردد.



وی در مورد هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی از ارکان انقلاب است. از علاقه امام به ایشان می توان فرماندهی جنگ را همزمان با ریاست مجلس عنوان کرد. آقای هاشمی کشور ویران شده بعد از جنگ را مدیریت کرد و اگر رئیس جمهور شود تامین حقوق اساسی مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و بازشدن فضا در کشور از او می خواهیم و با تجربه مدیریتی که از ایشان اطلاع داریم قطعا موفق خواهند بود.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:53 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ما نه تنها مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بلکه از وی درخواست داریم که در انتخابات شرکت و بار دیگر مردم را تجربه و پاسخ آنها را عملاً دریافت کنند.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه ۹۰ نماینده به هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی در اظهارات اخیرا خود به دو مسئله فلسطین و ولایت فقیه اشاره داشت.

وی افزود: آقای هاشمی در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که مسئله فلسطین به ما ارتباطی ندارد و اعراب بروند و با اسرائیل بجنگند و ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و در مورد مسئله ولایت نیز گفته است که فقط خداوند به ۱۲ امام (ع) اجازه ولایت داده‌اند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در این راستا، تعدادی از نمایندگان درصدد پاسخ منطقی و مستدل به وی شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون این نامه‌ به امضای ۹۰ نماینده رسیده و در حال گسترش است و پاسخ آقای هاشمی بر مبنای نظریات حضرت امام (ره) داده است.

حسینیان با اشاره به متن نامه تهیه شده، تصریح کرد: در این نامه آمده است که جناب آقای هاشمی! آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های حضرت امام (ره) بوده است و ایشان تصریح کرده‌اند که باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود و تلاش کردند تا مسئله فلسطین را از مسئله عربی خارج و به یک مسئله اسلامی تبدیل کنند و واقعیت نیز همین بوده است.

به گفته وی در این نامه آمده: جناب آقای رفسنجانی! وجود سازمان‌هایی مانند حزب‌الله، جهاد اسلامی و حماس بر مبنای مبارزات اسلامی به دلیل همین تیزهوشی و نظریه امام (ره) است که مسئله فلسطین را از مسئله عربی به اسلامی تبدیل کردند.

نماینده تهران با اشاره به سخنرانی هاشمی مبنی بر اینکه خداوند اجازه ولایت را تنها به ۱۲ امام (ع) داده‌اند، بیان داشت: خدمت وی گفته‌ایم که مسئله ولایت نیز یکی دیگر از آرمان‌های حضرت امام (ره) بوده و ایشان فرموده‌اند که ولایت فقها، همان ولایت رسول‌الله است و ولایت فقها ولایت بزرگان و در امتداد ولایت فقیه است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: تفریق قائل شدن بین ولایت ائمه و ولایت ولی فقیه یک امر شایسته نیست و تجربه تاریخ معاصر ایران نیز نشان داده است که هرگاه ملت از ولایت حمایت و در خط رهبری عمل کردند، همواره برای کشور پیروزی‌های زیادی از جمله جنبش تحریم تنباکو و نهضت مشروطه را به ارمغان آورده‌ است.

حسینیان با بیان اینکه مطالب سایت تابناک در مورد هاشمی را به شدت تکذیب می‌کنم، گفت: این مسئله هیچ ارتباطی به حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست‌ جمهوری نداشته و ما نه تنها مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بلکه از وی درخواست داریم که در انتخابات شرکت و بار دیگر مردم را تجربه و پاسخ آنها را عملاً دریافت کنند



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:51 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶

هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه "مشخصی" برای اقتصاد که مهمترین مساله مورد توجه رأی دهندگان است ارائه نکرده اند.



به گزارش "الف"، مروری بر سخنرانی های نامزدها، جلسات پرسش و پاسخ و وب سایت های چهره های مختلفی که برای حضور در عرصه انتخابات اعلام آمادگی کرده اند نشان می دهد، فصل مشترک مواضع تمامی نامزدها به صورت ضمنی عبارت "ما می توانیم مشکلات را حل کنیم" است، اما در مورد چگونگی حل این مشکلات، راهبرد مشخص و شفافی به جز برخی صحبت های موردی یا شعاری ارائه نمی شود.



اما در حالی که ظاهرا همه نامزدها بر کلی گویی و ارائه برنامه های مبهم به اجماع رسیده اند، از دولت، یک و فقط یک برنامه یک خطیِ مشخص، شفاف و سرراست به گوش می رسد: چند برابر کردن یارانه ها!



تاکید بر یارانه ها در کنار عدم ارائه برنامه "مشخص" توسط سایر نامزدها، فرصت بی نظیری را در اختیار دولت قرار می دهد:



۱- به اندازه کافی "

خلاصه و روشن

" است و برای فهم آن توسط میلیون ها رأی دهنده ای که رای آنها حداقل برای بردن نامزد دولت به دور دوم کفایت می کند نیاز به تفصیل یا سطح تحلیل خاص نیست.



۲- با تبدیل ارزش رأی به پول و "

پولی کردن رأی

"، تصور روشن "قابل لمس" به رأی دهنده می دهد. در حالی که وعده های دیگر عمدتاً غیرقابل لمسند. (به عبارت دیگر دولت در وضعیت کنونی به مثابه بنگاه بزرگ خرید رأی در سطح کشور عمل می کند. این در حالی است که خرید و فروش رأی در ایران و در تمام دموکراسی ها غیرقانونی است).



۳- از جانب سایر نامزدها به اندازه ای که از این دولت یا نامزد مورد حمایت دولت پذیرفتنی است، باورکردنی نیست (سایر نامزدها خریدار رای قابل اعتمادی به شمار نمی روند).



اگر بپذیریم که مساله اساسی انتخابات پیش رو اقتصاد است، با این فرض که رفتار اقتصادی نامزدها تا پایان انتخابات چندان با وضعیت فعلی متفاوت نخواهد بود، با نگاهی به

سیگنال "روشن" و "قابل اعتماد"

دولت در مورد یارانه ها (خرید ضمنی رأی)، از هم اکنون برنده یا حداقل یک پای فینال مشخص است: بازیگر دولت و نامزدی دولتی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.



روشن است که با فروض گفته شده، چندان

تفاوتی نمی کند که نامزد دولتی چه کسی باشد

، مشایی، الهام، نیکزاد و ... (و رقیب وی چه کسی باشد) در هر صورت، با مکانیسم مزایده و فروش ضمنی ریاست جمهوری و خرید رأی از جانب رأی دهندگان، دولت در هر انتخاباتی دست بالا را خواهد داشت.



اما مسأله در اینجاست که خرید رأی شاید بتواند برنده بازی را مشخص کند، اما در عین حال به تخریب بیشتر اقتصاد خواهد انجامید. چاره چیست؟ پارادوکس غریبی است!



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:49 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
خاتمی،هاشمی،قالیباف وزن کشی شدند/ خیز ولایتی

 

امروز آغاز ثبت نام اهل تکلیف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است. نامزدها ۵ روز فرصت دارند تا نام خود را در صف متقاضیان پست ریاست جمهوری ثبت کنند. خبرنگارها در وزارت کشور مترصد هستند تا اعلام حضور نامزدها را مخابره کنند. بنابراین طی چند روز آینده خیلی از گره های تحلیلی انتخابات ۹۲ باز میشود. از ائتلاف ۵ نفره بالاخره چه کسی می آید؟ آیت الله هاشمی خواهد آمد؟ خاتمی چطور؟ و باقی کسانی که این روزها حرف از آمدن یا نیامدنشان است، تکلیف شان در این ۵ روز مشخص می شود. صبحانه انتخاباتی الف امروز خبری تر است. نظرسنجی ها چه می گویند.



چه کسی بالاتر است؟ وزن کشی اولیه

آخرین نظرسنجی ملی توسط یک نهاد نظارتی در ۲ بخش مجزا یعنی آرای مثبت و منفی مردم به کاندیداها صورت گرفته است. نتیجه این نظرسنجی برای تحلیل وضعیت موجود قابل اتکا است.

 

مطابق این نظرسنجی وضعیت کاندیداها در سطح کشور بدین شرح است: خاتمی ۱۷.۲ درصد -قالیباف ۱۵.۸ درصد - هاشمی ۱۲.۴ درصد -ولایتی ۸.۷ درصد -حدادعادل ۷.۶ درصد -رضائی ۵.۷ درصد - مشائی ۵.۴ درصد - نیکزاد ۲ درصد- لنکرانی ۱.۹ درصد- الهام ۱.۸ درصد- باهنر ۱.۵ درصد- عارف ۱.۳ درصد- چمران ۱ درصد- متکی ۱ درصد- جلیلی ۱ درصد- ابوترابی ۰.۵ درصد- شریعتمداری ۰.۵ درصد – روحانی ۰.۵ درصد و باقی کاندیداها نیز زیر نیم درصد هستند.

 

نکته قابل توجه این نظر سنجی مربوط به آرای منفی است. بدین ترتیب که نشان می دهد چند درصد مردم حتماً به کاندیدای مورد سوال رای نمی دهند.

 

بر این اساس بالاترین رای منفی مربوط به مشائی با ۱۷.۸ درصد و باقی بدین ترتیب است: هاشمی ۱۱.۴ درصد- خاتمی ۱۱.۳ درصد- رضائی ۷ درصد- حدادعادل ۵.۸ درصد- قالیباف ۲.۹ درصد- الهام ۲.۷ درصد- ولایتی ۲.۳ درصد- آل اسحاق ۲.۱ درصد – نیکزاد ۲.۱ درصد- متکی ۱.۹ درصد- جلیلی ۱.۹ درصد- لنکرانی ۱.۵ درصد- باهنر ۱.۳ درصد- پورمحمدی ۱.۳ درصد و روحانی ۱.۳ درصد.

 

از سوئی نظرسنجی یک نهاد فرهنگی - رسانه ای معتبر در ابتدای اردیبهشت ماه نیز نشان می دهد که در سطح ۳۰ مرکز استان وضعیت نامزدهای احتمالی با آخرین نظرسنجی خیلی تفاوت ندارد. نتایج بدین شرح است: خاتمی ۱۶ درصد، هاشمی ۱۳.۱ درصد، قالیباف ۱۲.۱ درصد ، ولایتی ۶.۸ درصد حداد عادل ۶.۲ درصد ، رضائی ۶.۲ درصد، لاریجانی ۵.۷ درصد و مشائی ۴.۷ درصد آرا را در اختیار دارند.



دیدار زاکانی با رهبر انقلاب

ابتدای هفته جاری علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و نامزد احتمالی ریاست جمهوری با رهبر انقلاب دیدار داشت. از جزئیات این دیدار اطلاعی در دست نیست. با این حال شنیده شده است که زاکانی و ستاد وی پس از این دیدار با توان و انگیزه بیشتری در انتخابات فعال شده اند.

 

پیش از این اسحاق جهانگیری با رهبر انقلاب دیدار داشت که وی نیز بعد از این دیدار به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات در برخی محافل سیاسی مطرح شد.



خیز ولایتی

علی اکبر ولایتی طی یک ماه گذشته رشد معناداری در نظرسنجی ها داشته است. کسانی که مواضع انتخاباتی را مرور می کنند حتما به خاطر دارند که ولایتی در ابتدای راه بیشتر توجه خود را بر پایداری ائتلاف سه گانه قرار داده بود. وی در همین رابطه در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفت که همواره برای وحدت اصولگراها تلاش کرده ام و در این دوره از انتخابات نیز طرح ائتلاف سه گانه توسط وی مطرح شده است.

 

اما ولایتی که در آغاز راه کم تحرک تر از دو عضو دیگر ائتلاف بود، در حال حاضر با رشدی که در نظرسنجی ها داشته است برای حضور در انتخابات جدی تر از سابق شده است. برخی وی را رقیب جدی قالیباف می دانند.

 

ولایتی که در حال حاضر در نظرسنجی ها عقب تر از قالیباف است، طی دو هفته گذشته تلاش کرد سازوکار انتخاب نامزد نهائی ائتلاف را متناسب با نظرسنجی و نظر جامعتین معرفی کند. گفته می شود نظر جامعتین بیشتر نزدیک به ولایتی است. با این حال با موضع گیزی تقوی به عنوان عضو جامعه روحانیت مبنی بر اینکه جامعتین نیز بر مبنای نظرسنجی اعلام موضع می کند، ولایتی از مولفه دیگری به نام شاخص های کیفی خبر داد. به این ترتیب انتخاب نامزد نهایی ائتلاف سه گانه منوط به نظرسنجی و نظر جامعتین و بررسی شاخص های کیفی است.

 

اما چرا ولایتی ظرفیت جذب رای دارد؟

 

اول اینکه نسل اول و دوم انقلاب خاطره خوشی از حضور ولایتی در سیاست دارند. سالها اخبار ساعت ۹ را با حضور یک دیپلمات با پرستیژ مرور کردند و سابقه ذهنی که از ولایتی ساخته شده است می تواند پتانسیلی قوی برای موفقیت وی در این دوره از انتخابات باشد.

 

دوم اینکه وی به دلیل ارتباط با آیت الله هاشمی و ماجرای سال ۸۴ که به نفع وی کناره گیری کرد، سبد رایی مشترک با آیت الله دارد و همین نیز فرصت دیگری برای رشد وی نسبت به دیگر کاندیداها را فراهم می سازد. بخشی از کسانی که به هاشمی اعتماد دارند ولایتی را نیز گزینه مورد حمایت هاشمی می دانند. هرچند که وی بارها این موضوع را به اشکال مختلف تکذیب کرده است.

 

سوم اینکه ولایتی طی ۸ سال گذشته هیچ نقدی به دولت نداشته و حاضر نشده است، مانند برخی دیگر از اصولگرایان انتقاد از دولت احمدی نژاد را علنی سازد. همین موضع سبب شده است که برخی حامیان سابق دولت که همچنان احمدی نژاد برایشان محبوب است وی را گزینه مناسب تری برای ریاست جمهوری بدانند.

 

البته رفتار کدخدامنشانه ولایتی و تلاش وی برای ایجاد وحدت و داشتن برنامه و نزدیکی اش به رهبر انقلاب از دیگر دلائلی است که برای برخی ملاک است و به وی اعتماد کرده اند. با این حال موفقیت ولایتی بیش از اندازه به حضور آیت الله هاشمی مرتبط است. از طرفی ولایتی حدود یک ماه فرصت دارد تا فاصله خود را با قالیباف کم کند. به نظر می رسد در چنین صورتی گزینه نهائی ائتلاف سه گانه در رقابت جدی قالیباف و ولایتی تعیین می شود.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:43 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر در انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان تاييد صلاحيت نشوم تابع نظر اين شورا هستم.

به گزارش خبرنگار

احزاب باشگاه خبرنگاران،

"محمد سعيدي‌کيا" دقايقي پيش براي ثبت‌نام در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وارد وزارت کشور شد.



وي در حاشيه انجام ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري افزود: اعتقاد داريم رئيس‌جمهوري که در عرصه انتخابات رياست جمهوري وارد مي‌شود بايد بي‌حاشيه باشد و در راستاي قانون‌مندي عمل کند.



سعيدي‌کيا تصريح کرد: اعتقاد دارم چون تصميم گرفتم وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شوم در روز اول براي ثبت نام مراجعه کنم.



وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه در صورت عدم تاييد صلاحيت از سوي شوراي نگهبان چه مي‌کنيد؟ اظهار داشت: من تابع نظر شوراي نگهبان هستم و به طور حتم از نظر اين شورا تبعيت خواهم کرد.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:34 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
هم اکنون 8 سال از 84 گذشته و مغرضان و معاندان تمام تلاش خود در قبولاندن اینکه "سوم تیر 84 اشتباهی محض بود" را بکار بسته اند! از این رو شخص محمود احمدی نژاد نه بعنوان شخصیتی حقیقی، بلکه بعنوان نماد چنین گفتمانی ...

شريان نيوز:سوم تیر 84 بود که فردی با دست های خالی توانست در برابر تمامی قدرت های داخلی متحد و متفق، چیرگی یابد و به لطف ظاهر ارزشی و شعارهای انقلابی اش، از فرش به عرش طی طریق نماید.

احمدی نژاد تازه به قدرت رسیده، در حالی با شعار بازگشت به اهداف اصیل انقلاب به قدرت رسید که طی 16 سال گذشته، تحقق چنین شعارهایی در حد «شعار» به نظر می رسید و قصور و تقصیرهای گذشته موجب کمرنگ تر شدن بیش از پیش اهداف اولیه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شده بود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:26 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

سه‌شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 14:11

رييس جمهور روابط ايران و عراق را برادرانه، دوستانه و عميق دانست و گفت:دشمنان با عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه مخالف بوده و بدنبال ايجاد ضعف، عقب افتادگي و فقر کشورها و ملت هاي منطقه هستند که بايد هوشيار بود.

دشمنان مخالف عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه هستند

رييس جمهور روابط ايران و عراق را برادرانه، دوستانه و عميق دانست و گفت:دشمنان با عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه مخالف بوده و بدنبال ايجاد ضعف، عقب افتادگي و فقر کشورها و ملت هاي منطقه هستند که بايد هوشيار بود.

دكتر محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز(سه شنبه) در ديدار هيرو ابراهيم احمد، همسر جلال طالباني رييس جمهور عراق و عضو دفتر سياسي اتحاديه ميهني کردستان ضمن آرزوي شفاي عاجل براي جلال طالباني وضعيت سلامتي وي را جويا شد و اظهار داشت : روابط دو ملت ايران و عراق بر اساس دوستي و مودت عميق تاريخي استوار است و جلال طالباني در ايجاد همدلي بين دو کشور نقش برجسته اي داشته اند؛ ايشان پس از سقوط صدام آگاهانه و هوشمندانه و با برنامه ريزي صحيح، وحدت و همدلي را در عراق و در روابط اين کشور با کشورهاي منطقه ايجاد کردند و اميدوارم سلامتي خويش را بازيافته و به نقش آفريني خود در مسير پيشرفت و عزت مردم عراق همچنان ادامه دهد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:22 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

 

 

چرا حج تمتع ۱۰ میلیونی شد؟+جدول ریز هزینه های حجاج25

گردشگری - حج تمتع ناگهان گران شد، تقریبا دو برابر سال گذشته. حالا خبر می رسد از سهمیه 59 هزار و 279 نفری ایران برای حج تمتع امسال، اندکی بیش از 40 هزار نفر ثبت نام کرده اند و معلوم نیست بقیه این سهمیه، چه شود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:19 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

رهیاب نیوز : اظهارنظر پیرامون اقدامات و سخنان اسفندیار رحیم مشایی و جریان منسوب به وی که در ادبیات سیاسی امروز ایران به عنوان ˝ جریان انحرافی˝ از آن یاد می شود در میان کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به یکی از مباحث مهم انتخاباتی تبدیل شده است. ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ساعت 10:46

 
 مشایی که مشاور نزدیک محمود احمدی نژاد محسوب می شود، در حالی از طرف اکثر کاندیداهای این دوره به خاطر قرار گرفتن در جایگاه رهبری جریان موسوم به "انحرافی" مورد انتقاد قرار گرفته که برخی دیگر از کاندیدها "جریان انحرافی" را در اساس ساخته ذهنی رقبای خود می دانند.


از سوی دیگر برخی از نامزدها اگر چه انحرافی بدون گروه مذکور را قبول دارند، اما تاکید دارند به این دلیل که این گروه فاقد پایگاه و بنده اجتماعی است نباید برای نام بردن از آن از کلمه "جریان" استفاده کرد، بله آنها کلمه "حلقه انحرافی" را بدین منظور مناسب می دانند.

در زیر اظهارات کاندیداهای منتسب به جریان مختلف را این باره می خوانیم:




ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 13:55 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

از ساعت 8 صبح امروز؛ سه‌شنبه 17 اردیبهشت ماه، با اعلام رسمی وزیر کشور پروسه ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری در وزارت کشور آغاز شد و روند برگزاری این انتخابات شکل جدی‌تری به خود گرفت.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا روز شنبه1/2 /1392، به مدت پنج روزدر محل وزارت کشور انجام خواهد شد و بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایط می‌توانند در این پنج روز از ساعت 8 صبح تا 18 بعد ازظهر با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

تاکنون این افراد برای کاندیداتوری داوطلب شده‌اند:

 

صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی ، محمد سعیدی‌کیا ، حسن روحانی و مصطفی کواکبیان و ...

 

 

این افراد پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفتند:

 

* لنکرانی: کشور به فکرهای جوان و تلاش احتیاج دارد

 

 

* سعید‌ی‌کیا پس از ثبت نام :تابع قانون هستم

 

 

 

* واعظ‌زاده پس از ثبت‌نام :برای حل مشکل تورم یک برنامه جامع طراحی کرده‌ام

 

 

* حسن روحانی پس از ثبت‌نام: در کار خیر عجله کردن مستحب است

 

* مصطفی کواکبیان پس از ثبت‌نام: رنگ انتخاباتی‌ام سبز است

 

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24 خردادماه، همزمان با سه انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ،میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ، و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهدشد.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 12:4 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
حتی کودک اول دبستانی نیز می‌داند که صلاحیت آقای مشایی در شورای نگهبان تایید نمی‌شود. اما اکنون بحث اصلی این است که آیا احمدی‌نژاد می‌تواند با استفاده از حکم حکومتی، مانند تایید صلاحیت آقای معین در انتخابات ۸۴، آقای مشایی را وارد انتخابات کند یا خیر. اما اگر شرط‌بندی در اسلام حلال بود، حتما بر روی این مساله شرط می‌بستم که آقای مشایی وارد انتخابات نمی‌شود و آقای احمدی‌نژاد هم قادر به گرفتن تایید صلاحیت نیست.

به گزارش آخرین ، انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی چهل‌و‌چند روز دیگر برگزار خواهد شد که نحوه حضور طیف دولت و مشخصا مشایی در این اتفاق مهم یکی از سوال‌های بی‌جواب است که به نظر می‌رسد برای روشن شدن آن باید در انتظار ثبت‌نام کاندیدا‌ها و همچنین اعلام‌نظر شورای نگهبان در رابطه با صلاحیت آنها باشیم.

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسایل سیاسی، در این زمینه معتقد است........



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 12:1 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر شد که منتشر کنندگان آن مدعی شدند تصویر پیکر مبارک “حجر بن عدی” می باشد.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 12:0 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
 
 
این مرد هر روز به همراه لاک پشت خود که با طناب و قلاده آن را بسته برای قدم زدن به قدم زدن به پارک می رود!

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، "رولاند کریس" یک قصاب بازنشسته اهل نیویورک ایالات متحده آمریکا است.

او هر روز به همراه لاک پشت خود که با طناب و قلاده ای آن را بسته برای قدم زدن به قدم زدن به پارک می رود!



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 11:58 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

روزنامه تهران امروز نوشت:

محمد شريعتمداري عضو شوراي راهبردي روابط خارجي در جمع بخشي از مديران و كاركنان وزارت بازرگاني در دهه ۶۰ گفته است: «اگر رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري نبود امروز شاهد ايجاد ۵ معاونت رياست‌جمهوري در دولت براي جغرافياي سياسي جهان بوديم كه وزارت امور خارجه را مانند سازمان برنامه و بودجه حذف مي‌كرد.»



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 11:54 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

ه گزارش آخرین، صبح امروز و با آغاز فرايند ثبت نام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، حسن روحاني دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي به ستاد انتخابات وزارت کشور رفته و در انتخابات ثبت نام کرد.

اکبر ترکان وزير دفاع و راه دولت هاشمي رفسنجاني، حجت‌الاسلام علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي و نعمت‌زاده رئيس ستاد انتخابات حسن روحاني، وي را همراهي مي‌کردند.

در همين حال کامران باقري لنکراني که از سوي جبهه پايداري انتخاب شده است نيز در انتخابات ثبت نام کرد.

محمد سعيدي‌کيا وزير احمدي نژاد در دولت نهم و صادق واعظ‌ زاده عضو حقيقي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجمع تشخيص مصلحت نظام ديگر چهره هايي هستند که تا لحظه تنظيم اين خبر در انتخابات ثبت نام کرده اند.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 11:47 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه نفس ائتلاف ها را قبول نداریم، گفت: جای این سوال باقی بوده که ائتلاف ها چه معنی دارد چراکه نفس کناره گیری فرد اصلح به نفع دیگری کاری بی معنی است.

 به گزارش فارس، امیر حسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری که در مشهد مقدس برگزار شد، پیرامون مواضع و کاندیدای معرفی شده از سوی جبهه پایداری اظهار کرد: ما یک مسیر شش ماهه‌ای را طی کردیم به گونه‌ای که پس از ارزیابی‌های سیستمی به پنج نفر رسیدیم که بعد از آن هم با کنار گذاشتن دو نفر از آنها، سه نفر در پایان باقی ماندند.

وی افزود: شاخص‌ها و معیارهای این سه نفر را بررسی کرده و تمام ارزیابی پیرامون آنها را در اختیار شورای فقهی گذاشتیم که این شورا نیز بررسی‌های ما را تایید کرد؛ البته کاندیدای مورد نظر و نهایی جلسه و مذاکره‌هایی با دو نفر دیگر داشته است ولی در عین حال جمع‌بندی بر روی لنکرانی صورت گرفت.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:55 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: کاندیداتوری حسن روحانی به معنای آمدن هاشمی و خاتمی است و در حقیقت وی حلقه اتصال فکری هاشمی و خاتمی است.

به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام علی یونسی بعدازظهر دوشنبه در همایش حامیان مردمی حسن روحانی که در محل تالار نور مشهد اظهار کرد: کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به معنای آمدن هاشمی و خاتمی و آمدن همه اصولگرایان متدین و اصلاح‌طلب است.

وی با اشاره به کاندیداتوری حسن روحانی بیان کرد: شرایط برای پیروزی حسن روحانی مناسب است زیرا این فرد مورد اعتماد رهبری و شخصیت‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی است.

وی تاکید کرد: روحانی کارنامه مثبتی دارد و در منشور اخلاقی او رفتارهای غیر اخلاقی، نادرست و تخریبی وجود ندارد.

حجت الاسلام یونسی ادامه داد: کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به معنای آمدن هاشمی و خاتمی و آمدن همه اصولگرایان متدین و اصلاح‌طلب است.

تجربه موفق روحانی در دولت هاشمی و خاتمی

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی عنوان کرد: حسن روحانی تجربه های موفقی را در دوره هاشمی و خاتمی گذرانده و همواره همه افراد را به سمت وحدت و همکاری دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز می توان روحانی را به عنوان حلقه وصال دو دوره هاشمی و خاتمی خطاب کرد، گفت: اگر روحانی در انتخابات رای بیاورد می تواند با تدبیر، عقلانیت و روحیه اعتدال کشتی نجاتی برای کشور باشد.

وی سپس در خصوص دوران ریاست جمهوری هاشمی بیان کرد: هاشمی بعد از جنگ، خزانه خالی و تهی را تحویل گرفت اما توانست مملکت را با نفت بشکه ای 20 دلار آباد و اداره کند.

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی عنوان کرد: امروز بسیاری از زیرساخت های کشور مربوط به دوران هاشمی رفسنجانی است و این امر در حالی است که عده ای آمدند  به تخریب شخصیتی وی پرداختند و انگار فراموش کردند که او فرمانده جنگ و رئیس دولت بوده و در تمام سختی‌ها و مشکلات یار و یاور حضرت امام و رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: تخریب ها علیه هاشمی رفسنجانی تا جایی ادامه پیدا کرد که سخن گفتن از وی جرم تلقی می‌شد و فضایی توام با دروغ گویی و تهمت را علیه او ایجاد کردند.

وی یادآور شد: کاراتهام زنی به هاشمی به جایی رسید که همه مدیران مرتبط با هاشمی، خاتمی و رهبری کنار گذاشته شدند و در این زمینه بی حرمتي صورت پذیرفت.

حجت الاسلام یونسی ادامه داد: در آن زمان باید حرمت‌ها حفظ می شد و از مدیران دوران هاشمی و خاتمی استفاده می شد در حالی که اکنون شاهد به حراج گذاشتن ارزش‌های مذهبی و اخلاقی هستیم به گونه‌ای که اخلاق وارونه شده و دروغ گفتن و تهمت زدن خوب جلوه داده شده است.

وی با بیان اینکه هرگز نباید مدیریت جامعه به دست افراد نالایق و بی دین سپرده شود، افزود: امروز نگرانی برای سپردن مدیریت جامعه به دست افراد لایق بیشتر شده است چرا که در حال حاضر عده ای با مطرح کردن شعارهای دینی و ظواهر دینی فکر می‌کنند با تمسک به ارزش‌هاي دینی می‌توانند هر جنایتی را که دوست دارند مرتکب شوند.

وی سپس با تاکید بر اینکه بی تدبیری به معنای بی امیدی است، افزود: بزرگترین خطری که ملت را تهدید می کند بی تدبیری و ناامیدی و بی آینده نگری است.

مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: آنجا که تدبیر نیست یعنی شعار و دروغ هست و برخی عقلانیت و دوراندیشی و اعتدال را کنار گذاشته و با سردادن شعارهای فریبنده زیان های اقتصادی را برای مردم بوجود آوردند و این امر باعث شد تا ارزش پول ملی از بین برود.

وی تصریح کرد: این بی عقلی ها و بی تدبیری ها در همه زمان ها در تمام گروه ها و جناح ها بوده و برخی در این میان از ابزار قدرت سوء استفاده کردند و هزینه های سنگینی را در طول سال 33 سال گذشته بر کشور تحمیل کردند.

حجت الاسلام یونسی تاکید کرد: جدایی از بی تدبیری ها سرمایه انسانی نظام نیز به دلیل نادیده گرفتن ارزش‌های دینی، ابزاری استفاده کردن از ولایت، دین، اسلام و قانون اساسی و ولایت فقیه موجب بی‌اعتمادی در بین مردم و جوانان شده است.



تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:53 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

کاندیدای جبهه پایداری می‌گوید، "اگر هاشمی رفسنجانی بخواهد با عصبانیت و بدون تعقل در صحنه حضور یابد، حتی همانند سال ۸۴ نیز از اقبال مردی روبرو نمی‌شود چرا که پیروز انتخابات۹۲ هر کس که باشد، قطعاً هاشمی رفسنجانی نیست."

به گزارش تسنیم، کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در دانشگاه آزاد کرج اظهارداشت: رهبرانقلاب در سخنان روز اول فروردین خود در حرم مطهر رضوی فرمودند که دولت یازدهم باید نقاط قوت دولت‌ قبل را داشته و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد و این یعنی رویکرد ما باید بالنده باشد و پس‌رونده و ارتجاعی نباشد.

وی ادامه داد: این روزها حرف‌هایی زده می‌شود که ما باید به سال‌های قبل از 84 نگاه کنیم و عده‌ای هم از ابتدای نظام جمهوری اسلامی، فقط همین 8 سال فعلی را می‌بینند و جریان سومی نیز وجود دارد که با یک نگاه منصفانه، نکات مثبت این چند ساله و کل انقلاب را در نظر می‌گیرد و با نگاه به گذشته حرکت رو به رشد و پیش رونده‌ای را برنامه‌ریزی می‌کند.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:50 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
بیداری اسلامی اگر سالم بماند قادر به رقم زدن تمدن ‌اسلامی خواهد بود/ توطئه غرب برای تبدیل کردن بیداری اسلامی به معارضه‌های خونین قومی و مذه�
 
بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در همايش علما و بيداري اسلامي؛
 

حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنان خود، بيداري اسلامي را پديده‌ي شگرفي خواندند که اگر سالم بماند و ادامه يابد، زمينه ساز سربرآوردنِ تمدن‌اسلامي در چشم‌اندازي نه چندان دور دست، خواهد بود. بيداري اسلامي اکنون حقيقتي است که تقريباً در سراسر دنياي اسلام ميتوان نشانه‌هاي آن را ديد و بارزترين نشانه‌ي آن، اشتياق افکار عمومي و ...

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹

جوان آنلاین: همايش علما و بيداري اسلامي صبح امروز (دوشنبه) با حضور صدها نفر از علماء، انديشمندان، نخبگان و روحانيون برجسته جهان اسلام و با سخنان حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، آغاز بکار کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در سخنان مهمي در اين همايش ضمن آسيب شناسي نهضت هاي بيداري اسلامي در شمال آفريقا و منطقه از پنج منظرِ لزومِ"حفظ مرجعيت پايگاههاي ديني"، "ترسيم هدف بلند مدت"، "پرهيز از تجربه تلخ دل خوش کردن به وعده هاي غرب"، "هوشياري در قبال توطئه ايجاد درگيري خونين فرقه اي، مذهبي و قومي" و "فراموش نکردن موضوع فلسطين بعنوان شاخص اساسي و محک نهضت ها"، تاکيد کردند: "ايستادگي بر سر اصول اسلامي" و "حضور مردم در صحنه"، دو عامل اصلي و کليدي است که موجب خنثي شدن همه توطئه ها، ترفندها و مکر دشمنان خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بیانات رهبری,, | 1:42 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
آقای احمدی نژاد! اقوام و دوستان نزدیک خود را بعنوان رییس جمهور به مردم تحمیل نکنید
 
نامه سرگشاده دانشجویان گیلانی
آقای احمدی نژاد! اقوام و دوستان نزدیک خود را بعنوان رییس جمهور به مردم تحمیل نکنید
 
در بخشی از این نامه آمده است: آقای احمدی نژاد با این سفرهای زنجیره ای پی در پی، این تفکر در میان مردم ایجاد شده که شما می خواهید پدر عروس یا یکی از دوستان دیگر خود را بعنوان رییس جمهور آینده به مردم تحمیل کنید.
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴

جوان آنلاین: دانشجویان دانشگاه های

جوان آنلاین: دانشجویان دانشگاه های استان گیلان در خصوص سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به گیلان نامه سرگشاده ای صادر کردند که به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی آقای دکتر احمدی نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

هنوز خاطره شورانگیز حضور حماسی مردم گیلان در انتخابات 88 و گزینش مجدد جنابعالی بعنوان رییس جمهور مقابل دیدگان ماست که شاهد عملکرد کاملاً متفاوت با شعارهایی



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:39 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

جلسه محاکمه مردی که متهم است در پوشش رفع مشکلات دختران جوان، آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود به دلیل حضور نداشتن شاهدان به روز دیگری موکول شد.

به گزارش بهار، براساس شکایت شاکیان، این مرد متهم است با راه‌اندازی یک موسسه فرهنگی و به بهانه رفع مشکلات روحی و روانی دختران آن‌ها را فریب داده و مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. رسیدگی به این پرونده در پی شکایت چند دختر جوان در دستور کار پلیس کرج قرار گرفت. ماموران در ادامه «پ. ه» را در موسسه‌اش در شهرک وحدت کرج دستگیر کردند. در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه 80 دادگاه کیفری فرستاده شد.

در جلسه محاکمه یکی از شاکیان گفت: مدتی بود دچار مشکل روحی و جسمی شده بودم. متهم مدعی بود از طریق هیپنوتیزم می‌تواند مشکلم را حل کند. به همین دلیل قبول کردم مرا هیپنوتیزم کند. وقتی به حالت عادی برگشتم متوجه شدم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داده است.

متهم نیز در جلسه دادگاه منکر تمام اتهاماتش شد و گفت: شاکیان به دلیل دشمنی با من این ادعا را مطرح کرده‌اند. قضات شعبه 80 دادگاه کیفری پس از محاکمه متهم را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض «پ. ه» پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان‌عالی کشور حکم را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی به دادگاه بازگرداندند.

این بار پرونده برای محاکمه به شعبه 79 دادگاه کیفری فرستاده شد که قضات دادگاه تاکنون چهار جلسه محاکمه را برگزار کرده‌اند. در حالی که شاکیان همچنان مدعی هستند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند متهم تمام اتهامات را رد می‌کند و ادعاهای شاکیان را دروغ می‌داند.

قرار بود چهارشنبه گذشته متهم پای میز محاکمه قرار گیرد که به دلیل نیامدن برخی شاهدان در جلسه دادگاه ادامه رسیدگی به جلسه‌ای دیگر موکول شد.



تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:12 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
غلامعلی حداد عادل، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست پرسش و پاسخ که با همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

غلامعلی حداد عادل، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست پرسش و پاسخ که با همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

حداد : اگر مرد هستی یک دلیل برای ارتباطم با فرح بیاور!
به گزارش شریان نیوز، غلامعلی حداد عادل، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست پرسش و پاسخ که با همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

 حداد عادل در پاسخ به پرسشی در مورد ارتباطش با فرح گفت: این موضوع تهمتی است که سروش به من می‌زند. بنده قبل از انقلاب با فرح و دفترش ارتباطی نداشتم. اینها را می‌گویند تا به مقاصد سیاسی‌شان برسند و حتی در مقاله‌ام به سروش نوشتم که اگر مرد هستی یک دلیل درمورد ارتباطم با دفتر فرح بیاور.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: مگر می‌شود چنین سابقه‌ای داشته باشم و در بحبوحه انقلاب به عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در آیم.

وی در مورد رابطه‌اش با دکتر نصر هم گفت: بنده دانشجوی فیزیک بودم که تصمیم به خواندن فلسفه گرفتم. مجددا کنکور دادم و وارد دانشگاه تهران شدم. آنجا دکتر نصر استاد بود و چون رویه‌ام مثل ایشان بود به من توجه می‌کرد و رابطه‌مان در همین حد بود.

وی گفت: با این وجود سروش در سایتی ادعا کرده است که حداد عادل جزو انجمن شاهنشاهی فلسفه بوده است. سایتی که در ایران فیلتر است و تنها آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، این مطالب را منتشر کرده است. بنده حتی یک روز هم در این انجمن عضو نبوده‌ام. از روز اول تاسیس این انجمن مخالفت خود را اعلام کرده‌ام و نه در آنجا درس داده‌ام و نه از آنجا پول گرفته‌ام.



تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:5 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |

در این نوشتار 8 گزیده از بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا از نظرتان می گذرد.

 به گزارش فارس، در آستانه انتخابات شوراها، گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا بدین شرح است: 

1- مؤمنین کارهایشان را با مشورت انجام می‌دهند

اسلام در ضمن این‌که احکام الهى و اراده الهى را در هدایت و صلاح انسانها داراى کمال تأثیر مى‌داند، اراده انسان، حضور انسان و حضور آحاد مردم را هم در همه کارها پیش‌بینى کرده است. یک نمونه آن همین مسأله شوراست. خداى متعال در علائم مؤمنین مى‌فرماید: «و امرهم شورى‌ بینهم»؛ کارهایشان را با مشورت انجام مى‌دهند. البته مشورت، با شکلهاى مختلفى ممکن است انجام گیرد؛ این هم یک شکل از اَشکال مشورت است. در داخل شهر و در داخل بخش، مى‌نشینید و با هم مشورت مى‌کنید؛ نقصهاى موجود و مشکلات موجود و آن چیزهایى را که مربوط به شوراهاست - البته ممکن است نقصهایى هم باشد که به وظایف شوراها مربوط نشود - رسیدگى و به آنها عمل مى‌کنید؛ مثل این است که سرتاسر پیکر ایران اسلامىِ بزرگ، با نبضِ خون تازه انقلابى و اسلامى مى‌زند و حرکت مى‌کند. مسؤولان و شوراهاى هر شهر و روستا، براى رفع مشکلات مردم، در همان شهر و روستا فکر مى‌کنند. این خیلى فرصت خوبى است. 1378/03/04



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 1:4 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
محسن هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: پدرم گفته‌اند که به احتمال ۹۹ درصد در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند.ایشان یک درصد را گذاشته‌اند به دلیل اینکه اگر آمدند، نگویند دروغ گفته است.

محسن هاشمی رفسنجانی که طی روزهای اخیر برای کاندیداتوری انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده، بیش از سایر فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با رسانه‌ها ارتباط دارد. وی که تا پیش از ثبت‌نام خود در انتخابات شوراها، خود را حقوق‌بگیر شهرداری تهران می‌دانست، این روزها در ساختمانی در سعادت‌آباد تهران مشغول جمع‌آوری تاریخچه‌ و اسنادی از دوران ریاست‌جمهوری پدرش به منظور ارائه به مرکز اسناد ملی است.

حمایت حزب کارگزاران از اسحاق جهانگیری

محسن هاشمی که طی چند وقت اخیر شایعه کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری هم مطرح بود، نهی مادرش(خانم عفت مرعشی) و تعدد فراوان کاندیداها را دلیل صرف‌نظر خود از این اقدام عنوان می‌کند و می‌گوید که برای شورای شهر برنامه دارد.

برخلاف برخی نقل قولهای روزهای اخیر که محسن هاشمی را سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات شوراها معرفی می‌کردند، خودش می‌گوید که هنوز لیستی قطعی نشده که من سرلیستش باشم یا نباشم و اصولا در زمینه سرلیستی هیچ صحبتی نشده است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, | 13:29 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |
صفحه قبل 1 ... 59 60 61 62 63 ... 68 صفحه بعد